اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

صعود چشمگیر بیت کوین در راه است

بازار ارزهای مجازی به‌طرز غیرمنتظره‌ای در 2023 تقویت شده‌است.قیمت بیت کوین تا بالاترین رقم از اواسط سپتامبر یعنی بیش‌از ۲۲ هزار دلار افزایش یافته است.

به گزارش سایت طلا،سال ۲۰۲۳ برای اکثر ارزهای دیجیتال مثبت شروع شده و بیت‌کوین به طور خاص توانسته است از قیمت پایین حدود ۱۶هزار دلار افزایش یابد و به قیمت فعلی برسد. از سوی دیگر، کاردانو نیز افزایش قیمت داشت و از پایین‌ترین قیمت ۰.۲۵ دلار به قیمت کنونی خود رسید.

قیمت بیت کوین تا بیش‌از 22000دلار افزایش یافته که بالاترین رقم از اواسط سپتامبر نشان می‌دهد. بازار ارزهای مجازی به‌طرز غیرمنتظره‌ای در 2023 تقویت شده‌است.

بزرگ‌ترین ارز مجازی دنیا ازنظر سرمایه بازار در روز شنبه 22387 دلار معامله می‌شد، یعنی 5.4 درصد افزایش طی 24 ساعت. این افزایش قیمت در شرایطی صورت‌گرفته که شرکت جنسیس گلوبال، مالک بانک ارز مجازی جنسیس گلوبال کپیتال در روز پنجشنبه اعلام ورشکستگی کرد.

ارز مجازی اتر هم 5.2 درصد در روز گذشته افزایش قیمت داشته و به 1640 دلار رسیده است. شاخص بازار کوین‌دسک 4.1 درصد بالا رفته است.

قیمت بیتکوین 11 درصد طی یک هفته گذشته و 34 درصد طی یک‌سال گذشته افزایش داشته است. اتر هم 12 درصد طی 7 روز گذشته و 31 درصد از آغاز سال جاری میلادی بالا رفته است.

سهام مرتبط با ارزهای مجازی هم از افزایش قیمت این سرمایه‌ها سود کرده‌است. سهام کوین‌بیس 10 درصد بالا رفته و سهام شرکت استخراج ارز مجازی ماراتن دیجیتال 9 درصد افزایش داشته است.

بیت‌کوین به ۱۰۰ هزار دلار می‌رسد؟

سال ۲۰۲۲ سال بدی برای ارزهای دیجیتال بود. میانگین ضرر در توکن‌های فردی حدود ۷۰ درصد در سراسر بازار کریپتو بود. با این حال، سال ۲۰۲۳ تاکنون امیدوارکننده به نظر می‌رسد.

اگر بیت‌کوین با چنین سرعتی به افزایش خود ادامه دهد، به راحتی می‌توانیم انتظار داشته باشیم که بیت‌کوین به قیمت بالای تاریخ قبلی خود یعنی حدود ۶۹هزار و ۷۰۰ دلار برسد و حتی آن را به سمت قیمت ۱۰۰ هزار دلار بشکند.

در سال ۲۰۲۱، بیت‌کوین توانست در عرض پنج تا شش ماه از قیمت ۱۶هزار دلار به ۶۵هزار دلار افزایش یابد. انتظار اینکه بیت‌کوین امسال نیز همین کار را انجام دهد کاملا دور از انتظار نیست، زیرا سال ۲۰۲۱ بسیار شبیه به سال ۲۰۲۳ آغاز شد.

بیت‌کوین همچنان ۴۲ درصد بر بازار تسلط دارد. به این معنی که وقتی بیت‌کوین بالا می‌رود، کل بازار صعود می‌کند و بالعکس. اگر بیت‌کوین بالا برود به این معنی است که کاردانو نیز می‌تواند همین کار را در روند صعودی آینده انجام دهد.

همچنین حجم کل معاملات در طول ۲۴ ساعت گذشته ۳.۸۵ درصد افزایش یافته و به ۵۹.۵۵ میلیارد دلار رسیده است

از طرفی، ۱۲.۱۷ میلیون دلار موقعیت شورت در معاملات آتی بیت‌کوین، در طول ۲۴ ساعت گذشته لیکویید شده است.

بیت‌کوین با رشد بیش از ۱ درصد به قیمت ۲۲ هزار و ۹۵۶ دلار و اتریوم با افت بیش از ۱ درصد به قیمت هزار و ۶۳۰ دلار معامله می‌شوند.

سایر رمزارزهای مشهور مانند دوج‌کوین، شیبا اینو، ریپل و بایننس کوین نیز شاهد افت قیمت بودند.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد