اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

کاهش شاخص بورس در نخستین روز بهمن ماه

بازار سرمایه درحالی نخستین روز معاملاتی هفته را به پایان برد که شاخص‌های این بازار قرمزپوش شدند؛ به طوری که در بازار بورس ۷۳ درصد و در بازار فرابورس ۶۰ درصد نمادها منفی بودند.

به گزارش سایت طلا،شاخص کل بورس امروز با ۱.۸۷ درصد کاهش نسبت به آخرین روز معاملاتی در هفته گذشته، ۳۱ هزار و ۵۶۶ واحد نزول کرد و در رقم یک میلیون و ۶۵۷ هزار واحد ایستاد.

شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز با حدود ۰.۷۸ درصد کاهش نسبت به چهارشنبه هفته قبل، ۴۲۴۵ واحد سقوط و رقم ۵۲۱ هزار و ۹۴۲ واحد را ثبت کرد.

در این بازار ۷۶۴هزار معامله انجام شد که ۸۴ هزار و ۷۵۵ میلیارد ریال ارزش داشت. ۷۳ درصد نمادهای این بازار منفی و تنها ۲۷درصد مثبت بودند.

بر این اساس، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه و پتروشیمی نوری نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۲۱۹ واحد کاهش داشت و به ۲۱ هزار و ۲۸۸ واحد رسید.

در این بازار بیش از هفت میلیارد و ۵۵۴ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۴۴۰ هزار و ۵۱۶ نوبت بود.

شرکت سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، پویا زرکان آق دره (فزر)، پتروشیمی مارون (مارون)، صنعتی مینو (غصینو) و اعتباری ملل (وملل) تاثیر مثبت بر این شاخص داشتند.

در مقابل پلیمر آریا ساسول (آریا)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس) و پالایش نفت شیراز (شراز) با تاثیر منفی بر این شاخص همراه بودند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد