اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

راه‌اندازی شهرک طلای اصفهان تا سه ماه آینده

مدیرعامل سازمان میادین و مشاغل شهری شهرداری اصفهان از بهره‌برداری شهرک طلا تا سه ماه آینده در مجموعه کارگاهی امیر کبیر خبر داد.




مهندس محسن رنجبر با اعلام این خبر گفت: علاوه بر بحث آلاینده‌ها در کارگاه‌های طلاسازی، هم‌اکنون با مشکلات ترافیکی نیز روبه‌رو هستیم که با مکان‌سنجی مناسب برای ایجاد شهرک طلا و جواهر و انتقال کارگاه‌های طلاسازی به این شهرک، مشکلات ترافیکی نیز کاهش خواهد یافت.
وی با اشاره به شکایات متعدد ساکنان اطراف کارگاه‌های طلاسازی به خصوص در هسته مرکزی شهر اظهار کرد: طی جلسات سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری با اتحادیه طلاسازان بر انتقال کارگاه‌های طلاسازی از هسته مرکزی، تاکید و مقرر شد مکان‌سنجی‌های مناسب صورت گیرد تا در مکانی مناسب، تجمیع خدمات طلاسازی از قبیل بازار طلا و ایجاد کارگاه‌های طلاسازی
انجام شود.
وی با بیان اینکه شهرک طلای اصفهان با مساحت 40 هزار مترمربع در مجموعه امیرکبیر در حال احداث است، اظهار کرد: فاز اول این شهرک در قالب 110 واحد تاکنون 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در مرحله نازک‌کاری می‌باشد و امید است تا سه ماه آینده به بهره‌برداری برسد.
مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری با بیان این مطلب که انتقال کارگاه‌های طلاسازی و ایجاد بازار طلافروشان در یکی از نقاط شهر که از سهولت برای دسترسی آسان شهروندان نیز برخوردار باشد، کار چندان راحتی نیست، اظهار امیدواری کرد با تعامل صورت‌گرفته میان شهرداری و اتحادیه طلاسازان و با ارائه تسهیلات خاص این شهرک از سوی طلاسازان با استقبال روبه‌رو شود.
وی به طراحی فاز دوم شهرک طلا همانند بازار طلای استانبول اشاره و تصریح کرد: با استقبال صنف طلاسازان و سرمایه‌گذاران، فاز دوم این طرح اجرایی خواهدشد.
رنجبر با بیان اینکه حدود 500 واحد طلاسازی هم‌اکنون در شهر اصفهان مشغول فعالیت هستند، بیان کرد: به طور متوسط پنج تا شش نفر در هر واحد تولیدی مشغول به کار هستند.
وی اذعان کرد: بیشتر کارگاه‌های ساخت طلا و جواهر در اصفهان در خانه‌های قدیمی و بدون پروانه در حال فعالیت بوده و فقط تعداد محدودی از واحدها در کارگاه‌های ویژه با امکانات نسبی و مناسب مشغول به فعالیت هستند و امید است با پیگیری سازمان محیط زیست و اخذ رای قضایی، بخش زیادی از این واحد‌ها پلمب و به این مکان منتقل شوند.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد