اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
گزارش آگهی

۵ عامل موثر بر قیمت نهایی بلیط قطار

درصورتی‌که قصد دارید برای سفرهای آینده خود از قطار استفاده کنید و می‌خواهید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید، به‌دنبال خرید ارزان‌ترین بلیت قطار باشید.

درصورتی‌که قصد دارید برای سفرهای آینده خود از قطار استفاده کنید و می‌خواهید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید، به‌دنبال خرید ارزان‌ترین بلیت قطار باشید. برای این منظور، در ابتدا لازم است که با عوامل تأثیرگذار بر روی قیمت نهایی بلیت قطار آشنا شوید. آشنایی با این عوامل به شما کمک می‌کنند تا در هنگام جستجو برای بلیت قطار بتوانید ارزان‌ترین بلیت قطار را پیدا کنید. همچنین شناخت این عوامل به شما کمک می‌کند تا بتوانید مناسب‌ترین بلیط قطار را متناسب با علاقه و نیازتان خریداری کنید.

اگر به‌دنبال ارزان‌ترین و مناسب‌ترین بلیط قطار می‌گردید، این مقاله را تا انتها بخوانید تا با ۵ عامل تأثیرگذار بر قیمت نهایی بلیت قطار آشنا شوید.

نوع قطار

قطارهایی که در سیستم حمل‌ونقل ریلی کشور فعال هستند را می‌توان به ۲ نوع قطارهای اتوبوسی و قطارهای کوپه‌ای تقسیم‌بندی کرد.

در قطارهای اتوبوسی صندلی‌های مسافران در واگن به‌صورت ردیفی قرار گرفته‌اند. شما همانند یک اتوبوس، در صندلی که رزرو کرده‌اید، می‌نشینید تا به مقصد مورد نظرتان برسید. حال‌آنکه در قطارهای کوپه‌ای، می‌توانید یک کوپه را به‌طور کامل در اختیار داشته باشید. به‌طور معمول بلیط قطارهای اتوبوسی از قطارهای کوپه‌ای ارزان‌تر است. قطارهای کوپه‌ای را نیز می‌توان به دو نوع قطارهای ۶ تخته و ۴ تخته تقسیم‌بندی کرد. قیمت بلیط قطارهای ۴ تخته از قطارهای ۶ تخته کم‌تر است. بنابراین هنگام رزرو بلیط قطار به نوع قطار ها دقت کنید.

تعداد ستاره های قطار

قطارهایی که در سیستم حمل‌ونقل ریلی کشور فعال هستند را می‌توان به ۳ دسته تقسیم‌بندی کرد. این سه دسته شامل قطارهای ۳ ستاره، قطارهای ۴ ستاره و قطارهای ۵ ستاره می‌شود. این تقسیم‌بندی به خاطره امکانات، خدمات و دکوراسیون داخلی قطار و حتی وجود بدنه و شیشه‌های عایق صدا و حرارت در برخی از قطارها است.

هرچه تعداد ستاره‌های یک قطار بیشتر شود، خدمات، امکانات و ویژگی‌های داخل آن قطار بهتر و باکیفیت‌تر می‌شوند و به تبع آن، قیمت نهایی بلیت آن قطار نیز افزایش پیدا می‌کند.

شرکت ریلی

در سیستم حمل‌ونقل ریلی کشور ایران، قطارهای شرکت‌های ریلی مختلفی فعال هستند. امکانات، خدمات و ویژگی‌های مربوط به هر قطار با قطار دیگر متفاوت است و همین موضوع بر روی قیمت نهایی آن‌ها تأثیرگذار می‌گذارد. با کمی جستجو در میان بلیط قطار شرکت‌های ریلی مختلف، می‌توانید این تفاوت قیمت را متوجه شوید. مثلا بلیط قطار رجا گاهی از بلیط قطار فدک ارزان تر است.


زمان خرید بلیط قطار

یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار بر روی قیمت نهایی بلیط قطار، زمان خرید است. در برخی از اوقات سال میزان تقاضا برای سفر به برخی از شهرها افزایش چشمگیری پیدا می‌کند. برخی از این مسافرین قطار را به‌عنوان وسیله حمل‌ونقل خود انتخاب می‌کند. به‌همین دلیل برخی از مسیرهای ریلی بسیار شلوغ می‌شوند و این موضوع بر روی قیمت نهایی بلیت آن مسیر تأثیرگذار است. به‌طور مثال در عید نوروز قیمت بلیط قطار تهران به مشهد بدلیل افزایش تقاضا برای سفر به این شهر رشد پیدا می‌کند.

همچنین بلیط قطار یک مسیر ریلی، در برخی از اوقات روز، بیشتر یا کمتر از ساعات دیگر است. به‌طور مثال قطاری که ساعت ۲ بعد از نیم شب شروع به حرکت می‌کند، در مقایسه با قطاری که در طول روز شروع به حرکت می‌کند، قیمت کمتری دارد. پس اگر به‌دنبال خرید بلیط ارزان‌قیمت قطار هستید، حتماً درباره فصل شلوغی یا خلوتی سفر در مقصد مورد نظرتان تحقیق کنید تا بتوانید اوقاتی از سال را برای خرید بلیط قطار پیدا کنید که میزان تقاضا برای سفر به آن مقصد کمتر از همیشه است.



وب‌سایتی که از آن خرید می‌کنید

فرقی نمی‌کند که از کدام وب‌سایت قصد خرید بلیط قطار یک شرکت ریلی را دارید، قیمت بلیت‌های قطار در وب‌سایت‌های مختلف ثابت است. اما با مراجعه به سفرمارکت، بازار آنلاین فروش خدمات گردشگری، می‌توانید بلیط قطار شرکت‌های ریلی مختلف را به‌طور یک‌جا، در یک صفحه مشاهده کنید و با مقایسه قیمت بلیط هرکدام از این شرکت‌های ریلی، ارزان‌ترین و مناسب‌ترین بلیط را برای خود تهیه کنید. در ادامه با این بازار آنلاین بیشتر آشنا می‌شویم.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد