اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
گزارش آگهی

تاثیر نشست کمیته فدرال بازار آزاد بر قیمت بیت کوین

قیمت‌ ارزهای دیجیتال به عوامل مختلفی بستگی دارد که اخبار منتشرشده از کمیتهٔ فدرال ازجمله مهم‌ترین مواردی است که در کاهش و افزایش ارزها بخصوص بیت کوین موثر تأثیر دارد.

قیمت‌ ارزهای دیجیتال به عوامل مختلفی بستگی دارد که اخبار منتشرشده از کمیتهٔ فدرال ازجمله مهم‌ترین مواردی است که در کاهش و افزایش ارزها بخصوص بیت کوین موثر تأثیر دارد. درواقع بسیاری از تریدرها در زمان برگزاری نشست این کمیته، ترجیح می‌دهند که معامله‌ باز نداشته باشند، چراکه بلافاصله پس از انتشار اخبار از این جلسه، شاهد نوسانات شدید در بازار رمزارزها خواهیم بود. به‌طورکلی سرمایه‌گذاران و تریدرهای بازار ارز در کنار عوامل مختلف به صورت‌جلسه کمیته فدرال بازار آزاد نیز توجهٔ ویژه دارند تا درنهایت بتوانند معاملات بهتری داشته باشند، خصوصاً این‌که هرگونه انتشار خبر در وهلهٔ اول بر روی قیمت بیت کوین مؤثر است.

معرفی کوتاهی از کمیتهٔ فدرال بازار آزاد (FOMC)

در این جلسات 12 عضو کمیته در سال به تعداد 8 بار با یکدیگر ملاقات می‌کنند تا دربارهٔ سیاست‌های پولی تصمیمات خاصی اتخاذ کنند. درواقع اعضای این جلسه سعی دارند در خصوص توسعهٔ بازارهای مالی در دنیا به اتفاق نظر رسیده و همچنین آیندهٔ اقتصادی و مالی را پیش‌بینی می‌کنند. گفتنی است که این رویداد از مهم‌ترین جلسات اقتصادی در دنیا محسوب می‌شود که حتی به تصمیمات گرفته‌شده روی بازار فارکس نیز اثرگذار خواهد بود، چراکه تعیین نرخ بهره در این جلسات انجام می‌شود. به‌طورکلی فدرال رزرو مدیریت سه ابزار سیاست پولی را زیر نظر دارد که شامل مواردی مانند نسبت نقدینگی و ذخایر، نرخ تنزیل و عملیات بازار باز است.

چرا نشست کمیته فدرال دارای اهمیت است؟

در هر بار که اعضای این کمیته جلسات فدرال رزرو را برگزار می‌کنند موارد مختلفی مورد بحث خواهد بود که هرکدام تأثیر بسزایی در سیاست‌های پولی آمریکا خواهد داشت و طبق انتظار بر عملکرد اقتصادی و سیاسی دیگر کشورها بخصوص در بازار رمزارزها نیز تأثیرگذار است. درواقع داده‌های اقتصادی که پس از پایان جلسه منتشر می‌شود، سرمایه‌گذران را دربارهٔ آیندهٔ پولی آمریکا آگاه می‌کند که این موضوع تصمیم‌گیری دربارهٔ سرمایه‌گذاری یا عدم سرمایه‌گذاری در رمزارزها بخصوص بیت کوین را به‌دنبال خواهد داشت.

از طرفی بسیاری از معامله‌گران بازار فارکس و کریپتو براساس تحلیل بنیادی یا فاندامنتال به خریدوفروش اقدام می‌کنند و به همین علت شاخص‌های کلیدی که در این نشست بررسی و سپس نتایج آن منتشر می‌شود، برای این دسته از معامله‌گران دارای اهمیت است. البته ناگفته نماند که تنها آگاهی از زمان برگزاری نشست کافی نیست و بررسی و حتی پیش‌بینی نتایج می‌تواند معاملات بهتری را برای معامله‌گران رقم بزند. برای مثال، برای خرید BTC، نیاز است که سرنخ‌های جلسه فدرال رزرو را بررسی کرده تا خبرهایی که قرار است از این جلسه منتشر شود، سبب غافلگیری تریدرهای بازار ارز نشود.

ضمناً گفتنی است که گزارشات منتشرشده از این جلسه، جهت احتمالی قیمت دلار را مشخص خواهد کرد و اگر در جلسه کمیته فدرال اعلام شده باشد که موضع این کمیته رزرو هاوکیش است، احتمالاً خرید دلار تصمیم درستی باشد. این در حالی است که کاهش قیمت BTC و دلار با اعلام این کمیته مبنی‌بر رزرو داویش میسر خواهد شد که درنتیجه فروش بیت کوین بهترین تصمیم به نظر می‌رسد.

بررسی سیاست‌ها فدرال رزرو

دو سیاست فوق‌العاده مهم در جلسات فدرال رزرو بررسی می‌شود که عبارت‌اند از:

سیاست داویش

این نوع سیاست که به سیاست انبساطی معروف است بدان معناست که اعضای کمیته فدرال قصد دارند از رکود اقتصادی جلوگیری کنند. در این نوع تدابیر کاهش نرخ بهره مدنظر قرار خواهد گرفت. درواقع این تصمیم مردم به خرج کردن پول تشویق کرده تا در این صورت تجارت‌های مختلف گسترش پیدا کنند. به‌طورکلی هاوکیش به معنای جلوگیری از کاهش قیمت‌هاست که خرید بیت کوین می‌تواند در این صورت اتفاق بیوفتد.

سیاست هاوکیش

این نوع سیاست همان انقباضی است که برای مدیریت نرخ تورم اعلام می‌شود. درواقع اگرچه رشد اقتصادی ایده‌آل است، اما به‌هیچ‌عنوان نباید با سرعت زیادی انجام شود، چراکه در این صورت افزایش فزاینده قیمت‌ها پیش می‌آید و درنتیجه قدرت خرید مردم به‌طرز چشم‌گیری کاهش پیدا می‌کند. در این نوع سیاست، افزایش نرخ بهره در دستور کار قرار خواهد گرفت که هزینهٔ استقراض نیز بیشتر می‌شود. گفتنی است که یکی از مهم‌ترین نتایج این نوع سیاست دریافت کمتر وام مشاغل است که نهایتاً به صرف هزینهٔ پایین‌تر منجر خواهد شد.

تأثیر سیاست‌های کمیته فدرال بر قیمت بیت کوین

عنوان کردیم که قیمت ارزهای دیجیتال علاوه‌بر این‌که به شکل تکنیکال افزایش یا کاهش می‌یابند، به عواملی مانند خبرهای منتشرشده از سوی سیاست‌گذاران مختلف بستگی دارد که جلسات کمیته فدرال رزرو از مهم‌ترین آن‌هاست. پرواضح است که کاهش یا افزایش نرخ بهره از ممکن است تأثیر زیادی بر روند قیمتی ارزها بخصوص BTC و اتریوم داشته باشد و البته روی بازار فارکس نیز مؤثر خواهد بود. گفتنی است که در آخرین نشست این کمیته، موارد مختلفی مطرح شد که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

افزایش 0.25 درصد نرخ بهره؛

برنامه‌های تدوین‌شده جهت کاهش نرخ بهره تا سطح هدف 2 درصد.

به‌طورکلی تحلیل بیت کوین و دیگر ارزها باید در شرایطی انجام شود که بررسی خبرهای منتشرشده بخصوص از سوی کمیته فدرال انجام شده باشد تا بتوان نقطه ورود برای خرید BTC را در بهترین شرایط در نظر داشت که تنها در این صورت است که می‌توان از بازار کریپتو و البته بازار همیشه پرنوسان فارکس سودهای جذابی دریافت کرد.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم دربارهٔ اهمیت جلسات کمیته فدرال رزرو صحبت کنیم و حتماً متوجه شده‌اید که خبرهای منتشرشده از سوی این سیاست‌گذاران در افزایش یا کاهش ارزها بخصوص بیت کوین مؤثر خواهد بود، بنابراین توصیه می‌کنیم اگر قصد داریم به‌صورت فاندامنتال بازار ارز را تحلیل و به خریدوفروش ارز دلخواه بپردازید حتماً باید این موارد را در نظر داشته باشید.

گفتنی است که سایت‌های مختلفی برای اطلاع از جلسات و اخبار انتشار یافته از سوی این کمیته وجود دارد که تنها کافی یکی از بهترین‌ها در این زمینه را مورد بررسی قرار داده تا همیشه در جریان اتفاقات سیاسی رخ داده در آمریکا قرار داشته باشید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد