اونس طلا2232.37
مظنه14,406,000
18 گرم3,325,600
ارزش سکه32,456,718
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

لاوروف: ایران به روند عادی‌سازی روابط ترکیه-سوریه می‌پیوندد

وزیر خارجه روسیه ضمن ابراز نگرانی درباره وضعیت ایران و غرب، گفت که به توافق اولیه‌ای برای پیوستن تهران به روند عادی‌سازی ترکیه و سوریه با مشارکت مسکو دست یافته‌اند.

به گزارش سایت طلا ، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز (سه شنبه) از حصول توافق اولیه برای پیوستن ایران به چارچوب سه‌جانبه روسیه، ترکیه و سوریه خبر داد.

لاوروف طی نشست خبری مشترک با «سامح شکری» وزیر امور خارجه مصر، گفت که به توافق اولیه‌ای برای پیوستن ایران به روند ارتباط گرفتن ترکیه و سوریه با مشارکت و میانجی‌گری روسیه دست یافته‌اند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در ادامه توضیح داد: «روسیه از تمایل [رجب طیب] اردوغان [رئیس جمهور ترکیه] برای عادی‌سازی روابط با [بشار] اسد [همتای سوریه خود] حمایت می‌کند و آماده است تا تلاش‌ها در این زمینه را افزایش دهد».

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه درباره اظهارات وزیر خارجه آمریکا مبنی بر احتمال توسل به گزینه نظامی علیه ایران، تصریح کرد: «غرب ترجیح می‌دهد به قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل آب‌دهان بیاندازد و به تجاوز روی آورد».

طبق این گزارش،‌ لاوروف در این‌باره اضافه کرد: «روسیه نگران اوضاع مربوط ایران است و تصمیم غرب برای لغو برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) یک اشتباه بزرگ بود».

اسپوتنیک در ادامه به نقل از وی نوشت: «نیروهای مسلح روسیه هر اقدامی را انجام می‌دهند تا نقشه‌های غرب در اوکراین محقق نشود و محقق هم نخواهد شد».

وزیر خارجه روسیه همچنین خبر داد که از طریق وزیر خارجه مصر، «پیام خاصی» را از طرف «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی خود دریافت کرده است.

پیش از این نیز «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه گفته بود که ایران به روند مذاکرات عادی‌سازی روابط آنکارا-دمشق می‌پیوندد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد