اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

حق بیمه صندوق امانات بانک‌ها چقدر است؟

معاون مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و امور فنی بیمه مرکزی توضیحاتی را درمورد شرایط بیمه صندوق امانات اجاره‌ای بانک‌ها اعلام کرد.

به گزارش سایت طلا، معاون مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و امور فنی بیمه مرکزی توضیحاتی را درمورد شرایط بیمه صندوق امانات اجاره‌ای بانک‌ها اعلام کرد.

بهروز بستگانی، با تاکید بر اینکه پرداخت بیمه صندوق امانات اجاره‌ای بانک‌ها می‌تواند هم توسط شخص حقیقی صورت بگیرد هم شخص حقوقی، توضیح داد: برای مثال گاهی یک سازمان تصمیم می‌گیرد این قرارداد را برای همه پرسنل منعقد خود کند، در این شرایط پرداخت حق بیمه نیز با سازمان خواهد بود. حتی گاهی یک بانک تصمیم می‌گیرد برای کارمندان خود صندوق امانات در نظر بگیرد و پرداخت حق بیمه نیز در این شرایط بر عهده بانک است.

وی ادامه داد: هرچقدر ارزش محتویات داخل صندوق بالاتر باشد، ریسک بیشتری هم دارد. باید تعهد شرکت بیمه را هم در نظر گرفت. قاعدتا جنس دو میلیارد تومانی با پنج میلیون تومانی فرق دارد.

معاون مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و امور فنی بیمه مرکزی درمورد اشخاص حقیقی نیز گفت: شخص حقیقی خودش باید هزینه را پرداخت کند و هزینه آن بسته به مورد فرق می‌کند.

بر اساس این گزارش، هرچند که پیش از این اعلام شده بود که پرداخت حق بیمه صندوق امانات اجاره ای بانک‌ها بر عهده بانک است، مراجعه برخی مخاطبان به بانک حاکی از آن بوده است که حق بیمه بر عهده شخص است.

بر این اساس، بانک‌ها در لیستی که در اختیار مشتری قرار می‌دهند، به مشتری حق انتخاب می دهند که بر اساس محتویاتی که قصد دارند داخل صندوق نگهداری کنند حق بیمه را انتخاب کنند. برای مثال ارزش صندوق را از حداقل ۵۰ میلیون تومان تا حداکثر ۱۰ میلیارد تومان در نظر می‌گیرند و طبق آن حق بیمه را به صورت سالانه تعیین می‌کنند و در نهایت تصمیم‌گیری بر عهده مشتری است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد