اونس طلا2341.02
مظنه14,836,000
18 گرم3,424,900
ارزش سکه33,425,508
قدیم (بهار)37,300,000
جدید (امامی)41,100,000
نیم23,600,000
ربع14,600,000

مقام آمریکایی: ایران فرصت بازگشت به توافق هسته‌ای را از دست داده است

معاون دستیار وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد ایرانی‌ها فرصت بازگشت به اجرای کامل توافق هسته‌ای را از دست داده‌اند.

به گزارش سایت طلا ، دانیل بنایم، معاون دستیار وزیر امور خارجه آمریکا بدون اشاره به بدعهدی‌های آمریکا در زمینه توافق هسته‌ای ایران مدعی شد ایرانی‌ها فرصت بازگشت به اجرای کامل توافق هسته‌ای را در سپتامبرگذشته از دست داده اند.

به گزارش الشرق الأوسط، بنایم در خصوص سرنوشت توافق هسته‌ای با ایران و گزینه‌های موجود بار دیگر ادعای تلاش ایران برای دستیابی به تسلیحات هسته‌ای را مطرح کرد و گفت: «تعهد جوبایدن به عدم اجازه به ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای یک امر پابرجا است.»

وی در ادامه ضمن تاکید براینکه ایران فرصت بازگشت سریع به توافق را از دست داده، گفت: این توافق دیگر در دستور کار ما نیست.

اخیرا، دیپلمات ارشد روسیه در وین در تداوم انتقاد از مواضع غرب نسبت به برجام گفت میزان تعهد غرب به از سرگیری اجرای این توافق یک علامت سووال بزرگ است.

سرگئی ریابکوف در یک کنفرانس مطبوعاتی در مسکو خاطرنشان کرد: طرفین توافق برجام به‌طور دوره‌ای بر تعهد خود به تفاهمات اساسی مندرج در توافق که با موفقیت به حفظ ثبات و تقویت امنیت منطقه‌ای تا لحظه خروج یک‌جانبه آمریکا از آن کمک کرد، تاکید کرده‌اند.

این درحالیست که جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تازگی در اظهاراتی گفته است که جایگزین بهتری برای برجام وجود ندارد و به تلاش‌ها برای از سرگیری اجرای این توافق ادامه می‌دهد.

همچنین سخنگوی او «پیتر استانو» اخیرا در کنفرانس مطبوعاتی از بروکسل تصریح کرد که اتحادیه اروپا روی جمع‌بندی مذاکرات متمرکز است و هدفش این است که تمام تلاش‌ها را برای یافتن راه حلی به منظور اجرای صد درصدی این توافق انجام دهد.

مذاکرات رفع تحریم‌ها بعد از ماه‌ها گفتگو‌های فشرده دیپلماتیک به دلیل عواملی همچون تناقض در رفتار، تعلل در تصمیم‌گیری، زیاده‌خواهی و طرح درخواست‌های جدید از سوی آمریکا معطل مانده است.

تجربه نشان داده است که کاخ سفید به رغم ادعای دیپلماسی اراده لازم را برای تصمیم‌گیری در زمینه بازگشت به برجام و جبران سیاست شکست خورده دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا علیه ایران ندارد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد