اونس طلا2214.55
مظنه14,211,000
18 گرم3,280,600
ارزش سکه32,017,383
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

هجوم عراقی‌ها به صرافی برای فروش دلارهایشان

درپی تصمیم دولت عراق برای کاهش نرخ دلار به ۱۳۰۰ دینار، عراقی‌ها برای فروش دلارهایشان به صرافی‌ها هجوم بردند.

به گزارش سایت طلا،کمتر از یک ساعت پس از تصمیم دولت عراق مبنی بر کاهش نرخ دلار به ۱۳۰۰ دینار، صرافی‌ها و بازار‌های محلی استان دیالی عراق ریزش سریع قیمت دلار را ثبت کردند.

برخی از صاحبان صرافی در استان دیالی عراق به «بغداد الیوم» گفتند که قیمت فروش دلار روند نزولی پیش گرفته و اکنون به ۱۵۱۰ دینار رسیده است؛ در حالی که قبل از اینکه دولت تصمیم ناگهانی خود مبنی بر تغییر نرخ دلار به ۱۳۰۰ دینار را صادر کند، قیمت دلار ۱۵۴۰ دینار بود.

بر اساس بیانیه رسمی دفتر نخست‌وزیر عراق، هیئت دولت عراق در جلسه امروز خود که به ریاست «محمد شیاع السودانی» برگزار شد، با کاهش قیمت رسمی دلار از ۱۴۷۰ دینار به ۱۳۰۰ دینار موافقت کرد.

کاهش قیمت رسمی دلار در عراق باعث شد بسیاری از شهروندان عراقی که نزد خود دلار داشتند، برای جلوگیری از ضرر بیشتر، دلار‌های خود را بفروشند.

کارشناسان اعلام کرده اند که دلالان و افرادی که حجم زیادی از دلار را به قیمت ۱۶۰۰ دینار در روز‌های گذشته و در زمان موج افزایش قیمت دلار خریداری کرده اند بیشترین ضرر را خواهند کرد.

تصمیم کاهش قیمت رسمی دلار در حالی گرفته شده که به علت تشدید تدابیر مبارزه با پول‌شویی در عراق، قیمت ارز در بازار آزاد این کشور به بیش از ۱۶۵۰ دینار رسیده است.

اغلب صاحبان صرافی تاکید کردند که قیمت دلار امروز و فردا کمتر از ۱۵۰۰ دینار خواهد بود و ممکن است به اعداد بسیار پایین هم برسد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد