اونس طلا2232.37
مظنه14,406,000
18 گرم3,325,600
ارزش سکه32,456,718
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

اولین وکیل هوش مصنوعی جهان خالق خودش را روانه زندان می‌کند!

در حالی که قرار بود اولین وکیل هوش مصنوعی جهان ماه آینده در یک جلسه دادگاه از متهمش دفاع کند، ولی کار به جایی رسیده که احتمالاً خالق خودش روانه زندان می‌شود!

به گزارش سایت طلا، در حالی که قرار بود اولین وکیل هوش مصنوعی جهان ماه آینده در یک جلسه دادگاه از متهمش دفاع کند، ولی کار به جایی رسیده که احتمالاً خالق خودش روانه زندان می‌شود!

نخستین ربات وکیل هوش مصنوعی جهان که توسط شرکت DoNotPay توسعه پیدا کرده و آموزش دیده، قرار بود ماه آینده میلادی جهت رسیدگی به یک پرونده، در دادگاه حاضر شود. از زمان انتشار این گزارش، افراد مختلفی اعتراضاتی را نسبت به این موضوع انجام داده‌اند. و به‌خاطر مخالفت‌های شدید و احتمال زندانی شدن خود سازنده، این شرکت به‌ناچار برنامه خودش را تغییر داد. جاشوا برودر، مدیرعامل شرکت DoNotPay که مسئولیت این وکیل هوشمند را بر عهده دارد، خبر از لغو حضور این وکیل در دادگاه داده است.

رودر می‌گوید که از زمان اعلام حضور این ربات در دادگاه، وی نامه‌های اعتراضی شدیدی را از سوی چندین کانون وکلای ایالاتی در آمریکا دریافت کرده که در آن‌ها شرکتش را تهدید کرده‌اند! در یکی از این نامه‌ها، برودر تهدید به ۶ ماه زندان شده است. به‌همین خاطر او پا پس کشیده و نمی‌خواهد این پروژه را ادامه دهد. برودر می‌گوید که حتی چندین مقام دولتی نیز قول پیگیری پرونده شکایت از او و شرکتش برای به‌زندان انداختن او را داده‌اند!

این وکیل هوش مصنوعی چگونه کار می‌کند؟

وقتی این وکیل هوشمند قرار باشد در دادگاهی حاضر شود، متهم باید یک عینک هوشمند را به چشمانش بزند. سپس از طریق یک دوربین جلسه دادگاه ضبط خواهد شد. هوش مصنوعی توسعه پیدا کرده توسط DoNotPay بعد از بررسی موضوع به متهم کمک می‌کند که چگونه باید پاسخ قاضی را بدهد. ظاهراً سازنده در این سیستم از چندین چت بات مثل DaVinci و ربات چت ChatGPT استفاده کرده است.

اما مشکل اینجاست که دادگاه‌های ایالاتی آمریکا اجازه ضبط صدا در طول برگزاری جلسات دادگاه را نمی‌دهند. در حالی که این ربات هوشمند باید صداها را ضبط کند و دفاعیه‌هایش را براساس این صداها تدوین کند. در نتیجه این وکیل کامپیوتری که به‌عنوان یک عینک هوشمند روی چشم متهم قرار می‌گیرد، خلاف قوانین دادگاه خواهد بود. گرچه برودر جلوی این پروژه را گرفته است، اما اشاره می‌کند که تلاش‌هایی را برای کمک به مردمی که از پس هزینه‌های زیاد کمک‌های پزشکی برنمی‌آیند، ادامه خواهد داد.

هدف برودر این بود که به افرادی که توانایی استخدام وکیل را ندارند کمک کند تا از قدرت بالای هوش مصنوعی برای حل پرونده‌های حقوقی استفاده کنند. ما در مقاله مهم‌ترین پیشرفت های هوش مصنوعی و خطرات آن‌ها برای بشر را بشناسید در مورد خطراتی که می‌تواند هوش مصنوعی برای بشر به‌همراه داشته باشد صحبت کرده‌ایم. توصیه می‌کنیم حتماً این مقاله را مطالعه کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد