اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت طلا به کدام سو می رود؛صعودی یا نزولی ؟

سرمایه‌گذاران در زمان حاضر منتظر شهادت جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا در کنگره در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه و همچنین گزارش لیست حقوق‌بگیران در ماه فوریه در روز جمعه هستند که تعیین‌کننده سیاست‌های پولی بانک مرکزی آمریکا خواهد بود.

به گزارش سایت طلا،قیمت طلای جهانی امروزدوشنبه با تقویت ارزش دلار جهانی در ساعات ابتدایی روز کمی کاهش یافت و مجموعه‌ای از داده‌های جدید این نگرانی را تقویت کرد که بانک‌های مرکزی در سراسر جهان به افزایش نرخ‌ها برای مهار تورم ماندگار ادامه دهند.

اما قیمت هر اونس طلا امروزدر لحظه تنظیم این گزارش با نوسان جزیی 2 دلاری به 1856 دلار رسید.

تقریبا تمام بازارها در هفته گذشته تحت تاثیر داده های شاخص مدیران خرید چین و آمریکا و داده های تورمی اروپا قرار گرفتند. انتشار داده های تورمی بالاتر از حد انتظار در اروپا، امکان اقدامات انقباضی از سایر بانک ها را نیز افزایش داده است.

بر اساس آمار، اقتصاد چین پس از بازگشایی، در شرایط مطلوبی قرار گرفته است به طوری که نزول دوران کرونا را نیز جبران کرده است. نفت، بازار ارز و اوراق آمریکا نیز به این داده ها واکنش نشان دادند و طلا متاثر از انتظارات تورمی، روندی صعودی به خود گرفت.

با این حال، سرمایه‌گذاران در زمان حاضر منتظر شهادت جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا در کنگره در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه و همچنین گزارش لیست حقوق‌بگیران در ماه فوریه در روز جمعه هستند که تعیین‌کننده سیاست‌های پولی بانک مرکزی آمریکا خواهد بود.

به گزارش سایت طلا،در هفته پیش رو دو اتفاق مهم زیر رادار توجه بازارها است. از سویی سخنرانی جرومی پاول و از سوی دیگر گزارش اشتغال ایالات متحده در ماه فوریه.

در حال حاضر پیش بینی می شود که مواضع پاول همچنان انقباضی باشد و سکان‌دار فدرال رزرو قدرت مانور زیادی برای تغییر موضع نداشته باشد. این موضوع البته می تواند فشار نزولی بر قیمت طلا را بیشتر کند.

در هفته ای که گذشت با توجه به رشد بازدهی اوراق قرضه در آمریکا صعود قیمت طلا به نوعی غافلگیرکننده بود.

بازارها پیش بینی می کنند که در گزارش اشتغال ماه فوریه در حدود ۲۰۰ هزار شغل به اقتصاد این کشور اضافه شده باشد و همچنین نرخ بیکاری نیز به ۳.۴ درصد برسد. هر گونه تغییر غیرمنتظره ای در این گزارش می تواند بازارها را نوسانی کند.

ماری دیلی، رئیس فدرال رزرو سان‌فرانسیسکو در روز شنبه گفت اگر اطلاعات مربوط به تورم و بازار کار همچنان بالاتر از حد انتظار باشد، نرخ بهره باز هم افزایش خواهد یافت و مدت طولانی‌تری در سطح بالا باقی می‌ماند.
توماس بارکین، رئیس فدرال رزرو ریچموند هم در روز جمعه گفته بود نرخ بهره در محدوده 5.5 تا 5.75 درصد خواهد بود.

ادوارد میر، تحلیلگر بازار فلزات در مارکس در یادداشت ماهانه خود نوشت: «نرخ تجارت طلا بین 1775 تا 1900 دلار خواهد بود. انتظار می‌رود تصمیمات اجلاس کمیته بازار آزاد فدرال که در ماه مارس برگزار می‌شود سختگیرانه‌تر از انتظار سرمایه‌گذاران باشد».

کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا هم گفت تورم در منطقه یورو در کوتاه‌مدت در همین سطح بالا باقی می‌ماند، بنابراین نرخ بهره در این ماه احتمالاً 50 واحد افزایش خواهد یافت.

قیمت نقره امروز با 0.50 درصد افزایش به 21 دلار و 35 سنت رسید و پلاتین با 0.43 درصد کاهش 978 دلار و 46 سنت معامله می‌شود.

بر اساس گزارش رویترز، اگرچه طلا به عنوان محافظ در برابر تورم در نظر گرفته می‌شود اما افزایش نرخ بهره برای کاهش فشار قیمت‌ها، هزینه فرصت نگهداری شمش‌های بدون بازده را افزایش می‌دهد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد