اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

افزایش تقاضا برای خرید طلا

تمرکز سرمایه‌گذاران در این هفته بر اطلاعات اقتصادی و تورم در منطقه یورو در سه‌ماهه پایانی سال گذشته میلادی است که قرار است در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه منتشر شود. هرگونه نشانه‌ای از رکود اقتصاد در این منطقه مخصوصاً آلمان می‌تواند تقاضا برای طلا را افزایش دهد.

قیمت طلا در حالی یک هفته صعودی را پشت سر گذاشت که این ششمین هفته متوالی صعودی فلز زرد بود.این طولانی ترین روند صعودی قیمت طلا از تابستان سال 2020 بوده است،

به گزارش سایت طلا ،قیمت طلا در شرایطی که تاجران منتظر نتیجه اجلاس فدرال رزرو آمریکا در این هفته هستند و تمرکز آن‌ها بر نشانه‌های کند شدن رشد اقتصاد دنیاست، با 2 دلار افزایش به 1930 دلار سید.

انتظار می‌رود بانک فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را در روز چهارشنبه تنها 25 واحد افزایش دهد. اما با توجه به این‌که اطلاعات اخیر تصویر پیچیده‌ای از اقتصاد آمریکا نشان داده، موضع بانک مرکزی این کشور در مورد افزایش نرخ بهره در آینده به‌دقت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

تمرکز سرمایه‌گذاران در این هفته بر اطلاعات اقتصادی و تورم در منطقه یورو در سه‌ماهه پایانی سال گذشته میلادی است که قرار است در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه منتشر شود. هرگونه نشانه‌ای از رکود اقتصاد در این منطقه مخصوصاً آلمان می‌تواند تقاضا برای طلا را افزایش دهد.

اما نتایج نظرسنجی سایت کیتکو نیز نشان می داد که در حالی که تحلیل گران به ادامه روند صعودی طلا خوشبین نیستند معامله گران بر این باورند که حرکت به سوی مرز 2 هزار دلاری ادامه خواهد داشت.

به گفته تعدادی از کارشناسان، بازگشت اونس طلا از سقف 1932 دلاری در این هفته به زیر 1928 دلار، احتمال نزول بیشتر را افزایش می دهد.

بر اساس آخرین گزارش انجمن بازار شمش لندن (LBMA)، سال گذشته علیرغم شروع قوی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲، ثابت شد که یک دوره تثبیت برای بازار فلزات گرانبها بود که نسبتاً مطابق با انتظارات بود.

انجمن بازار شمش لندن گزارش داد که قیمت طلا در سال گذشته به طور متوسط ۱۸۰۰ دلار و ۹ سنت در هر اونس بوده که نسبت به میانگین قیمت ۱۷۹۸ دلار و ۶۰ سنت در سال ۲۰۲۱ تنها اندکی افزایش یافته است. این انجمن گفت که رقابت تنگاتنگی در رقابت پیش‌بینی قیمت در سال گذشته بود زیرا تحلیلگران چشم‌انداز محتاطانه‌ای را با میانگین پیش‌بینی قیمت ۱۸۰۱ دلار و ۹۰ سنت حفظ کردند.

در حالی که سال گذشته سال تثبیت طلا بود اما برای نقره ناامیدکننده بود زیرا قیمت‌ها نسبت به سطح سال ۲۰۲۱ کاهش یافت.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 2 دلار افزایش به 1930 دلار رسید.

قیمت نقره امروز با 0.63 درصد افزایش به 23 دلار و 77 سنت رسید و پلاتین با 0.63 درصد افزایش 1022 دلار و 13 سنت معامله می‌شود.

سال ۲۰۲۲ سالی چالش برانگیز و پرنوسان برای طلا و نقره بود. تهاجم روسیه به اوکراین باعث ایجاد تقاضای امن برای طلا و نقره شد و قیمت طلا برای مدت کوتاهی به ۲۰۰۰ دلار در هر اونس رسید.

با این حال، افزایش تورم به بالاترین سطح خود در ۴۰ سال گذشته، فدرال رزرو را مجبور کرد تا نرخ بهره را در سال گذشته ۴۲۵ واحد افزایش دهد که تهاجمی‌ترین چرخه انقباض آن در چهار دهه اخیر است.

ترس از رکود اقتصاد دنیا در سال جاری میلادی به نفع طلا بوده، چون تاجران با احتمال پایین آمدن میزان افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا، از دلار هم دوری می‌کنند.

ایلیا اسپیواک، رئیس کلان جهانی در Tastylive اظهار کرد که تمرکز اصلی روی سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو خواهد بود.

اسپیواک افزود: با افزایش نگرانی‌های رشد در اقتصاد ایالات‌متحده، دلار ممکن است افزایش یابد اما من انتظار ندارم طلا کاهش زیادی پیدا کند زیرا احتمالاً بازدهی آن پایین‌تر خواهد بود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد