اونس طلا2232.37
مظنه14,341,000
18 گرم3,310,600
ارزش سکه32,310,273
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

کاخ سفید: به تلاش برای آزادی زندانیان دو تابعیتی در ایران ادامه می‌دهیم

سخنگوی کاخ سفید در تداوم ادعاهای آمریکا درباره زندانیان دو تابعیتی ایرانی - آمریکایی وعده داد که دولت بایدن متعهد به آزاد کردن این افراد است.

به گزارش سایت طلا ، کارین ژان پی یر سخنگوی کاخ سفید روز سه شنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در واشنگتن در پاسخ به سوالی درباره واکنش دولت بایدن به نامه سیامک نمازی زندانی دو تابعیتی با تکرار اتهامات و ادعاهای ضد ایرانی مدعی شد: استفاده ایران از بازداشت به ناحق به عنوان اهرم سیاسی، ظالمانه است.

سخنگوی کاخ سفید در ادامه ادعاها افزود: نامه (سیامک نمازی) به دست ما رسیده و با نمازی و خانواده‌اش همدردی می کنیم. ما متعهد به تامین آزادی او هستیم و دولت ایالات متحده همچنان به تلاش برای بازگرداندن او به همراه شهروندان آمریکایی که به ناحق در ایران بازداشت شده‌اند، از جمله عماد شرقی و مراد طاهباز ادامه می‌دهد.

ژان پی یر مدعی شد: استفاده ایران از بازداشت به ناحق به عنوان اهرم سیاسی، ظالمانه است. ایالات متحده از شهروندان خود در خارج از کشور حمایت خواهد کرد. ما در این مورد به وضوح متعهد بوده‌ایم. شما دیدید و مستقیما از رئیس جمهوری شنیده‌اید که در این زمینه اقدام کرده است.

سخنگوی کاخ سفید ادامه داد: یکی از اولویت‌های مهم ما این است همه شهروندانی که به‌ ناحق بازداشت شده‌اند در اسرع وقت به خانه‌های خود بازگردند و پرونده‌های شهروندان آمریکایی ربوده شده و مفقودی حل شود، بنابراین این موضوع همچنان یک اولویت برای رئیس جمهور خواهد بود.

سیامک نمازی، زندانی دو تابعیتی ایرانی- ‌آمریکایی‌ در نامه‌ای سرگشاده خطاب به جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اعلام اعتصاب غذا کرده است.

رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران نیز روز سه شنبه به وقت محلی درباره سیامک نمازی مدعی شد: رنجی که سیامک کشیده، غیر قابل تصور است. او، عماد (شرقی) و مراد (طاهباز) باید مدتها قبل به خانه بازمی‌گشتند و ما بازگرداندن آنها را مدیون آنان و خانواده‌هایشان هستیم.

مذاکره کننده ارشد آمریکا مدعی شد: به همین دلیل است که ما همچنان برای آزادی آنها فشار می‌آوریم و این را برای ایران روشن کرده‌ایم که باید از بازداشت آمریکایی‌ها به عنوان اهرم سیاسی دست بردارد.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز 20 دی ماه در ادامه ادعاهای آمریکا گفت: امروز پنج سال وحشتناک است که مراد طاهباز به ناحق در ایران بازداشت شده است. ما بار دیگر از ایران می خواهیم تا فوری مراد طاهباز و سایر آمریکایی ها از جمله عماد شرقی و سیامک نمازی را آزاد کند. بازگشت دوباره این افراد به آغوش خانواده های خود اولویت مهم این دولت است.

رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران نیز در سالگرد بازداشت مراد طاهباز با تکرار ادعاهای سالیوان گفت: بالاترین اولویت ایالات متحده اطمینان یافتن از بازگشت مراد طاهباز، عماد شرقی، سیامک نمازی و دیگر شهروندان آمریکایی به خانه است که به‌ ناحق بازداشت‌ شده اند.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا نیز هفتم دی ماه امسال و در آخرین روزهای سال ۲۰۲۲ میلادی گفت که واشنگتن در سالی که گذشت برخی شهروندان خود را که در ایران، روسیه، ونزوئلا، افغانستان، میانمار، هائیتی و دیگر کشورها زندانی بودند به خانه بازگرداند.

وزیر خارجه دولت بایدن وعده تلاش برای آزاد کردن همه زندانیان آمریکایی را در نقاط مختلف جهان داد که مدعی شد به صورت غیرعادلانه بازداشت یا گروگان گرفته شده اند.

رابرت مالی دوم دی ماه در گفتگو با رادیو اروپای آزاد درباره زندانیان دو تابعیتی در ایران گفته بود: ما به گفت‌وگوی غیرمستقیم با ایران درباره این موضوع که یک اولویت بسیار جدی برای ماست، ادامه داده‌ایم تا بتوانیم آمریکایی‌هایی را که برخی برای سال‌های متمادی، ناعادلانه در ایران زندانی هستند، به خانه بازگردانیم. آن گفت‌وگوها هیچگاه متوقف نشده است و تلاش‌ خود را بر هرچه زودتر بازگرداندنِ آنها ادامه خواهیم داد.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران گفته بود: ما در حال بررسی راه‌های بشردوستانه هستیم که بتوانیم زندانی‌هایمان را که ناعادلانه گرفتار هستند، به خانه بازگردانیم. و فارغ از اینکه چه اتفاق دیگری افتاده باشد، این موضوع اولویت ما در رابطه با ایران است.

این در حالی است که حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران دوم آذرماه امسال در نشستی مطبوعاتی درباره تبادل زندانیان گفته است: در ماه مارس توافقی را در خصوص زندانیان با طرف آمریکایی داشتیم که در آن طرف آمریکایی پیشنهاد کرد چه با رسیدن به توافق برجام و چه بدون آن، تبادل زندانیان انجام شود.

وی تصریح کرد: ما با نگاه انسانی این موضوع را پذیرفتیم، اما چهل روز بعد طرف آمریکایی اعلام کرد بگذارید همزمان با برجام توافق انجام شود. ما آن موقع به طرف آمریکایی گفتیم این افت و خیزهای شما در گفتگوهای غیرمستقیم دیوار بی اعتمادی بین ایران و آمریکا را بلندتر می‌کند. شما در موضوع انسانی تبادل زندانیان حاضر نیستید پیشنهاد خودتان را اجرایی کنید. البته در هفته های گذشته مجدداً به دنبال تبادل زندانیان هستند و ما نیز با نگاه انسانی این موضوع را دنبال می کنیم.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد