اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

زمان خرید طلا فرا رسید / پیش بینی مهم بازار طلا

معامله‌گران خرد بازار هنوز باور دارند که بازار در هفته آتی صعودی خواهد بود.در حال حاضر بسیاری از معامله گران بعد از افت قابل توجه قیمت در روز جمعه خواهان ورود به بازار طلا هستند.

به گزارش سایت طلا، قیمت طلا و نقره در اوایل معاملات روز جمعه و پیش از تعطیلی بازار در ایالات‌متحده به دنبال گزارش شگفت‌انگیز مشاغل ایالات‌متحده به طور قابل‌توجهی کاهش یافته است و طلا به پایین‌ترین حد سه هفته اخیر رسید و با 73 دلار کاهش به 1865 دلار رسید.

در حال حاضر بسیاری از معامله گران بعد از افت قابل توجه قیمت در روز جمعه خواهان ورود به بازار طلا هستند.

برخی تحلیلگران نیز خاطرنشان می کنند که ریسک نزولی بیشتری برای طلا وجود دارد، زیرا اقتصاددانان گفته اند که حرکت فزاینده در بازار کار ایالات متحده می تواند فدرال رزرو را مجبور کند که سیاست تهاجمی خود را بیش از حد انتظار حفظ کند. فدرال رزرو گفته است که باید قبل از اینکه مطمئن شوند که تورم را تحت کنترل دارند، نرمی را در بازار کار مشاهده کند.

با این حال، برخی از تحلیلگران همچنان در حاشیه نشسته اند و منتظر نشستن گرد و غبار هستند.

طلای آوریل آخرین بار با ۳۰.۱ دلار کاهش به ۱۹۰۰ دلار و پنج سنت و نقره مارس ۰.۵۹ دلار کاهش یافت و به ۲۳.۰۳ دلار رسید.

دو افت قیمتی نسبتا قابل توجه در روزهای پنج‌شنبه و جمعه سبب شده است که انتظارات افزایشی در میان تحلیل‌گران بازار طلا کاهش پیدا کند با این وجود معامله‌گران خرد بازار هنوز باور دارند که بازار در هفته آتی صعودی خواهد بود.

نظرسنجی سایت کیتکو نیز نشان می دهد ۴۴ درصد تحلیل گران بر این باورند که طلا هفته آینده صعودی خواهد بود در حالی که ۱۷ درصد پیش بینی می کنند طلا باز هم کاهش قیمت داشته باشد.

اما همانطور که اشاره شد معامله گران امید بیشتری به صعود قیمت طلا در آینده کوتاه مدت دارند. از میان معامله گران خرد شرکت کننده در نظرسنجی سایت کیتکو ۶۱ درصد بر این باورند که طلا مجددا میتواند به کانال ۱۹۰۰ دلاری بازگردد و این در حالی است که ۲۵ درصد آنها بر این باورند که روند نزولی آخر هفته طلا در هفته آتی نیز ادامه دارد.

اعضای انجمن بازار شمش لندن (LBMA) پس از بهترین شروع سال در یک دهه اخیر و افزایش ۲۰ درصدی نسبت به پایین‌ترین سطح خود در نوامبر، به دنبال رالی داغ طلا هستند تا در ادامه سال کمی کاهش یابد

انجمن بازار شمش لندن در نظرسنجی پیش‌بینی سالانه خود اظهار کردند که تحلیلگران شرکت‌کننده نسبت به طلا و نقره در سال جاری خوش‌بین هستند.

تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند قیمت طلا در سال جاری با پیش‌بینی متوسط سالانه ۱۸۵۹ دلار و ۹۰ سنت در مقایسه با میانگین قیمت ۱۸۰۰ دلار و ۹ سنت در سال گذشته، ۳.۳ درصد در هر اونس افزایش یافته است.

در عین حال، تحلیلگران گفتند که میانگین قیمت نقره با افزایش ۸.۸ درصدی به ۲۳.۶۵ دلار در هر اونس در مقایسه با میانگین قیمت ۲۱.۷۳ دلار در سال ۲۰۲۲ رسیده است.

صعودی‌ترین پیش‌بینی در نظرسنجی این بازار مربوط به پلاتین است. تحلیلگران میانگین قیمت پلاتین برای سال ۲۰۲۳ را ۱۰۸۰ دلار و ۴۰ سنت در هر اونس می‌دانند که ۱۲ درصد از میانگین قیمت ۹۶۰دلار و ۵۰۸ سنت در سال گذشته افزایش یافته است.نظر تحلیلگران نسبت به پالادیوم نزولی است و میانگین پیش‌بینی ۱۸۰۹ دلار و ۸۰ سنت در هر اونس در سال ۲۰۲۳، بیش از ۱۴ درصد از میانگین قیمت ۲۱۱۲ دلار و ۶ سنت در سال ۲۰۲۲ کاهش یافته است.

معامله گران دلایل مختلفی دارند که طلا را همچنان صعودی پیش بینی می کنند. برخی از معامله گران افزایش تنش های ژیوپولتیکی را عامل افزایشی می دانند و برخی دیگر نیز تورمی که همچنان در سطح بالایی قرار دارد و قدرت خرید دلار را تهدید می کند دلیل خود برای خرید بیشتر طلا می دانند

بر اساس این نظرسنجی در کیتکونیوز، تحلیلگران سه عامل اصلی را در قیمت فلزات گرانبها در سال جاری موثر می‌دانند. از ۳۰ تحلیلگر مورد بررسی، ۴۳ درصد انتظار دارند که دلار آمریکا و سیاست پولی فدرال رزرو بیشترین تأثیر را بر طلا و نقره داشته باشند. در عین حال، ۱۴ درصد تورم را عامل اصلی می‌دانند و ۱۱ درصد عوامل ژئوپلیتیک را زیر نظر دارند.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد