اونس طلا2220.06
مظنه14,226,000
18 گرم3,284,000
ارزش سکه32,051,178
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

فیلمی فوق العاده از ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس!

بوستون داینامیکس با انتشار ویدیو جدیدی، چابکی و مهارت خیره‌کننده ربات انسان‌نما اطلس (Atlas) خود را به نمایش گذاشت. ربات شرکت آمریکایی در آزمایش جدید خود باید یک کیسه ابزار را تنها با کمک قدرت‌های روبوپارکور خود به بالای داربست برساند.

به گزارش سایت طلا،با انتشار ویدیو جدیدی، چابکی و مهارت خیره‌کننده ربات انسان‌نما اطلس (Atlas) خود را به نمایش گذاشت. ربات شرکت آمریکایی در آزمایش جدید خود باید یک کیسه ابزار را تنها با کمک قدرت‌های روبوپارکور خود به بالای داربست برساند.

اولین نکته‌ای که در ویدیو منتشر شده توسط بوستون داینامیکس مورد توجه قرار می‌گیرد، دوراندیشی اطلس است. ربات این شرکت پیش از برداشتن کیسه ابزار، ابتدا یک تخته چوبی بزرگ را جابجا می‌کند تا مسیر خود به سمت بالای داربست‌ها را هموار کند. پس از آن، اطلس با انجام دادن حرکاتی مانند بالا رفتن از پله، پریدن از روی تاقچه و چرخیدن، موفق می‌شود تا کیسه را به مقصد موردنظر برساند.

اطلس در نهایت، کار خود را با فشار دادن یک جعبه بزرگ و یک پرش 540 درجه‌ای معکوس که مهندسان پروژه در بیانیه خود از آن به عنوان Sick Trick یاد کرده‌اند، به پایان می‌رساند.

مهارت ربات انسان‌نما اطلس

«رابین دیتس»، مهندس نرم‌افزار تیم کنترل اطلس در بیانیه بوستون داینامیکس نوشت:

«پارکور ما را وادار می‌کند تا محدودیت‌های فیزیکی ربات را درک کنیم و رقص ما را مجبور می‌کند به این فکر کنیم که حرکت کل بدن چقدر می‌تواند دقیق و ماهرانه باشد. چیزی که در مورد پروژه اطلس اهمیت دارد، این است که ما هیچ کدام از چیز‌هایی که آموخته‌ایم را رها نمی‌کنیم.»

با این وجود، هنوز نمی‌توان انتظار داشت که ربات انسان نمایی مانند اطلس به این زودی برای انجام کارهایی مانند رانندگی جایگزین انسان‌ها شوند، زیرا همانطور که در ویدیو هم قابل مشاهده بود، توسعه آن به زمان و تلاش قابل توجهی نیاز دارد. در ویدیوی پشت صحنه آن نیز مشاهده شد که اطلس در طول آزمایش خود چندین بار دچار خراشیدگی شده و بیشتر از چندین بار زمین خورده است.

در سال جاری، ایلان ماسک و تسلا نیز با معرفی نمونه اولیه ربات انسان‌نمای «اپتیموس»، رسماً وارد این حوزه شدند. ماسک ادعا می‌کند که ربات دوپا Optimus روزی در کارخانه‌های تسلا کار خواهد کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد