اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
گزارش آگهی

سرمایه‌گذاری با سود ثابت

شرایط اقتصادی نامناسب، تورم و کاهش روزافزون ارزش پول در کشور باعث شده است تا بیشتر مردم به فکر سرمایه‌گذاری با سود ثابت باشند.

شرایط اقتصادی نامناسب، تورم و کاهش روزافزون ارزش پول در کشور باعث شده است تا بیشتر مردم به فکر سرمایه‌گذاری با سود ثابت باشند. از آن جایی که بانک‌ها نمی‌توانند از کاهش ارزش پول جلوگیری کنند، بنابراین سپرده‌گذاری در بانک‌ها مانند گذشته کاربردی نیست، همچنین، پس‌انداز نقدی هم قطعا گزینه منطقی‌ای نخواهد بود. اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که قصد سرمایه‌گذاری دارند اما اهل ریسک نیستند، یک سرمایه‌گذاری مناسب با سود ثابت می‌تواند پیشنهاد مناسبی برای شما باشد. بنابراین، این مطلب را به خوبی مطالعه کنید تا با انواع سرمایه‌گذاری‌ کوتاه‌مدت و بلندمدت با سود ثابت بیشتر آشنا شوید.

چرا سرمایه‌گذاری می‌کنیم؟

تصور کنید سال‌ها پس‌انداز کرده‌اید تا پول خرید یک خودرو را به دست آورید اما پس از رسیدن پس‌انداز شما به مبلغ لازم، قیمت خودرو تقریبا بیش ‌از سه برابر شده است. در این شرایط نه‌تنها شما قدرت خرید آن خودرو را ندارید بلکه ارزش پول‌تان هم نسبت به گذشته بسیار کمتر شده است. این در حالی است که اگر شما از همان ابتدا هم‌زمان با پس‌انداز، سرمایه‌گذاری هم می‌کردید به احتمال بسیار زیاد امروز قدرت خرید آن خودرو را نیز داشتید یا پس‌انداز شما بسیار نزدیک به قیمت آن خودرو بود. اگر بخواهیم تعریفی برای سرمایه‌گذاری ارائه کنیم باید بگوییم سرمایه‌گذاری شامل تمام فعالیت‌هایی است که ما به امید افزایش درآمد در آینده یا کسب سود مناسب از آن انجام می‌دهیم. در واقع، سرمایه‌گذاری این امکان را برای شما به وجود می‌آورد تا ضمن حفظ ارزش پول خود سودی را هم در کنار آن به دست بیاورید.

از ویژگی‌های سرمایه‌گذاری می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

دست‌یابی به اهداف مالی بزرگ
در امان بودن از نرخ رشد بالای تورم در کشور
نداشتن دغدغه مالی در دوران بازنشستگی
جلوگیری از کاهش شدید ارزش پول
کسب سود و درآمد بدون فعالیت فیزیکی

سرمایه‌گذاری بسیار متنوع است و شما می‌توانید روش سرمایه‌گذاری دلخواه خود را با توجه به میزان ریسک‌پذیری خود انتخاب کنید.

انواع سرمایه‌گذاری از نظر سرمایه اولیه

سرمایه‌گذاری از نظر سرمایه اولیه به دو گروه تقسیم می‌شود که عبارت است از:

سرمایه‌گذاری شخصی یا مستقیم

در این روش از سرمایه‌گذاری شما به طور مستقیم و بدون واسطه سرمایه خود را وارد بازار می‌کنید. این روش مناسب افرادی است که مهارت و دانش کافی از شرایط اقتصادی دارند و تجربه سرمایه‌گذاری مستقیم را از قبل دارند.

سرمایه‌گذاری نهادی یا غیرمستقیم

در این روش سرمایه‌گذاری شما سرمایه خود را از طریق یک واسطه وارد بازار می‌کنید. این واسطه می‌تواند یک شخص، یک گروه، یک صندوق، بانک یا یک شرکت سرمایه‌گذاری باشد. این روش مناسب افرادی است که دانش و مهارت کافی در زمینه سرمایه‌گذاری ندارند و علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری هستند.

انواع سرمایه‌گذاری از نظر مدت زمان رسیدن به سود

سرمایه‌گذاری از نظر مدت زمان رسیدن به سوددهی به سه گروه بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت تقسیم می‌شوند که عبارتند از:

سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت

فعالان بازار سرمایه برای سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت تعاریف گوناگونی ارائه داده‌اند، گروهی از افراد سرمایه‌گذاری کمتر از 2 ماه را کوتاه‌مدت می‌نامند و گروهی سرمایه‌گذاری کمتر از یک سال را کوتاه‌مدت در نظر می‌گیرند.

سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت مخصوص کسب سود از یک بازار است و به مهارت و دانش بالایی نیاز دارد. شما باید یک شخصیت معامله‌گر داشته باشید و به طور دائم بازار را بررسی کنید. این سرمایه‌گذاری ریسک بالایی دارد و مناسب افرادی است که ریسک‌پذیرند.

سرمایه‌گذاری بلندمدت

سرمایه‌گذاری‌هایی که بیش از یک سال طول بکشند را سرمایه‌گذاری بلندمدت می‌نامند، همچنین، بعضی از منابع مدت زمان سرمایه‌گذاری بلندمدت را بیش از سه سال در نظر می‌گیرند.

در سرمایه‌گذاری بلندمدت دیگر نیاز نیست شما شخصیت معامله‌گر داشته باشید یا هر روز به تابلوی معاملاتی خود نگاه کنید، نیاز نیست ارزش سهام خود را لحظه به لحظه بررسی کنید و یا روزانه به معامله بپردازید. به عنوان مثال، شما سودآوری یک شرکت تولیدکننده را مدتی زیر نظر می‌گیرید و به این نتیجه می‌رسید که ارزش سهام این شرکت در بلندمدت بسیار زیاد می‌شود، بنابراین، با استفاده از روش خرید و فروش پله‌ای، سهام آن شرکت را می‌خرید و برای مدت طولانی سهام‌داری می‌کنید.

سرمایه‌گذاری میان‌مدت

این سرمایه‌گذاری در واقع حدفاصلی بین سرمایه‌گذاری بلندمدت و کوتاه‌مدت است و مناسب افرادی است که به هر دو نوع سرمایه‌گذاری علاقه‌مند هستند. سرمایه‌گذاری میان‌مدت معمولا بین دو تا شش ماه و گاهی تا یک سال صورت می‌گیرد و ریسک کمتری نسبت به سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت دارد. این نوع سرمایه‌گذاری در واقع جابه‌جایی بین بازارها بوده و شما بعد از دریافت سود در بازه‌ی گفته‌شده سرمایه خود را از آن بازار خارج می‌کنید و به یک بازار موازی دیگر انتقال می‌دهید.

مقایسه سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت و بلندمدت

در این قسمت می‌خواهیم سرمایه‌گذاری بلندمدت و کوتاه‌مدت را از چهار بعد مقایسه کنیم:

تورم

رشد نرخ تورم و بحران اقتصادی باعث کاهش شدید ارزش پول کشور شده است و این باعث می‌شود قیمت ریالی دارایی‌ها به شدت بالا برود. در چنین شرایطی خرید سهام و سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت بهتر از فروش سهام و سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌مدت است.

شخصیت سرمایه‌گذار و ریسک‌پذیر

در قسمت بالا بیان کردیم که مدت زمان سرمایه‌گذاری هرچه کوتاه‌تر باشد نسبت به نوسانات بازار بسیار بیشتر تاثیر می‌پذیرد، بنابراین سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت پر ریسک‌تر از سرمایه‌گذاری بلندمدت است.

دانش و تجربه

سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت نیاز به دانش و تجربه بیشتری نسبت به سرمایه‌گذاری بلند‌مدت دارد.

بازدهی

هرچه ریسک سرمایه‌گذاری کمتر باشد بازدهی آن هم معمولا بسیار کمتر است. سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت مطمئن‌تر و کم‌ریسک‌تر از سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌مدت هستند اما بازدهی آن‌ها به مراتب کمتر است.

با توجه به مطالب بالا به احتمال بسیار زیاد متوجه آن شده‌اید که اگر به دنبال سرمایه‌گذاری با سود ثابت و ریسک کم هستید باید به سراغ سرمایه‌گذاری‌های کم‌ریسک بلندمدت بروید.

آشنایی با انواع فرصت‌های سرمایه‌گذاری

برای سرمایه‌گذاری روش‌های متنوع و متفاوتی وجود دارد که در این بخش می‌خواهیم برخی از آن‌ها را بررسی کنیم:

سرمایه‌گذاری بلندمدت در بازار مسکن
سرمایه‌گذاری بلندمدت در بازار طلا
سرمایه‌‌گذاری بلندمدت در بازار ارز
سرمایه‌گذاری با سپرده‌های بانکی
سرمایه‌گذاری در بازار بورس

بیشترین بازدهی در بین روش‌های سرمایه‌گذاری در سال‌های اخیر بازار بورس بوده است. برای سرمایه‌گذاری در بازار بورس شما می‌توانید به دو روش مستقیم (حضوری) و غیرمستقیم (غیرحضوری) اقدام به سرمایه‌گذاری کنید. سرمایه‌گذاری مستقیم نیاز به دانش و مهارت دارد و ریسک سرمایه‌گذاری در آن بالاست و حتما برای آموزش سرمایه‌گذاری در بورس باید زمان زیادی را اختصاص دهید. اما سرمایه‌گذاری غیرمستقیم نه‌تنها نیازمند دانش و مهارت نیست بلکه ریسک سرمایه‌گذاری در آن پایین است و سود به نسبت مشخص‌تری دارد.

سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری

یکی از بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری با ریسک کم، سرمایه‌گذاری در صندوق سرمایه‌گذاری است. این صندوق‌ها واحد‌های سرمایه‌گذاری خود را می‌سازند و این واحدها را مانند سهام به سرمایه‌گذاران خود واگذار می‌کنند. به این صورت با جمع‌آوری سرمایه‌ها، دارایی بالایی را به وجود می‌آورند، از طریق آن به خرید اوراق با درآمد ثابت می‌پردازند و بخشی از دارایی را هم وارد بورس و فرابورس می‌کنند. معروف‌ترین و کاربردی‌ترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری صندوق‌های با درآمد ثابت، صندوق‌های سهامی و صندوق‌های مختلط هستند.

سبدگردانی

یک روش دیگر برای سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بورس سبدگردانی است. در این نوع سرمایه‌گذاری، شما سرمایه خود را در اختیار سبدگردانان قرار می‌دهید و آن‌ها با توجه به دارایی و شخصیت شما سبد سرمایه‌گذاری مناسب‌تان را می‌سازند و با سرمایه شما به فعالیت اقتصادی می‌پردازند. ریسک سرمایه‌گذاری در این روش پایین است، افرادی که به دنبال سرمایه‌گذاری بی‌دردسر با بازدهی مناسب هستند از این روش استفاده می‌کنند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد