اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

صعود قیمت طلا در حال توقف است؟

تحلیلگران بر این باورند که طلا در نهایت به سطح ۲۰۰۰ دلار می‌رسد اما لزوماً معتقد نیستند که ما فوراً به آن می‌رسیم.

به گزارش سایت طلا،بانگاهی به آمار طلا در نخستین ماه 2023 آشکار می‌شود که ژانویه ماه خوبی برای طلا به شمار می‌آمده است اما قیمت طلا در اوایل معاملات روز جمعه آمریکا و پیش از تعطیلی بازار اندکی کاهش یافت و نقره نیز کاهش متوسطی را نشان داد. بازار طلا پس از افزایش‌های اخیر که قیمت‌ها را در روز پنجشنبه به بالاترین سطح ۹ ماهه رساند، در حال توقف است. طلای فوریه آخرین بار با ۰.۸ دلار کاهش به ۱۹۲۹ دلار و ۴۰ سنت و نقره مارس ۰.۱۸۵ دلار کاهش یافت و به ۲۳.۸۳۵ دلار رسید.

شاخص‌های سهام ایالات‌متحده در نمودارهای روزانه از روند صعودی قیمت در کوتاه‌مدت بهره می‌برند که نشان‌دهنده افزایش بیشتر در کوتاه‌مدت است.

این هفته فدرل رزرو گزارشی بسیار صعودی در مورد طلا منتشر کرد. تحلیلگران گفتند که آنها انتظار دارند این فلز گرانبها یک دارایی اصلی برای سه سال آینده باشد.

وزارت بازرگانی ایالات‌متحده روز جمعه اعلام کرد که شاخص قیمت اصلی هزینه‌های مصرف شخصی آن پس از افزایش ۰.۲ درصدی در نوامبر، در ماه دسامبر ۰.۳ درصد افزایش یافته است و داده‌ها مطابق با انتظارات اقتصاددانان بود. در سال جاری، تورم اصلی مطابق با انتظارات اقتصاددانان ۴.۴ درصد افزایش یافت و تورم اصلی در مقایسه با افزایش ۴.۷ درصدی نوامبر کاهش یافته است.

بازار طلا در واکنش اولیه به آخرین داده‌های تورم به سمت محدوده مثبت حرکت کرده است. در حالی که تورم به طور مداوم بالاست، نشانه‌هایی وجود دارد که اقتصاد همچنان به کندی ادامه می‌دهد. این گزارش اشاره کرد که هزینه‌های شخصی در ماه گذشته ۰.۲ درصد کاهش یافته است. بر اساس اجماع برآوردها، اقتصاددانان به دنبال کاهش ۰.۱ درصدی بودند.

نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز نشان می دهد که سرمایه گذاران خرده فروش به میزان قابل توجهی روندبازار را صعودی ارزیابی می کنند.

اگرچه اکثر تحلیلگران در بلندمدت به آینده طلا خوش بین هستند، اما بسیاری گفته اند که تصمیم سیاست پولی فدرال رزرو در هفته آینده خطرات زیادی را در بازار ایجاد می کند و سرمایه گذاران ممکن است بخواهند برخی از سودها را در سطوح فعلی قفل کنند. برای سرمایه‌گذارانی که به دنبال ورود هستند، توصیه‌های همه جانبه این بوده است که بازار را با قیمت‌های فعلی دنبال نکنند.

بر اساس گزارش رویترز، بازارهای طلا در جریان معاملات روز جمعه اندکی کاهش یافتند و همچنان به فروش خود ادامه دادند. از طرف دیگر، اگر به پایین‌ترین سطح چند روز گذشته سقوط کنیم، احتمالاً تا سطح ۱۸۸۰ دلار کاهش خواهیم یافت. همان‌طور که گفته شد، بازار به شدت به نوعی عقب‌نشینی نیاز دارد. این عقب‌نشینی می‌تواند فرصتی برای معامله‌گران باشد تا درگیر شوند. تحلیلگران بر این باورند که طلا در نهایت به سطح ۲۰۰۰ دلار می‌رسد اما لزوماً معتقد نیستند که ما فوراً به آن می‌رسیم.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد