اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

گروسی: تیم فنی آژانس به زودی به تهران سفر می‌کند

دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سفر یک تیم فنی از سوی این آژانس به ایران طی آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش سایت طلا ، رافائل گروسی، دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز (دوشنبه) طی مصاحبه‌ای اعلام کرد گفتگوی اخیر او با ابراهیم رئیسی، اولین گفتگوی او با رئیس‌جمهور ایران بوده و «اهمیت زیادی» داشت است.

براساس گزارش برکینگ نیوز، گروسی گفت: یک تیم فنی بسیار زود به ایران سفر خواهد کرد و آژانس به سرعت به سمت نتایج ملموس حرکت خواهد کرد. نسبت به ادامه مذاکرات «نه خوشبین و نه بدبین» هستم، اما ما وارد «مرحله جدید و جدی‌تری» شده‌ایم.

او در ادامه گفت: در حالی که جزئیات آخرین توافق بین آژانس و تهران در حال بررسی است، سفر من به ایران گامی در جهت درست بود.

دبیرکل آژانس در پاسخ به سوالی درباه اینکه آیا ایران متعهد شده که اجازه نصب مجدد همه تجهیزات نظارتی که تحت برجام نصب شده بود از جمله نظارت آنلاین و ارائه داده‌ها را بدهد، گفت: بر اساس بیانیه مشترک باید در این خصوص گفت‌وگو شود. ما نظراتی داریم و این بخشی از گفت‌وگوهای فنی که قرار است بعد از سفر من و بیانیه مشترک پیگیری شود و تیم فنی به زودی به تهران سفر خواهد کرد.

او درباره اجرای نظارت پادمانی در ایران گفت: همانطور که قبلاً گفتم حرکت به سمت نتایج ملموس مد نظر است. اولاً این ممکن است محرمانه باشد به عنوان بخشی از اجرای پادمانی نرمال بین یک کشور و آژانس که مختص ایران نیست.

گروسی در ادامه مدعی شد پاسخ‌های پیشین کشورمان معتبر نبوده و دوباره خواستار دریافت پاسخ‌های مشخص و ملموس از سوی ایران شد. او سپس ابراز اطمینان کرد که گفت‌وگوها با ایران ادامه خواهد یافت.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد