اونس طلا2321.48
مظنه15,276,000
18 گرم3,526,400
ارزش سکه34,416,828
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

تداوم روند صعودی قیمت طلا حتمی است

سیر صعودی طلا در حالی اتفاق افتاد که بازدهی دلار و اوراق قرضه آمریکا در هفته گذشته علیرغم بهبود، روز جمعه به کاهش خود ادامه دادند.

قیمت طلا امروز دوشنبه با کمک کاهش ارزش دلار و چشم‌انداز افزایش آهسته‌تر نرخ بهره از سوی فدرال رزرو آمریکا افزایش یافت.

به گزارش سایت طلا، بهای هر اونس طلا در لحظه تنظیم این گزارش با 4 دلار افزایش به 1930 رسید .

از نظر بسیاری از تحلیل‌گران روزهای خوش طلا در بازارهای جهانی دست‌کم تا یک هفته دیگر ادامه خواهد یافت.

در حالی طلا پنج هفته متوالی را با بازدهی مثبت به پایان رسانده است که اکنون در بازار میان تحلیل گران درباره ادامه این روند صعودی اختلاف نظر بوجود آمده است.

طلا در هفته ای که گذشت به خوبی در بالای مرز 1900 دلار جایگاه خود را حفظ کرد و سقف 9 ماهه قیمتی خود را جابه جا کرد. با این وجود هستند کارشناسانی که اصلاح قیمتی طلا را دور از ذهن نمی دانند. رالی صعودی پرشیب طلا سبب شده است که برخی تحلیل گران درباره ادامه صعود قیمتی طلا شک و تردید داشته باشند.

برخی از تحلیل گران بر این باورند که تا نشست یک فوریه فدرال رزرو احتمال دارد طلا در همین محدوده قیمتی کنونی نوسان داشته باشد. مقاومت اصلی طلا مرز 2 هزار دلاری است اما عبور از مرز 1950 دلار نیز می تواند برای فلز زرد سخت باشد.

با این وجود چشم انداز قیمتی بلند مدت طلا در سال جاری میلادی بسیار صعودی است و بسیاری رسیدن قیمت به مرز 2 هزار دلاری را بسیار محتمل می دانند. در حقیقت اختلاف ها بر سر روند قیمتی طلا در بازه کوتاه مدت است. در کوتاه مدت اگر موج فروشی در بازار آغاز شود مرز 1900 دلار هنوز خط حمایتی مستحکمی برای طلا نیست.

شاخص دلار ۰.۳ درصد کاهش یافت و شمش به قیمت دلار را برای دارندگان سایر ارزها ارزان‌تر کرد. فدرال رزرو قرار است دوباره سرعت افزایش نرخ بهره خود را در ۳۱ ژانویه تا اول فوریه کاهش دهد، در حالی که نشان می‌دهد مقابله آن با تورم به پایان نرسیده است.

رالی صعودی پرشیب طلا سبب شده است که برخی تحلیل گران درباره ادامه صعود قیمتی طلا شک و تردید داشته باشند.

با توجه به اینکه نرخ‌های پایین‌تر به بازده کمتری از دارایی‌های دارای بهره مانند اوراق قرضه دولتی تبدیل می‌شود، سرمایه‌گذاران ممکن است طلای با بازده صفر را ترجیح دهند. کلیفورد بنت، اقتصاددان ارشد ACY Securities گفت که قیمت طلا در کوتاه مدت در حدود سطوح فعلی معامله می‌شود اما در سال جاری به بالای ۲۰۰۰ دلار افزایش خواهد یافت.

تقاضای فیزیکی طلا در چین هفته گذشته در آستانه تعطیلات سال نو تعدیل شد، در حالی که در ژاپن و سنگاپور برخی از مصرف‌کنندگان شمش طلای خود را فروختند تا از قیمت‌های داخلی بالا پول نقد کنند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۴ دلار رسید، پلاتین ۰.۲درصد کاهش یافت و به ۱۰۴۱ دلار و ۷۵ سنت رسید و پالادیوم با یک درصد افزایش به ۱۷۴۴ دلار و ۸۶ سنت رسید.

سونیل کومار دیکسیت، استراتژیست فنی ارشد در SKCharting.com تاکید کرد: طلا برای دومین هفته‌ متوالی بالاتر از سطح 1896 دلار بسته شده است که نشان‌دهنده‌ اصلاح فیبوناچی 61.8 درصدی از سقف 2070 دلاری و کف 1614 دلاری است.

وی افزود: «قیمت‌ها از میانگین متحرک نمایی 5 هفته‌ای حمایت می‌شوند که نشان‌دهنده‌ تداوم روند صعودی است.»

قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز دوشنبه کاهش یافت، اما دورنمای بهبود اقتصاد چین به‌عنوان بزرگ‌ترین واردکننده نفت دنیا هنوز هم آن را در سطح بالایی نگه‌داشته است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 44 سنت معادل 0.50 درصد کاهش به 87 دلار 19 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 36 سنت معادل 0.44 درصد کاهش 81 دلار و 28 سنت معامله می‌شود.

قیمت نفت خام برنت 2.8 درصد در هفته گذشته افزایش یافت و نفت آمریکا 1.8 درصد بالا رفت.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد