اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

رکود در خرید مصنوعات طلا

عضو هیات رییسه اتحادیه طلا و جواهر اصفهان گفت: متاسفانه در حال حاضر مردم با وجود بالا رفتن حباب سکه اقدام به خرید آن می کنند.

عضو هیات رئیسه اتحادیه طلا و جواهر اصفهان در مصاحبه با سایت طلا گفت متاسفانه حجم بازدید کننده در چهاردهمین نمایشگاه طلا و جواهر تهران با توجه به پتانسیل آن بسیار کم بود که متاثر از عواملی چون تبلیغات ،شرایط اقتصادی و مسائل فرهنگی،اجتماعی بوده است.

حبیب الهی معتقد است مشارکت بازدیدکنندگان و شرکت کنندگان با هم در نمایشگاه می تواند یک نمایشگاه را تقویت کند یا آن را ضعیف نشان دهد و قطعا حضور مردم در بازدید از نمایشگاه می تواند به رونق تولید ملی ،اقتصاد و صادرات کشورمان کمک کند.

وی گفت:از طرفی شرکت کنندگان هم باید با نوآوری و حضوری متفاوت و پر قدرت ،نمایشگاه را برای مخاطب جذاب کنند.

کارشناس بازار طلا در مورد داد و ستدها در بازار طلای اصفهان گفت:متاسفانه رکودی فراگیر در بازار مصنوعات طلا در ایران از شهریورماه وجود دارد و حال و هوای خرید شب عید دیده نمی شود و مردم در حال حاضر فقط اقدام به خرید سکه می کنند.

وی معتقد است طلا جزء کالای لوکس اما در عین حال در سبد اقتصادی مردم همیشه از قدیم تا کنون وجود داشته است اما نحوه خرید مردم فرق کرده است و متاسفانه در حال حاضر خرید مردم با کمترین دارایی به سمت خرید سکه و طلای آب شده رفته و این امر باعث بالا رفتن حباب سکه شده است و میلی به خرید مصنوعات طلا ندارند و باعث ضربه به تولید کنندگان و فعالین صنعت طلا شده و حجم تولید طلا را به شدت کاهشی کرده است.

کارشناس رسمی دادگستری بیان کرد از طرفی صادرکنندگان نیز به دلیل تحریم ها قادر به فعالیتهای محدود هستند و اکنون در حدود 17 تا 18 میلیون دلار سالیانه است که این عدد در مقابل اعداد رویایی 8 سال پیش که حدود 800 میلیون دلار در سال بود بسیار ناچیز است که این به دلیل وضعیت دیپلماسی و سیاست های ما با کشورهای اطرافمان است .

وی ابراز امیدواری کرد دولت با برنامه های فرهنگی و رسانه ای از این صنعت حمایت کند تا مردم از خرید سکه با چنین حباب بالا خودداری کنند زیرا حباب سکه در حال حاضر از اجرت مصنوعات طلا بسیار بالاتر است در صورتی که با خرید مصنوعات طلا می توانند کمک به تولید ملی کنند .

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد