اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
گزارش آگهی

آلت کوین ها چه ارزهایی هستند؟

از بیش از دو دهه قبل، بحث دیجیتالی شدن پول موضوع قابل بحث در امور مالی و پول شده بود و بحران مالی غرب در سال ۲۰۰۸ و عدم اعتماد افراد به بانک‌ها نیز به اجرایی شدن این ایده دامن زد؛ تا اینکه بیت کوین پا به میدان گذاشت.

از بیش از دو دهه قبل، بحث دیجیتالی شدن پول موضوع قابل بحث در امور مالی و پول شده بود و بحران مالی غرب در سال ۲۰۰۸ و عدم اعتماد افراد به بانک‌ها نیز به اجرایی شدن این ایده دامن زد؛ تا اینکه بیت کوین پا به میدان گذاشت. در سال ۲۰۰۹ با رونمایی از پروژه‌ی بیت کوین و فراگیر شدن آن، خیلی زود این ارز دیجیتال جایگاه خود را در بازار جدید ارزهای دیجیتال پیدا کرد و تبدیل به پادشاه بی‌رقیب این حوزه شد.

با استقبال از این ارز دیجیتال و حل شدن معمای خلق رمز ارز، این کوین تنها نماند و خیلی زود ارزهای دیجیتالی دیگری نیز راه خود را به این بازار مالی جذاب باز کردند. پروتکل‌های استفاده شده برای ساخت بیت کوین با تغییراتی و با اهداف مختلف و متفاوتی تبدیل به قوانین جدید برای پیاده‌سازی ایده‌های نو و خلق بیش از پنج هزار رمز ارز پایه تا سال ۲۰۲۰ شد که همه‌ی آن‌ها در دسته‌ای با نام «آلت کوین» ها قرار گرفته‌اند.

تمامی رمز ارزهایی که پس از بیت‌کوین ساخته شدند تلاش دارند با ارائه‌ی روش‌های کارآمد و ارزان‌تر در انجام معاملات رمز ارز، رقیبی برای بیت کوین باشند و محدودیت‌های پادشاه ارزهای دیجیتال را کنار بزنند. هرکدام از این آلت کوین‌ها ویژگی‌های مشترک و البته تفاوت‌های زیادی نیز با یکدیگر دارند که رقابت در این بازار مالی را به یک عنصر جذاب تبدیل کرده است. در ادامه‌ی این مطلب همه چیز درمورد آلت‌کوین‌ها را بررسی خواهیم کرد.

آلت کوین چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

آلت کوین (AltCoin) از ترکیب دو واژه‌ی Alternative به معنی جایگزین و Coin تشکیل شده و معرف همه‌ی ارزهای دیجیتالی است که تلاش می‌کنند جایگزین بهتری برای بیت کوین باشند. هرچند بسیاری به لحاظ فنی معتقدند علاوه بر پادشاه ارزهای دیجیتال یعنی بیت کوین، ملکه رمزارزها یعنی اتریوم نیز باید از آلت کوین‌ها مجزا شود و در این دسته قرار نگیرد.

تفاوت آلت کوین‌ها عموما در نحوه استفاده‌ی آن‌ها از فناوری بلاک چین و بکارگیری مکانیزم‌های مختلف برای اعتبارسنجی تراکنش‌ها و ایجاد بلاک‌های جدید در بلاک‌چین است. درواقع در هر آلت کوین قابلیت‌های جدیدی معرفی و اضافه شده است تا رویکرد تازه‌ای در استفاده از توکن و یا ارز دیجیتالی ایجاد شود و خرید ارز دیجیتال تبدیل به موضوعی چالشی و حساب شده بشود.

فناوری غیرمتمرکز بلاک چین این امکان را به همه می‌دهد تا با دانش لازم بتوانند ایده‌های جدید را در قالب کوین‌های جدید پیاده کرده و از این فناوری نهایت استفاده را داشته باشند. لایت کوین و ریپل از آلت کوین‌های خوش نام هستند.

انواع آلت کوین در بازار ارزهای دیجیتال

هر آلت کوین با هدف و عملکرد متفاوت خود جایگاهی در این بازار برای خود دست و پا می‌کند و به دلیل همین تفاوت‌ها در عملکرد و اهداف، شامل دسته‌بندی‌های مختلفی نیز هستند. مهم‌ترین انواع آلت کوین شامل :

استیبل کوین‌ها
میم کوین‌ها
کوین‌های استخراجی
توکن‌های کاربردی
توکن‌های NFT
توکن‌های اوراق بهادار
توکن‌های دولتی

کوین‌ها ارزهای دیجیتالی هستند که برای خرید و فروش استفاده می‌شوند اما توکن‌ها بیانگر سهمی از یک دارایی یا بلیط دستیابی به محصول یا خدمتی کاربردی به‌حساب می‌آیند که فقط در یک موضوع خاص کاربرد دارند نه برای خرید و فروش.

درواقع هر دو به نوعی ذخیره ارزش هستند اما از لحاظ ماهیتی تفاوت‌هایی باهم دارند. با یک مثال تفاوت این دو را بهتر درک می‌کنید : با کوین‌ها می‌توانید توکن خریداری کنید (مثل خریدن بلیط سینما) اما با توکن‌ها امکان خرید کوین را نخواهید داشت.

خرید آلت کوین بهتر است یا بیت کوین؟

با نگاهی به پیشینه و قدمت بیت کوین احتمالا نمی‌توانیم منکر فاصله چشمگیر آن با سایر ارزهای دیجیتال در حوزه‌های مختلف از محبوبیت تا حجم بازار و معاملات شویم. قدمت بیشتر، استقبال از طرف سرمایه‌گذاران بزرگ انفرادی و سازمانی، رهبری بازار، ریسک پایین، عدم امکان نفوذ بیش از ۵۰ درصد به این شبکه و وضعیت کاملا غیرمتمرکز بیت کوین آن را به رقیبی غیرقابل رقابت تبدیل کرده است.

آنچه که خرید آلت کوین ها را در کنار بیت کوین توجیه‌پذیر می‌کند، اهمیت ساختن سبد سرمایه گذاری و وجود پتانسیل‌های سودآوری در بسیاری از آلت کوین‌ها است. درواقع می‌توان گفت جذابیت خرید آلت کوین (AltCoin) برای مبادله‌کنندگان ارزهای دیجیتال از لحاظ سرمایه‌گذاری کمتر از بیت کوین نیست.

قیمت آلت کوین ها به چه عواملی وابسته است؟

قیمت ارز دیجیتال متاثر از عوامل متعدد و متنوعی‌ست و در هر بازه زمانی ممکن است یک یا چند عامل، تغییراتی را در قیمت‌ها ایجاد کند. آیتم‌های زیر مهم‌ترین عوامل موثر بر قیمت آلت کوین‌ها را نشان می‌دهد.

نوسان قیمت بیت کوین: بیت کوین بعنوان پادشاه ارزهای دیجیتال بر روی قیمت بسیاری از آلت کوین‌ها تاثیر مستقیمی دارد. برای مثال بنظر می‌رسد لایت کون و بیت کوین روند قیمتی یکدیگر را کاملا دنبال می‌کنند.
عرضه و تقاضای آلت کوین: مهم‌ترین عامل در نوسان قیمت بازار ارزهای دیجیتال، عرضه و تقاضاست که نشان‌دهنده‌ی سلامت این بازار مالی است.
امنیت آلت کوین: در مورد هر دارایی هیچ چیز مهم‌تر از امنیت آن نیست. عملکرد هر ارز دیجیتال در مقابله با تهدیدها و سرقت‌ها عامل تعیین‌کننده‌ای در قیمت آن است.
فعالیت نهنگ‌ها: نهنگ‌های بازار درواقع سرمایه‌گذاران و فعالان کلان در بازار ارزهای دیجیتال هستند که خرید و فروش‌ کوین‌ها را دستخوش تغییرات اساسی کرده و در قیمت آن‌ها نقش مستقیم دارند.
نقش سلبریتی‌ها: واکنش افراد مشهور در شبکه‌های اجتماعی به یک ارز دیجیتال می‌تواند بر میزان تقاضا و در نتیجه قیمت آن تاثیرگذار باشد.
شرایط استخراج ارز دیجیتال
اهداف آلت کوین
مقیاس پذیری کوین
اخبار مرتبط با ارز دیجیتال
رقبای هر رمز ارز
ساختار
کاربردهای هر آلت کوین

از اصلی‌ترین عوامل تعیین‌کننده‌ی قیمت آلت کوین‌ها در بازار ارزهای دیجیتال هستند. توجه داشته باشید که شناسایی عوامل پیش از وقوع نوسانات قیمتی در بازار کار آسانی نیست و نمی‌توان با وجود تنها یک یا چند عامل قابل مشاهده (مثل واکنش سلبریتی‌ها به یک رمز ارز)، به افزایش یا کاهش قیمت یک آلت کوین مطمئن بود.

بهترین آلت کوین ها در بازار رمز ارز

اگر بخواهیم لیستی از بهترین ارزهای دیجیتال موجود در بازار -بجز بیت کوین- را معرفی کنیم آیتم‌های زیر بهترین انتخاب‌ها در میان آلت کوین‌ها در سال ۲۰۲۳ هستند:

اتریوم یا اتر (ETH)
ریپل (XRP)
تتر (USDT)
چین‌لینک (LINK)
لایت کوین (LTC)
بایننس کوین (BNB)
کاردانو (ADA)

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد