اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

مشکلات اقتصادی اروپاو رشد نرخ طلا

نگرانی در مورد بدهی های اروپا، سرمایه گذاران را به شدت وحشت زده کرده وهمین امر موجب شده تا معاملات طلا به شدت افزایش یافته و نرخ این فلز گرانبها سیر صعودی به خود گیرد.

به گزارش سایت طلا به نقل از مارکت واچ، بهای طلا برای تحویل فوری در ماه دسامبر در بازار هنگ کنگ با نرخ 1262 دلار و 30 سنت در هر اونس معامله شد.
جیمز مور تحلیلگر سایت بیلیون دسک در لندن گفت: نگرانی در مورد بدهی های اروپا، سرمایه گذاران را به شدت وحشت زده کرده وهمین امر موجب شده تا معاملات طلا به شدت افزایش یافته و نرخ این فلز گرانبها سیر صعودی به خود گیرد.

براساس این گزارش، بهای نقره در بازار تجاری امروز، به سطح بی سابقه ای رسید و با رشد 2.08 درصدی همراه بود.
تعدادی از تحلیلگران گفتند: در فصل ازدواج و جشنهای فصلی در هند، همراه با رشد خرید طلا، واحدهای صنعتی و تولید کنندگان سکه های طلا اقدام به افزایش تولیدات خود کرده اند.
تقاضا برای فلزات گرانبها مانند طلا و نقره در بازارهای داخلی هند در طول فصل جشنواره Raksha Bandhan در اواخر ماه آگوست و جشن Dhanteras در اواخر ماه نوامبر، که به عنوان بزرگترین روزهای خرید طلا نام گذاری شده است، سیر صعودی دارد.

این گزارش می افزاید، سهام اروپا امروز به دنبال مشکلات متداول بخش بانکداری این منطقه کاهش یافت.
وجود نگرانیهای مربوط به بدهی های دولت اروپا و تزلزل بخش بانکداری آن، سرمایه گذاران را به سمت بازارهای کم ریسک، مانند طلا سوق داد.
گسترش مشکلات مالی اخیر، منعکس کننده ادامه ترس دولتمردان اروپا است که به دنبال تغییر ساختار بدهی های این منطقه و ایجاد سیاستهای مالی جدید هستند.
شاخص سهام Stoxx 600 اروپا با افت 0.2 درصد به 259.17 واحد، شاخص سهام فلزات لندن با کاهش 0.8 درصد به 361.63 واحد، سهام DAX فرانکفورت با افت 0.8 درصد به 6067.64 واحد رسیدند.
ضعف آزمون استرس بانکی اروپا و عدم شفافیت در بدهی های بانکی موجب ناپایداری اقتصاد این منطقه شد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد