اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

سرمایه گذاران طلا محتاط شدند

طلا هفته گذشته در بازار جهانی با یک جهش فوق العاده همراه بوده اما امروز در آستانه انتشار گزارش‌های اقتصادی از سوی اقتصادهای بزرگ دنیا تغییر چندانی نداشت.

طلا روز جمعه به سقف 9 ماهه اخیر یعنی به مرز 1950 دلار در هر اونس نزدیک شد. کاهش نرخ تورم و انتظارات افزایش نرخ بهره آمریکا از عوامل اصلی این روند به شمار می‌آیند.

به گزارش سایت طلا، فلز زرد امروز تغییر چندانی نداشت. سرمایه‌گذاران در آستانه انتشار گزارش‌های اقتصادی از سوی اقتصادهای بزرگ دنیا و همچنین اجلاس بانک‌های مرکزی سراسر دنیا، محتاطانه عمل می‌کنند.

قیمت طلا افزایش چشمگیری طی هفته‌های اخیر داشته که می‌توان دلیل آن را خوش‌بینی نسبت‌به آرام شدن روند افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در ماه‌های آینده دانست که فشار را از روی سرمایه‌های مخاطره‌آمیز برمی‌دارد.

همچنین ترس از رکود اقتصادهای بزرگ در سال جاری میلادی تمایل به خرید طلا به‌عنوان یک پشتوانه ایمن را افزایش داده است. به‌نظر می‌رسد افزایش شدید نرخ بهره در 2022 به‌تدریج تأثیر خود را بر اقتصاد دنیا نشان می‌دهد.

قیمت هر اونس طلا امروز با 1 دلار نوسان به 1920 دلار رسید.

با جهش فوق العاده انس و تثبیت در ناحیه بالای ۱۹۰۰ دلار تحلیلگرانی که ریزش انس را در هفته آتی محتمل می‌دانستند آن را منتفی دانسته و معتقدند طلا برای صعود تنها یک اصلاح کوچک خواهد داشت.

البته برخی دیگر از تحلیلگران اصلاح انس تا ناحیه ۱۹۰۰ دلار را محتمل دانسته و بعد از آن احتمال رشد دیگر و باز پس گیری ناحیه مقاومتی ۲۰۰۰ دلار برای انس هستند.

در میان فلزات صنعتی، قیمت مس امروز کاهش یافته است، درحالی‌که در هفته گذشته به بالاترین رقم طی 7 ماه گذشته رسیده بود. علاوه‌بر افزایش تقاضا در چین که بزرگ‌ترین مصرف‌کننده مس در دنیاست، اختلال در عرضه این فلز از سوی تولیدکنندگان بزرگ آمریکای لاتین هم از دلایل افزایش قیمت آن بوده‌است.

قیمت نقره امروز با 0.79 درصد افزایش به 24 دلار و 57 سنت رسید و پلاتین با 0.10 درصد افزایش 1070 دلار و 33 سنت معامله می‌شود.

اد مویا، تحلیلگر پلتفرم معاملات آنلاین OANDA، در این باره تصریح کرد: «قیمت طلا در حال افزایش است زیرا وال استریت مطمئن است که فدرال رزرو دیگر نرخ‌های سود را با روند شتابان پیشین تقریبا افزایش نخواهد داد. طلای بدون بهره باعث کاهش بازدهی اوراق قرضه شده است و این امر می تواند با پایین آمدن سود اوراق، ادامه پیدا کند.»

قیمت‌ها در حدود ۱۹۰۰ تا ۱۹۲۰ دلار پشتیبانی خوبی دارند. سطح کلیدی بعدی مقاومت حدود ۱۹۷۰ دلار خواهد بود. فدرال‌رزرو سال گذشته نرخ بهره را ۷۵ واحد چهار بار افزایش داد. بیشتر معامله‌گران انتظار دارند در نشست سیاست‌گذاری بعدی بانک مرکزی ایالات‌متحده در تاریخ ۳۱ ژانویه تا ۳۱ فوریه، ۲۵ واحد افزایش یابد.

قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در آسیا در روز دوشنبه کاهش یافت اما هنوز هم در بالاترین سطح از آغاز سال جدید میلادی قرار دارد. خوش‌بینی نسبت‌به بازگشایی اقتصاد چین و افزایش تقاضا برای سوخت در بزرگ‌ترین واردکننده نفت خام دنیا مانع کاهش بیش از حد قیمت نفت شده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 51 سنت معادل 0.60 درصد کاهش به 84 دلار و 77 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 47 سنت معادل 0.59 درصد کاهش 79 دلار و 39 سنت معامله می‌شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد