اونس طلا2232.37
مظنه14,366,000
18 گرم3,316,400
ارزش سکه32,366,598
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

آمریکا پیام‌هایی را برای ایران ارسال کرده است

وزیر خارجه قطر در نشست خبری مشترک با امیرعبداللهیان گفت: همه طرف‌ها را به بازگشت به برجام دعوت می‌کنیم.

به گزارش سایت طلا ، شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر که امروز (یکشنبه) نهم بهمن ماه به تهران سفر کرده، پس از دیدار و گفتگو با حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی خود در نشست خبری مشترک حضور یافت و به تشریح رایزنی‌های انجام شده پرداخت.

وی ضمن ابراز خرسندی از حضور در تهران و استقبال به عمل آمده گفت: بر اهمیت رابطه تجاری و اقتصادی دو کشور تأکید کردیم و درباره مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگو کردیم. درباره توافق هسته‌ای، قطر همه طرف‌ها را تشویق می‌کند به این توافق بازگردند. درباره افزایش امنیت منطقه‌ای و کاهش تنش‌ها در منطقه گفتگو کردیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی قطر بر عدم دخالت در مسائل داخلی دیگر کشور‌ها و حسن همجواری تأکید کرد و افزود: می‌خواهیم این روابط را با همه کشور‌های همسایه خود داشته باشیم.

وزیر خارجه قطر بیان کرد: فرصت داشتیم درباره سوءتفاهم اخیر در خصوص مسئله اوکراین گفتگو کنیم. طرفین را تشویق می‌کنیم در این باره گفتگو کنند که مشکلات و سوء تفاهمات رفع شود. موضع ما در خصوص ایران موضع روشن و ثابتی است. قطر می‌خواهد همه به قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل پایبند باشند و ما تهدید به استفاده از زور علیه هر یک از کشور‌ها را نمی‌پذیریم. فرصت داشتیم درباره تحولات افغانستان گفتگو کنیم.

وی توهین به قرآن و سوزاندن قرآن کریم در اروپا را محکوم کرد و افزود: این اقدامی است که باعث نفرت پراکنی می‌شود و منجر به اختلافات بیشتر بین ادیان مختلف می‌شود. دین اسلام دعوت به همزیستی می‌کند.

وزیر خارجه قطر به تحولات اخیر در فلسطین اشاره کرد و گفت: قطر تنش اخیری که دولت جدید رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها به کار برده است را به شدت محکوم می‌کند و دعوت می‌کنیم از اقدامات یکجانبه دست بردارد و تنش‌ها را کمتر کند، چون ممکن است این تنش‌ها به وضعیت خطرناک‌تری منجر شود و باید روند سیاسی و تأسیس دو دولت مورد تأکید قرار گیرد.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی درباره سفر رئیس بانک مرکزی ایران به قطر گفت: ایران کشور همسایه است و چالش‌هایی درباره سیستم بانکی در ایران وجود دارد و امیدواریم توافق هسته‌ای صورت بگیرد و تحریم‌ها برداشته شود. سفر رئیس بانک مرکزی ایران به قطر برای گفتگو درباره سازوکار‌های مناسب است که همکاری تجاری دو کشور افزایش یابد.

وی درباره پیام‌هایی که به ایران منتقل کرده است نیز گفت: از سوی طرف‌های مختلف پیام‌ها درباره موضوعات مختلف بود. اکنون فرصت مناسبی است که مشکلاتی که در خصوص توافق هسته‌ای هست حل شود و شرایط مناسبی برای بازگشت به توافق حاصل شود. آمریکا هم یکسری پیام‌هایی را به ما داده تا آن را به ایران منتقل کنیم در خصوص موضوعی که در رابطه با این توافق است و شاید به صورت مستقیم با این موضوع در ارتباط نباشد.

وزیر خارجه قطر همچنین در پاسخ به سؤالی درباره رفت و آمد‌ها بین ایران و قطر بیان کرد: با ایران همکاری تاریخی داریم و همسایه هستیم و روابط دو کشور در سطح روسای دو کشور در جریان است. روابط ایران و قطر برای ثبات منطقه‌ای مهم است، چه در زمینه رایزنی‌های سیاسی و روابط دو ملت.

وی بیان کرد: قطر همیشه به دنبال افزایش هر چه بیشتر روابط بین کشور‌های منطقه با ایران است و با توجه به روابط همسایگی و تاریخی مسائل مشترک زیادی بین دو کشور وجود دارد از جمله مسائل دینی و فرهنگی بین دو کشور.

وزیر خارجه قطر در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا احتمال دارد قطر میزبان گفت‌وگوی ایران و آمریکا باشد؟ بیان کرد: تا جای ممکن تلاش می‌کنیم که ترس‌ها و دغدغه‌ها بین طرفین توافق از بین برود و محیطی برای انجام گفتگو‌ها حاصل شود. قطر به دنبال ثبات در منطقه و حصول توافق هسته‌ای است، چون عامل مهمی برای ثبات در منطقه است. شرایطی که امروز در آن به سر می‌بریم در هفته‌ها و ماه‌های گذشته متاسفانه شرایط مناسب و مثبتی نبود و تلاش می‌کنیم اوضاع آرام‌تر و سوءتفاهمات برطرف شود که آمادگی برای حصول توافق فراهم شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد