اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

چرا باید یک رابطه موفق داشته باشیم ؟

انسان موجودی اجتماعی است و به حضور دیگران در زندگیش نیاز دارد.

انسان موجودی اجتماعی است و به حضور دیگران در زندگیش نیاز دارد. روابط دوستانه، روابط عاشقانه، روابط شغلی یا خانوادگی همگی نمونه ای از روابطی هستند که همه ما آن را تجربه کردیم. داشتن روابط موفق باعث می شود ما راحت تر بتوانیم با چالش های زندگی روبرو شویم .

اما چرا باید روابط موفق در زندگیمان داشته باشیم ؟

در یک مطالعه، دانشمندان دریافتند که داشتن روابط موفق نه تنها افراد را شادتر می‌کند، بلکه به رفاه و آسایش ما نیز کمک می‌کند. کسانی که روابط صمیمی و موفق دارند بهتر می توانند به اهدافشان برسند، عزت نفس بالاتری دارند، استرس کمتری دارند و احساس هدفمندی بیشتری دارند. همچنین این افراد اگر در زندگی شکست بخورند، سریعتر می توانند آن را جبران کنند. دانشمندان به آن "منبع قدرت" می گویند.

استاد روانشناسی در نورث وسترن، درباره این یافته‌ها توضیح داد: ( حمایت از عزیزان در هنگام سختی، راز رابطه موفق است.)

در طی ۱۵ سال گذشته، دانشمندان یافته های ۴۰۰ تحقیق مبتنی بر رابطه را مورد مطالعه قرار داده اند و هربار به یک نتیجه یکسان رسیده اند: ( داشتن روابط نزدیک و قوی برای شکوفایی انسان کاملاً ضروری است.)

به عبارت دیگر، ما از طریق افرادی که در زندگیمان هستند، می توانیم به خودمان ثابت کنیم که بهترینیم . افرادی که در زندگیمان داریم از پدر و مادر گرفته تا خواهر و برادر و دوستان نزدیکمان، منبع شادی ما هستند.

آنها همیشه پشت ما هستند، خود واقعی مان را دوست دارند و وقتی به مشکل می خوریم، در کنارمان هستند تا به ما یادآوری کنند که ، این هم می گذرد. ما بدون عزیزانمان هیچ چیز نیستیم.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد