اونس طلا2232.37
مظنه14,366,000
18 گرم3,316,400
ارزش سکه32,366,598
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

این افراد برای دریافت کارت هوشمند ملی سریعاً اقدام کنند

کارگر گفت: حدود ۱۰ میلیون کارت هوشمند ملی معوقه داشتیم که بیش از ۹ میلیون آن صادر و تحویل شده است.

به گزارش سایت طلا، کارگر گفت: حدود ۱۰ میلیون کارت هوشمند ملی معوقه داشتیم که بیش از ۹ میلیون آن صادر و تحویل شده است.

کارت هوشمند ملی با هدف تسهیل فرآیند شناسایی، تصدیق هویت و حفظ امنیت اطلاعات فردی هر شهروند برای ورود به فضای مجازی، مبادله خدمات الکترونیکی و استفاده در مجامع اداری ارائه شده و دارای تراشه الکترونیکی است، صدور کارت‌های هوشمند ملی از سال ۱۳۹۳ به صورت فراگیر آغاز شد و اطلاعات هویتی شهروندان از جمله اطلاعات شناسنامه‌ای، عکس، اثر انگشت، کد پستی و کلید انجام امضای دیجیتال را به صورت امن و محافظت شده در حافظه خود ذخیره دارد.

با توجه به مسائل فنی و امنیتی خاص و خدماتی که در فضای الکترونیکی برای این کارت در نظر گرفته شده، همچنین با توجه به کاربرد‌های مختلف آن می‌توان گفت کارت هوشمند ملی مهمترین سند برای احراز هویت است و دستگاه‌های مختلف در ارتباط با پایگاه اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال می‌توانند برای خدمات مورد نظر خود احراز هویت افراد را انجام دهند.

تمامی اتباع ایرانی بالای ۱۵ سال تمام که دارای شناسنامه معتبر عکس دار باشند واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی هستند و همچنین شهروندانی که کارت ملی نمونه سابق خود را بین سال‌های ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۹ دریافت کرده و یا آن را مفقود کرده اند نیز باید برای دریافت کارت هوشمند ملی اقدام کنند.

برای دریافت کارت هوشمند ملی نخستین گام پیش ثبت نام است و متقاضیان واجد شرایط می‌بایست از طریق سامانه ثبت احوال یا از طریق دفاتر پیشخوان دولت مراحل پیش ثبت نام ثبت نام را انجام دهند.

هاشم کارگر رئیس سازمان ثبت احوال در خصوص آخرین وضعیت صدور کارت‌های ملی هوشمند گفت: تا کنون ۵۹ میلیون کارت هوشمند ملی صادر و تحویل داده شده است و در حال حاضر ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر هستند که باید درخواست خود را ثبت کنند تا کارت ملی را برای آن‌ها صادر کنیم.

وی اظهار کرد: حدود ۱۰ میلیون کارت هوشمند ملی معوقه داشتیم که بیش از ۹ میلیون آن صادر و تحویل شده است که تا پایان سال تمامی کارت‌های ملی تحویل خواهد شد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد