اونس طلا2299.97
مظنه14,876,000
18 گرم3,434,100
ارزش سکه33,515,628
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000
گزارش آگهی

شرایط اخذ ویزای بشر دوستانه کانادا

بسیاری از افراد معتقدند مهاجرت گزینه‌ای برای شروع دوباره و آغاز یک زندگی جدید است.

بسیاری از افراد معتقدند مهاجرت گزینه‌ای برای شروع دوباره و آغاز یک زندگی جدید است. ویزای بشر دوستانه کانادا یکی از انواع برنامه‌های اقامتی این کشور محسوب می‌شود که در شرایط خاص مانند جنگ و وجود فشارهای سیاسی و اجتماعی به افراد تعلق می‌گیرد. آیا ویزای بشر دوستانه کانادا نوعی از ویزای پناهندگی است؟ در این مقاله شما را با شرایط اخذ ویزای بشر دوستانه کانادا آشنا خواهیم کرد و به این سوال پاسخ خواهیم داد. اگر به‌دنبال اطلاعات کاملی از مخاطرات و عواقب ثبت نام ویزای بشر دوستانه کانادا هستید، این مقاله برای شما نوشته شده است.

چه افرادی امکان ثبت‌نام در برنامه ویزای بشر دوستانه کانادا را دارند؟

ویزای بشر دوستانه یا به اختصار ویزای H&C کانادا یکی از انواع برنامه‌های اقامتی این کشور است که به افراد در شرایط خاص اعطا می‌شود. اگرچه بسیاری افراد این برنامه را با پناهندگی یکسان می‌دانند؛ اما باید گفت که برنامه بشر دوستانه کانادا مقوله‌ای جدا از پناهندگی است. افرادی که از نظر سیاسی یا اجتماعی تحت فشار هستند و کشور آن‌ها در شرایط جنگی به‌سر می‌برد، برای ثبت نام در برنامه بشردوستانه کانادا می‌توانند اقدام کنند.

در واقع این ویزا به افرادی تعلق می‌گیرد که در مصیبت و مخاطره جدی بوده و سلامت و جانشان در صورت بازگشت به کشور مبدا در خطر باشد؛ بنابراین شرایط اقامت در کانادا توسط این برنامه مناسب همه افراد نیست و شانس موفقیت بسیاری پایینی دارد.

شرط اول ثبت‌نام در برنامه بشردوستانه کانادا؛ قرار گرفتن در مصیبت و سختی

منظور از مصیبت و سختی قرار گرفتن در شرایطی است که شما را به رنج و مشکلات جدی دچار کند؛ بنابراین اگر فرد در صورت بازگشت به کشور مبدا در چنین شرایطی قرار بگیرد، امکان اقدام برای اخذ ویزای بشر دوستانه استرالیا یا کانادا را خواهد داشت. توجه داشته باشید که این ویزا فقط در صورت اثبات این شرایط و اینکه جان شما یا یکی از اعضای خانواده در صورت بازگشت در معرض قرار بگیرد، اعطا خواهد شد. باتوجه‌به این موارد ویزای بشر دوستانه کانادا برای افغان ها در شرایط کنونی گزینه مناسبی محسوب می‌شود.

شرط دوم ثبت‌نام در برنامه بشردوستانه کانادا؛ مخاطره یا ریسک

ریسک به معنای خطر است و مواردی همچون شکنجه، خطر مرگ، آزار و پیگرد قانونی و مجازات‌های غیرعادی و بی‌رحمانه در این دسته قرار می‌گیرند. اگر فرد در صورت ترک کانادا در معرض هر یک از این موارد قرار بگیرد، امکان این را خواهد داشت که برای ویزای بشر دوستانه کانادا اقدام کند.

فقط در‌صورت اثبات این موارد به آفیسر مجوز اقامت برای شما صادر خواهد شد. توجه داشته باشید که مواردی همچون کمبود امکانات تحصیلی و بیکاری در کشور مبدا در دسته‌بندی مخاطره و ریسک برای برنامه ویزای بشر دوستانه قرار نمی‌گیرند.

معایب و عواقب درخواست برای ویزای بشر دوستانه کانادا

باتوجه‌به پایین بودن احتمال موفقیت و اینکه افراد محدودی شرایط مناسب برای دریافت این اقامت از طریق برنامه ویژه بشر دوستانه کانادا را دارند، معمولا انتخاب این برنامه برای اقامت به افراد توصیه نمی‌شود؛ بنابراین بهتر است قبل از اقدام برای ماندن در کانادا از طریق برنامه H&C با عواقب و مشکلات آن آشنا شوید.

اقدام و ثبت درخواست برای ویزای بشردوستانه کانادا به‌معنای جلوگیری قطعی از اخراج شما از کانادا نخواهد بود. شانس موفقیت در این برنامه به‌دلیل خاص بودن شرایط بسیار پایین و حدود 20 درصد است. همچنین افراد باید با مدارک کافی و واقعی باید ثابت کنند که مستحق دریافت ویزای h&c هستند. در‌صورتی‌که مدارک جعلی باشد و آفیسر متوجه این موضوع شود، درخواست شما رد شده و از کشور کانادا اخراج خواهید شد.

مدارک و مراحل اقدام برای دریافت ویزای بشر دوستانه کانادا

اگر باتوجه‌به عواقب و هزینه‌های ویزای بشر دوستانه، هنوز می‌خواهید شانس خود را برای این برنامه امتحان کنید، باید فرم‌ها و مدارک مورد‌نیاز را با‌دقت تکمیل و آماده کنید. توجه داشته باشید که آماده‌سازی و تکمیل مدارک به‌طورکامل بر عهده شما خواهد بود. در نتیجه آفیسر وظیفه‌ای در قبال آگاه‌سازی شما در مورد نقص مدارک نخواهد داشت. همین موضوع عاملی است که احتمال رد درخواست شما را افزایش می‌دهد.

برای درخواست ویزای بشردوستانه کانادا باید فرم‌های مربوط به اخذ ویزا را از سایت مربوطه دریافت کنید. سپس باید به همه سوالات موجود در فرم با دقت و به‌طور دقیق پاسخ دهید. بعد از تکمیل مدارک آن‌ها را از طریق پست برای سفارت کانادا ارسال کرده و منتظر پاسخ باشید. معمولا پروسه بررسی برنامه بشر دوستانه کانادا کمی طولانی است و احتمالا بین 18 تا 48 ماه طول بکشد.

اقداماتی که می‌توان در صورت رد درخواست ویزای بشردوستانه کانادا انجام داد

اگر تقاضای شما برای ویزای H&C کانادا به هر دلیلی رد شود، ارسال درخواست به دادگاه فدرال کانادا تنها راه باقی‌مانده خواهد بود. این نهاد کار بررسی قضایی و فرجام‌خواهی نهایی را برعهده دارد. توجه داشته باشید که در این دادگاه شما باید به تنهایی از خودتان دفاع کنید و امکان استخدام وکیل برای دفاع از پرونده وجود ندارد. همچنین افرادی همچون بستگان، دوستان، مشاورين مهاجرت و مدد‌کاران نیز مجاز به دفاع از شما نخواهند بود.

ایران کانادا مرجعی مطمئن برای اقامت قانونی در کانادا

در این مقاله با شرایط و چالش‌های ویزای بشر دوستانه کانادا آشنا شدیم. کشور کانادا برای اعطای این ویزا برای شهروندان کشورهای مختلف شرایط مشخص و ویژه‌ای دارد. افراد برای دریافت این مجوز باید بتوانند با استفاده از مدارک و شواهد شرایطی همچون در رنج و خطر بودن در صورت بازگشت به کشور خود را به اثبات برسانند. در‌صورتی‌که متقاضی واجد شرایط باشد، قادر خواهد بود که ویزای H&C کانادا را دریافت کند. موسسه ایران کانادا باتوجه‌به پایین بودن شانس این روش و مخاطراتی همچون اخراج از کانادا، این روش را به متقاضیان مهاجرت پیشنهاد نمی‌کند و خدماتی در این راستا برای عرضه به متقاضیان ندارد.

در مقابل مشاوران ایران کانادا با بررسی رزومه تحصیلی و کاری بهترین برنامه مهاجرتی را به شما برای ورود مطمئن و قانونی به کانادا معرفی خواهند کرد. همچنین با مراجعه به سایت irancanada.cc اطلاعات خوبی در زمینه قوانین مهاجرت کسب خواهید کرد. اگر نیاز به اطلاعات دقیق‌تر متناسب با شرایط و سوابق خود دارید، بهتر است برای ارتباط با کارشناسان این مجموعه با شماره‌های 02188170525 و 02188509615 تماس بگیرید.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد