اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

روز حساس برای قیمت طلا

سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده و خرده‌فروشی در آمریکا هستند که امروز منتشر خواهد شد.

طلا دو روزی که از هفته معاملاتی در بازارهای جهانی گذشته است نزولی بوده اما سطح افت قیمتی شدید نبوده است.

به گزارش سایت طلا، افزایش ارزش دلار آمریکا باعث پایین آمدن قیمت طلا در روز چهارشنبه شد. اما انتظار می‌رود آرام شدن روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا مانع کاهش بیش‌ازحد قیمت طلا شود.

بازی آرام دلار و طلا در بازارهای جهانی ادامه دارد و پس از یک هفته طوفانی بازار طلا با شیب ملایم نزولی نسبتا آرام گرفته است.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 11 درصد کاهش به 1900 دلار رسید که البته در ساعاتی به زیر کانال 1900 دلار هم وارد شد.

شاخص دلار 0.3 درصد افزایش یافته است. بالا رفتن ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر کرده و تمایل برای آن را پایین می‌آورد.

ادوارد میر، یکی از تحلیلگران فلزات در مارکس می‌گوید:«قیمت طلا در کوتاه‌مدت دوباره تا سطح 1900 دلار افزایش می‌یابد و در همان سطح ثابت می‌ماند».

طلا در کوتاه مدت به سطح ۱۹۰۰ دلار خواهد رسید. ادوارد میر، تحلیلگر در Marex گفت: من فکر نمی‌کنم که ما شاهد حرکت بزرگی باشیم و در یک منطقه بی طرف خواهد ماند. تمرکز بازار بر داده‌های اقتصادی خواهد بود. اگر این روایت ادامه پیدا کند که تورم در حال کاهش است و نرخ‌های بهره پایین می‌آیند، آنگاه طلا صعودی خواهد بود.

«تمرکز بازار بر اطلاعات اقتصادی خواهد بود. اگر همین شرایط ادامه داشته باشد، تورم کاهش یابد و نرخ بهره هم پایین بیاید، شرایط خوش‌بینانه‌ای برای طلا به وجود خواهد آمد».

بسیاری از تحلیل گران بر این باورند که طلا امسال می تواند رکورد قیمتی تاریخی خود را جابه جا کند زیر فدرال رزرو سرعت رشد افزایش نرخ بهره را کاهش خواهد داد و در نهایت آن را متوقف خواهد کرد.

بانک مرکزی آمریکا 4 بار در سال گذشته میلادی نرخ بهره را 75 واحد افزایش داد و بعد در ماه دسامبر این افزایش را تا 50 واحد محدود کرد و حالا تاجران پیش‌بینی می‌کنند فدرال رزرو آمریکا در اجلاس آینده نرخ بهره را 25 واحد افزایش دهد.

پایین آمدن نرخ بهره به نفع فلزات گران‌بهاست چون هزینه نگه‌داری آنها را پایین می‌آورد.

شرکت معدنی کانادایی Barrick Gold Corp روز سه شنبه گزارش داد که تولید طلا ۱۳.۴ درصد افزایش یافته است که می‌تواند بالاترین میزان تولید سه ماهه آن در سال گذشته باشد. اس‌پی‌دی‌آر گلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، اعلام کرد که دارایی‌های آن در روز سه شنبه ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۹۰۹.۲۴ تن رسید.

قیمت نقره امروز با 0.11 درصد افزایش به 24 دلار و 10 سنت رسید و پلاتین با 0.77 درصد کاهش 1035 دلار و 45 سنت معامله می‌شود.

بازارها در انتظار آمارهای کلیدی در مورد تورم از منطقه یورو و بریتانیا و همچنین داده های خرده فروشی و تولید صنعتی آمریکا هستند.

در حال حاضر تحلیل گران تکنیکال بر این باورند که حتی بازگشت قیمتی طلا تا سطح 1852 دلار نیز نمی تواند اختلالی در چشم انداز صعودی قیمت طلا ایجاد کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد