اونس طلا2394.45
مظنه16,077,000
18 گرم3,711,300
ارزش سکه36,221,481
قدیم (بهار)40,500,000
جدید (امامی)43,400,000
نیم25,800,000
ربع15,800,000
گزارش آگهی

شرایط رفتن به گرجستان

آیا به زودی قصد سفر به گرجستان را دارید اما با شرایط آن آشنا نیستید؟

مرز مشترکی بین ایران و گرجستان دیده نمی شود. با این حال، مسافت کم آن با ایران سبب شده است که به یکی از مقاصد محبوب ایرانیان تبدیل گردد. پیش از سفر به این کشور همچون هر کشور خارجی دیگری، آشنا شدن با شرایط جدید رفتن به آن برای مسافرین ایرانی امری الزامی است. بنابراین پیش از سفر به گرجستان بهتر است شرایط رفتن به گرجستان برای مسافرین ایرانی را مطالعه و بررسی کنید.

آیا با شرایط سفر و رفتن به گرجستان آشنا هستید؟

امروزه گرجستان از وضعیت عمومی مطلوبی برخوردار است و شهروندان همه کشورها می ‌توانند از مرزهای این کشور عبور کنند. افراد زیادی سفرشان از طریق مسیرهای مختلف با تور باتومی و تور تفلیس به این کشور انجام می‌ گیرد. این افراد باید مدارکی را برای اثبات تزریق کامل واکسن کرونا ارائه دهند. راه دیگری نیز برای این افراد وجود دارد. در صورتی که طی ۷۲ ساعت گذشته قبل از سفر به این مکان تست آن‌ ها منفی شده باشد نیز برای افراد قابل قبول است.

شرایط سفر زمینی به گرجستان

طی چند سال گذشته، شرایط سفر زمینی به گرجستان برای مسافران مهیا نبود و آن ها مجبور به خرید بلیط هواپیما بودند اما امروزه این فرصت در اختیار مسافران قرار داده شده تا بتوانند از طریق راه های زمینی نیز به گرجستان سفر داشته باشند. به طور معمول سفر زمینی به گرجستان از طریق سفر با خودرو شخصی و یا از راه ثبت ‌نام در هر یک از تور‌های مسافرتی گرجستان مانند تور تفلیس انجام می شود و افراد برای گذراندن اوقات فراغت خود به کشور زیبای گرجستان می توانند از طریق تور گرجستان سفری آسوده به این کشور داشته باشند.

البته لازم به ذکر است شما هر راهی را که برای سفر انتخاب کنید؛ با توجه به شرایط کنونی کرونا نیاز است که کارت واکسن دیجیتال یا کد QR آن که قابلیت استعلام آنلاین دارد را حتما به همراه داشته باشید. در غیر این صورت ملزم به دادن تست PCR که نباید بیش از 72 از انجام آن گذشته باشد را ارائه دهید. در ضمن آن دسته از افرادی که برای سفر از خودروی شخصی استفاده می کنند باید گواهی نامه بین المللی به همراه داشته باشند.

شرایط سفر هوایی به گرجستان

به طور معمول سفر با هواپیما، در همه حال بهترین گزینه در سفرهای خارجی است زیرا؛ طی کردن مسافت های طولانی بدون شک خسته کننده خواهد بود. از این رو تهیه بلیط هواپیما از طریق تور تفلیس گرجستان ، می تواند علاوه بر راحتی سفر، کاهش هزینه ها را نیز در پی داشته باشد. از شرایط مهم و قابل توجه در سفر به گرجستان از طریق مسیر‌های هوایی، در دست داشتن کارت واکسن دیجیتال و یا تست PCR منفی حداکثر تا 72 ساعت قبل از پرواز است؛ اگر این موارد را به همراه نداشته باشید نمی توانید از گیت های فرودگاه عبور کنید.

جدیدترین شرایط سفر به گرجستان

از آنجایی که جریان کرونا همچنان ادامه دارد، هر لحظه امکان ایجاد جهش تازه ‌ای وجود خواهد داشت. از این رو، کشورها به راحتی مرزهای خود را به روی مسافران باز نمی ‌کنند. گرجستان نیز برای ورود افراد به کشور شرایطی را لحاظ کرده است. اگر تصمیم دارید که به گرجستان سفر کنید، بهتر است که شرایط زیر را در نظر داشته باشید:

امروزه امکان سفر به گرجستان به شکل زمینی و هوایی برای ایرانیان وجود دارد. در حالی که در گذشته قبل تنها به صورت هوایی امکان سفر به این کشور برای ایران فراهم بود.
تزریق دو دوز واکسن برای مسافران الزامی است و افراد باید کارت الکترونیکی واکسن دارای کد QR خود را تحویل دهند یا اینکه ۷۲ ساعت پیش از پرواز، تست پی سی آر افراد منفی باشد.
افرادی هستند که از اقامت گرجستان برخوردار نیستند، اما در این کشور خانه دارند. این افراد نباید پاسپورت معتبر، QR کد واکسن، پرینت سند ملک، بیمه، بلیط برگشت و پول خود را فراموش کنند و حتما به همراه داشته باشند.
افرادی نیز هستند که از اقامت گرجستان برخوردار هستند. این افراد تنها کافی است که پاسپورت معتبر، QR کد و کارت اقامت را به همراه داشته باشند.

برای دریافت کارت واکسن دیجیتال هم باید به سایت کرونا وزارت بهداشت ایران وارد شوید و با کلیک بر روی گزینه "ثبت نام کارت واکسن دیجیتال انگلیسی" با وارد کردن کامل مشخصات خود، آن را دریافت کنید.

واکسن های تایید شده توسط گرجستان

افراد ایرانی زیادی هستند که قصد دارند به گرجستان سفر کنند. این افراد باید به طور کامل واکسینه شده باشند و کارت دیجیتال واکسن خود را که دارای کد قابل اسکن QR است را تحویل دهند. البته این قانون تنها برای گرجستان نیست. کشورهای خارجی زیادی هستند که تنها در صورت تزریق کامل واکسن کرونا به افراد اجازه ورود می‌دهند. از جمله واکسن های تایید شده در گرجستان می توان موارد زیر را نام برد:

آسترازنکا
سینوفارم
بهارات بیوتک
فایزر
سینوواک
کووی شیلد
جانسون‌اند جانسون
نوواوکس
مدرنا

در شرایط کرونا، چه مدارکی برای ورود به گرجستان الزامی است؟

برای سفر زمینی و یا هوایی به گرجستان، به همراه داشتن برخی مدارک ضروری الزامیست که شما باید آن ها را تحویل دهید. موارد زیر لیستی از مدارک مورد نیاز به هنگام سفر به این کشور هستند:

بلیط پرواز رفت و برگشت
پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار
کارت الکترونیکی واکسن تایید شده یا جواب تست PCR منفی ۷۲ ساعت پیش از پرواز
ووچر هتل
بیمه نامه مسافرتی

نکات لازم و مورد توجه در سفر با تور گرجستان

گاه ممکن است در طی سفر با تور گرجستان به عنوان یک توریست خارجی به ویروس کرونا ابتلا پیدا کنید. در این صورت کافی است با شماره ۱۱۲ ارتباط برقرار کنید. این افراد به شما در جهت قرنطینه شدن و بهبود سلامتی کمک می‌ کنند. ممکن است در گذشته به علت ماندن بیش از ۴۵ روز در گرجستان بدون داشتن ویزا، جریمه لحاظ شده باشد ولی پرداختی صورت نگرفته باشد. در این صورت قبل از ورود پیدا کردن به گرجستان، حتما نسبت به پرداخت جریمه اقدام کنید.

کلام آخر...

از گرجستان به عنوان یکی از کشورهای توریستی مشترک در بین اروپایی ‌ها و آسیایی‌ ها یاد می‌ شود. شرایط کرونا، سفر به این کشور را نیز با محدودیت مواجه کرده است. البته افزایش روند واکسیناسیون و کاهش مبتلایان کرونا سبب شده است که محدودیت ها برداشته شوند و افراد با رزرو تور گرجستان به این کشور سفر ‌کنند. قوانین جدید گرجستان برای مسافرین ایرانی هر لحظه ممکن است تغییر کند و شما باید خود را به روز نگه دارید.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد