اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ترس از سلامت مالی بانکهای اروپایی و رشد نرخ طلا

آمار غلط تست استرس بانکهای اروپایی موجب ترس سرمایه گذاران نسبت به این ارز و رشد مقدار معاملات طلا و نرخ آن شد.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، بهای طلا در روز گذشته در بازار آمریکا به شدت افزایش یافت و این رشد ناگهانی به علت تضعیف یورو و وجود نگرانیهای جدید درمورد سلامت اقتصاد جهان است.
قابل توجه است که نرخ طلا در ماه ژوئن به رکورد 1264 دلار در هر اونس رسید، که دیروز بهای این فلز زرد رنگ با اختلاف چند دلار، نزدیک به این سطح رسیده بود.

براساس این خبر، بهای طلا بارشد 3 دلار و 85 سنت در بازار آمریکا با نرخ 1256 دلار و 59 سنت آغاز به کار کرد و در پایان این بازار با قیمت 1259 دلار و 80 سنت در هر اونس بسته شد.
طبق گزارش مجله وال استریت: در ماه پیش تست استرس ( مقدار داراییهای بانک ها) اروپا گرفته شد که متاسفانه کمتر از مقدار واقعی بعضی از وام دهندگان بود که حاکی از کاهش منابع مالی بانکهای دولت است و این موضوع خطر جدی است که منطقه یورو را تهدید میکند.
اونگ یی لینگ، تحلیلگر سرمایه گذار در سنگاپور اعلام کرد: این احتمال وجود دارد که طلا تا آخر این ماه به سطح 1260 دلار در هر اونس به پایداری برسد.
وی گفت: به نظر من، سرمایه گذاران در انتظار اطلاعات و اخبار اقتصادی بوده و در حال حاضر که گزارشات اقتصادی وخیم هستند، سرمایه گذاران بازار طلا را به عنوان پناهگاه امنی انتخاب میکنند.
معاملات آتی طلا در بازار ایالات متحده، برای تحویل فوری در ماه دسامبر با نرخ 1258 دلار و 4 سنت تا 1261 دلار و 60 سنت در هر اونس متغییر بود.

این گزارش حاکیست، روز گذشته، بهای پلاتین و پالادیوم به دلیل کاهش سهام، با کاهش همراه بودند.
بهای یورو به دنبال وجود ترس جدیدی در مورد سیستم بانکی منطقه اروپا، کاهش یافت.
ارزش یورو در برابر فرانک سوئیس و دلار استرالیا همراه با کاهش بود.
ترس از بحران مالی و اقتصادی در کشورهای جهان و اوضاع وخیم سیستم بانکی اروپا، موجب سیر نزولی سهام آمریکا، اروپا و آسیا شد.
یکی از فروشندگان در هنگ کنگ گفت: تزلزل موقعیت مالی بانکهای اروپایی موجب شده تا مردم به دنبال خرید داراییهای امن باشند و همین موضوع باعث رشد خرید طلا در بازارها و به دنبال آن نرخ طلا شد.
وی افزود: به نظر من سرمایه گذاری در بازارهای طلا همچنان پر رونق خواهد بود و تا پایان سال میلادی شاهد سیر صعودی نرخ طلا خواهیم بود. /م2

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد