اونس طلا2337.71
مظنه14,707,000
18 گرم3,395,100
ارزش سکه33,134,871
قدیم (بهار)37,600,000
جدید (امامی)40,500,000
نیم23,900,000
ربع14,400,000

شمار جانباختگان زلزله ترکیه به بیش از ۳۵ هزار نفر رسید

رئیس جمهور ترکیه از افزایش شمار قربانیان زلزله دوشنبه هفته گذشته این کشور به ۳۵ هزار و ۴۱۸ نفر خبر داد.

به گزارش سایت طلا،رجب طیب اردوغان روز سه شنبه پس از نشست کابینه در آنکارا گفت: در نهمین روز از زلزله مهیب ترکیه که از آن به عنوان 'فاجعه قرن' یاد می‌شود، طبق اولین برآوردها، در ۱۰ استان زلزله زده ترکیه ۲۱۱ هزار واحد مسکونی در ۴۷ هزار ساختمان تخریب شده و یا خسارت زیادی دیده است.

وی با اذعان به وجود برخی نارسایی‌ها در جریان مدیریت بحران زلزله افزود: در همه کشورهای دنیا که چنین فاجعه بزرگی رخ می‌دهد، برخی اختلالات هم مشاهده می‌شود و در ترکیه نیز برخی نارسایی وجود داشت ولی همه متولیان امر داخلی و سازمان‌های بین‌المللی تلاش کردند تا هر چه زودتر به منطقه زلزله زده برسند و به امداد و نجات بپردازند.

رئیس جمهور ترکیه وعده داد که در هر مکانی که ارزیابی خسارت تکمیل شود، عملیات ساخت منازل از ابتدای ماه آینده میلادی آغاز شده و در مرحله نخست، ساخت ۳۰ هزار خانه با سرعت شروع شده و در مدت یکسال خانه‌های با کیفیت و ایمن تحویل زلزله زدگان خواهد شد.

وی از شهروندان منطقه زلزله زده خواست تا یک سال صبور باشند چرا که همه خسارت و خرابی جبران خواهد شد.

وی با اشاره به حضور ۲۵۰ هزار نفر نیروی انسانی برای مدیریت بحران در مناطق زلزله زده ترکیه اظهار کرد: در مجموع ۱۰ هزار و ۹۴۳ نفر از این افراد نیروهای امداد و نجات اعزامی از ۸۴ کشور هستند که فعالیت چهار تیم آنها به اتمام رسیده و به کشور خود بازگشتند.

به گزارش سایت طلا، در نهمین روز از فاجعه زلزله ترکیه و ۲۰۹ ساعت پیس از وقوع این رویداد، تیم امداد و نجات در شهر هاتای، پدر و دختری را به صورت زنده از زیر آوار بیرون آوردند.

زمین لرزه بزرگی در ساعت ۰۴:۱۷ دقیقه بامداد دوشنبه هفته گذشته جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند.

در جریان این زمین لرزه ۷.۸ دهم در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) خسارت‌های زیادی به ساختمان‌ها وارد شد که تیم‌های نجات و جستجو طی ۹ روز اخیر در حال آواربرداری و نجات کسانی هستند که زیر آوار گرفتار شده‌اند.

وزیر شهرسازی، محیط زیست و تغییرات اقلیم ترکیه نیز امروز اعلام کرد که در جریان زلزله روز دوشنبه هفته گذشته، بیش از ۱۹۰ هزار واحد مسکونی و تجاری تخریب شده و یا به شدت آسیب دیده است.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد