اونس طلا2284.19
مظنه14,806,000
18 گرم3,417,900
ارزش سکه33,357,918
قدیم (بهار)38,500,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,100,000
ربع15,300,000

روزهایی بد برای طلا

بالا رفتن نرخ بهره به نفع بازار فلزات نیست چون هزینه نگه‌داری این سرمایه‌های غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای آنها را پایین می‌آورد.

به گزارش سایت طلا،مدتهاست که طلا نتوانسته است رشد قابل توجهی را تجربه کند. روند آهسته، پیوسته و نزولی این فلز گرانبها، باعث ایجاد تنش در بازار ها و سر درگمی میان معامله گران شده است.

قیمت طلا به سمت بزرگترین کاهش ماهانه خود از ژوئن ۲۰۲۱ پیش رفته است زیرا افزایش قریب‌الوقوع نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا جذابیت دارایی‌های بدون بازده را کاهش داد.

با توجه به اینکه افزایش نرخ های بهره و دلار قوی تر، پناهگاه‌های سنتی بازار مانند طلا را تهدید می‌کند، بازارهای فلز نیز از هفته قبل زیان های شدیدی را تجربه کردند.

قیمت هر اونس طلا پس از اینکه روز دوشنبه به پایین‌ترین حد خود در دو ماه گذشته رسید، اما امروز سه‌شنبه با 4 دلار افزایش در لحظه تنظیم این گزارش به 1814 دلار رسید.

رئیس بانک مرکزی اروپا نیز اظهار کرد که بانک مرکزی اروپا احتمالا در ماه مارس نرخ بهره را ۵۰ واحد افزایش خواهد داد.

با اینکه اکنون تحلیل گران تکنیکال قیمت ۱۸۰۶ دلاری را مرز حمایتی طلا می دانند اما عوامل کلان اقتصادی از جمله تورم چسبنده و مقاوم و همچنین داده های اقتصادی قدرتمند سبب شده اند تا معامله گران با دیده تردید به این حمایت نگاه کنند.

داده‌ها نشان داد که قراردادهای خرید خانه‌ها در ایالات‌متحده در ژانویه بیشترین افزایش را در بیش از دو تا ۲.۵ سال گذشته داشته است. بازارهای پول انتظار دارند که نرخ هدف فدرال رزرو ایالات‌متحده در ماه سپتامبر از محدوده فعلی ۴.۵ تا ۴.۷۵ درصد به ۵.۴۰۵ درصد برسد.

در شرایطی که اکثر تاجران پیش‌بینی می‌کنند بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را در اجلاس ماه آینده 25 واحد افزایش دهد، گروه کوچکی هم با توجه به افزایش اخیر تورم، انتظار افزایش 50 واحدی را دارند.

شمش طلا اغلب به عنوان پوششی در برابر تورم در نظر گرفته می‌شود اما هزینه نگهداری آن زمانی بیشتر می‌شود که نرخ بهره برای کاهش تورم افزایش می‌یابد. این فلز گرانبها در ماه جاری حدود ۵.۸ درصد کاهش داشت که پس از رسیدن به بالاترین سطح ۱۰ ماهه در اوایل ماه جاری، یک بازگشت شدید را نشان داد.

آمارهای اداره آمار و سرشماری هنگ‌کنگ در روز دوشنبه نشان داد که واردات خالص طلای چین از طریق هنگ‌کنگ در ژانویه حدود ۴۷ درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافته است.

بر اساس گزارش رویترز، شاخص دلار در روز دوشنبه از بالاترین سطح هفت هفته گذشته خود کاسته شد و امروز(سه‌شنبه) برای رشد ماهانه آماده شد و دلار قوی‌تر، طلا را برای دیگر دارندگان ارز مقرون به صرفه‌تر می‌کند.

قیمت نقره امروز با 0.66 درصد کاهش به 20 دلار و 66 سنت رسید و پلاتین با 0.10 درصد کاهش 941 دلار و 73 سنت معامله می‌شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد