اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

سوالات جالبی که برای استخدام در شرکت های بزرگ اپل و مایکروسافت و... می پرسند! + ویدیو

در این ویدیو سوالات جالب و شگفت انگیزی که در شرکت های بزرگ فیسبوک، اپل و ماکروسافت هنگام استخدام از شما می پرسند آمده است.

به گزارش سایت طلا، در این ویدیو سوالات جالب و شگفت انگیزی که در شرکت های بزرگ فیسبوک، اپل و ماکروسافت هنگام استخدام از شما می پرسند آمده است.

در مورد سوال آخر، اگر کارفرما به شما چیزی غیر از آب تعارف کرد قبول نکنید چرا که او احتمالا وقت ندارد منتظر چای نوشیدن شما بشود و سرش شلوغ است و ترجیح می‌دهد وقتش را تلف نکندو این نشان میدهد شما برای وقت او ارزش قائل هستید! و اگر چایی داغ را شروع به خوردن کردید سعی کنید سریعا تمام کنید حتی به صورت نصفه تا نشان دهید برای وقت کارفرما ارزش قائلید! با فوت کردن نشان می دهید که آرامش خاطر دارید و ارزشی برای طرف قائل نیستید.

نکاتی برای یک مصاحبه کاری موفق

۱- زمان مصاحبه

تحقیقات نشان داده ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه روزهای یک شنبه بهترین زمان برای انجام یک مصاحبه کاری است. به نظر می‌رسد در این زمان افراد حوصله بیشتری دارند و برای تمام کردن مصاحبه شما عجله‌ ندارند.

۲- وضعیت هوا در روز مصاحبه

تحقیقات نشان داده احتمال پذیرفته شدن در مصاحبه کاری در یک روز بارانی کمتر از روزی آفتابی است! جالب است، نه؟!

۳- چقدر زود می‌رسید

شاید فکر کنید اگر خیلی زود برسید شانس بیشتری برای گرفتن شغل خواهید داشت اما این طور نیست. اگر خیلی زود برسید احتمالا نتیجه‌ای منفی خواهید گرفت. چند دقیقه زودتر رسیدن خوب است اما از نیم ساعت قبل از زمان مصاحبه حاضر نشوید.

۴- آیا رقبای شما هم در همین روز مصاحبه می‌شوند؟

فهمیدن این سخت است اما اگر توانستید بفهمید سعی کنید تاریخ مصاحبه‌تان را به روزی دیگر موکول کنید، روزی که تنها مصاحبه شونده شما باشید.

۵- زمانی که در لابی منتظرید چه کاری می‌کنید

قطعا نمی‌خواهید اولین تصویری که کارفرما از شما می‌بینید چای نوشیدن، خوردن یا صحبت با تلفن همراه باشد. شما نمی‌دانید چه زمانی نوبت به مصاحبه شما می‌رسد پس آماده باشید. می‌توانید در زمانی که منتظرید با منشی صحبت کنید، شاید منشی شرکت نکاتی برای بهتر پیش رفتن مصاحبه‌تان به شما گفت.

۶- چه طور با منشی یا آبدارچی رفتار می‌کنید

کارفرماها می‌خواهند بدانند شما چطور با بقیه رفتار می‌کنید پس حتما بعد از اینکه شما شرکت را ترک کردید از منشی یا آبدارچی راجع به رفتار شما می‌پرسند.

۷- دست دادن‌تان

همیشه گفته شده که دست دادن شل و وارفته نشان دهنده اعتماد بنفس کم است، محکم و قوی دست دهید، اما فشار خیلی زیادی هم به دست فرد وارد نکنید.

۸- آیا چای یا قهوه‌ای که به شما تعارف شد را قبول کردید

اگر کارفرما به شما چیزی غیر از آب تعارف کرد قبول نکنید چرا که او احتمالا وقت ندارد منتظر چای نوشیدن شما بشود و سرش شلوغ است و ترجیح می‌دهد وقتش را تلف نکند.

۹- شما کمی خود شیفته هستید یا خیر

تحقیقات نشان داده شانس قبولی در مصاحبه افرادی که کمی خودشیفته هستند از دیگران بیشتر است چرا که آنها از خود تعریف می‌کنند و خودشان را عالی می‌بینند، پس ممکن است این تفکر را به کارفرما هم القا کنند.

۱۰- رنگ لباس‌تان

بر اساس تحقیقاتی که از کارفرماها و قسمت منابع انسانی شرکت‌ها به عمل آمده، رنگ آبی و سیاه بهترین رنگ برای لباس در روز مصاحبه است و نارنجی بدترین آن است.

۱۱- به صفحه گوشی یا موبایل‌تان نگاه کوتاهی انداختید یا خیر

ممکن است به نظرتان این کار را خیلی سریع انجام داده اید اما باز هم افراد متوجه آن می‌شوند و شما نمی‌خواهید کارفرما فکر کند شما به صحبت‌هایش توجه نمی‌کنید و حواس‌تان به مکالمه نیست.

۱۲- نشستن قبل از اینکه از شما بخواهند بنشینید

به حریم خصوصی کارفرما احترام بگذارید و قبل از اینکه از شما بخواهد یا خودش بنشیند، ننشینید.

۱۳- پاسخ‌ها را بر اساس سن مصاحبه کننده بدهید

نسل‌های مختلف نظرات مختلفی راجع به موضوعات مشخص دارند. سعی کنید سن مصاحبه کننده را بفهمید و بر طبق آن پاسخ‌هایی به او بدهید که دنبال آنها است.

۱۴- ارتباط چشمی که در یک مصاحبه دست جمعی برقرار می‌کنید

اگر مصاحبه کنندگان چند نفرند باید سعی کنید نگاه‌تان را بین همه تقسیم کنید تا توجه همه را به دست آورید.

۱۵- وضعیت بدن‌تان

باید راست بنشینید و لبخندی همیشگی رو لب‌هاتان داشته باشید.

۱۶- با دست‌هاتان چه می‌کنید

نشان دادن کف دست‌ها نشان دهنده یکرنگی و صداقت است.

فشار دادن نوک انشگتان دو دست به هم و ساختن یک ساختار گنبد شکل با آنها نشان دهنده اعتماد بنفس است.

پنهان کردن دست‌ها یا قرار دادن آنها در جیب نشان دهنده این است که چیزی برای مخفی کردن دارید.

پایین گرفتن کف دست نشان دهنده تسلط و چیرگی است. هیچ وقت در هنگام دست دادن کف دست‌تان را به سمت پایین نگیرید.

۱۷- سوالاتی که می‌پرسید

علاوه بر اینکه باید به همه سوالاتی که از شما پرسیده می‌شود پاسخ درست دهید، باید توانایی این را داشته باشید که در پایان سوالاتی هوشمندانه و مناسب بپرسید.

۱۸- در کجا بزرگ شدید

اگر دوران کودکی‌تان را در شهر “الف” گذرانده اید و مصاحبه کننده هم در همین شهر به دنیا آمده، شانس بیشتری برای قبولی در مصاحبه دارید.

۱۹- چقدر کامل به نظر می‌رسید

گاهی اینکه خیلی کامل باشید می‌تواند شانس قبولی‌تان در مصاحبه را کم کند. این به آن خاطر است که ممکن است مصاحبه کننده نگران شود که شما جای او را بگیرید.

۲۰- آهنگ صدای‌تان

بعضی شرکت‌ها صدای فرد را هم در استخدامش در نظر می‌گیرند. دقت کنید که آیا صدای‌تان آرام، قابل اعتماد و خوشایند است یا باید روی آن کار کنید.

۲۱- آیا لبخند بر لب دارید یا خیر

باور بر این است که لبخند زدن باعث می‌شود دوستانه‌تر به نظر برسید. اما در مواردی برای استخدام در شغل‌هایی خاص، لبخند زدن بیش از حد شانس قبولی‌تان در مصاحبه را کم می‌کند.

۲۲- لهجه‌تان

تحقیقات نشان داده گاهی کارفرمایان ترجیح می‌دهند برای سمت‌هایی خاص از میان افراد بدون لهجه فردی را استخدام کنند.

۲۳- وزن‌تان

تحقیقات نشان داده کارفرماها تمایل کمتری به استخدام افرادی با اضافه وزن دارند.

۲۵- زبان بدن‌تان

محققان می‌گویند زمانی که دو نفر از یکدیگر خوششان می‌آید حرکات هم را تکرار می‌کنند، مانند آیینه. اگر شما حرکات بدن مصاحبه کننده را تکرار نکنید او فکر می‌کند که از او خوشتان نیامده. البته نباید در تقلید حرکات بدن زیاده روی کنید و این کار را غیر محسوس انجام دهید.

۲۶- چقدر عرق کرده اید

همانطور که می‌توان حدس زد دست دادن با دستی خیس و عرق کرده خوشایند نیست. به علاوه عرق دست به کارفرما می‌گوید که شما استرس دارید و این هم چیزی نیست که شما بخواهید کارفرما بفهمد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد