اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

خبری مهم برای خریداران طلا / صعود قیمت طلا ادامه دارد

تحلیلگران عقیده دارند اگر طلا بتواند در سطح 1900 دلار باقی بماند، نشانه‌های خوش‌بینانه‌ای برای ماه‌های آینده وجود خواهد داشت و قیمت این فلز گرانبها می‌تواند تا محدوده 1950 دلار افزایش یابد.

دیروز قیمت اونس طلا در بازارهای جهانی به بالاترین سطح 9 ماهه خود رسید.

به گزارش سایت طلا ، بهای هر اونس طلا پیش از تعطیلی بازارهای جهانی با 20 دلار افزایش نسبت به روز گذشته به 1921 دلار رسید که این قیمت بالاترین میزان از پایان آوریل ۲۰۲۲ بود.

این فلز تا کنون در این هفته ۲.۹ درصد افزایش یافته است. داده های روز پنجشنبه نشان داد که قیمت‌های مصرف‌کننده ایالات‌متحده برای اولین‌بار در بیش از دو تا ۲.۵ سال در دسامبر کاهش یافت.

طلا در سه ماه گذشته افزایش یافته است زیرا کاهش نرخ تورم باعث کاهش بازده اوراق قرضه و کاهش ارزش دلار شده و همچنین انتظار می رود که فدرال رزرو با افزایش نرخ بهره در سال جاری نسبت به سال 2022 بسیار کمتر تهاجمی باشد و حتی ممکن است انقباض پولی خود را قبل از پایان سال 2023 به پایان برساند.

سیاست گذاران فدرال رزرو به دنبال این داده‌ها، از ادامه روند کاهشی تورم در دسامبر ابراز آرامش کردند که راه را برای کاهش احتمالی افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره در نشست بعدی سیاست خود در فوریه هموار کرد. نرخ بهره پایین‌تر برای شمش سودمند است و هزینه فرصت نگهداری دارایی غیر بازده را کاهش می‌دهد.

تحلیلگران عقیده دارند اگر طلا بتواند در سطح 1900 دلار باقی بماند، نشانه‌های خوش‌بینانه‌ای برای ماه‌های آینده وجود خواهد داشت و قیمت این فلز گرانبها می‌تواند تا محدوده 1950 دلار افزایش یابد.

علاوه بر این، خرید در چین پرمصرف معمولاً قبل از تعطیلات سال نو که از ۲۱ ژانویه آغاز می‌شود، افزایش می‌یابد. دلار آمریکا بدترین هفته خود را در بیش از یک ماه گذشته پیش می‌برد و باعث شد طلا برای سایر دارندگان ارز ارزان‌تر شود.

قیمت نقره امروز با 1.53 درصد افزایش به 24 دلار و 37 سنت رسید و پلاتین با 0.17 درصد کاهش 1069 دلار و 21 سنت معامله می‌شود.

قیمت مس نیز در روز جمعه تقویت شد و در بحبوحه افزایش خوش‌بینی نسبت به بازگشایی اقتصادی در واردکننده اصلی چین، به بهترین هفته خود در بیش از دو ماه اخیر رسید.

قیمت طلا 5 درصد از آغاز سال جدید میلادی، 4 درصد از ماه دسامبر و 7 درصد از نوامبر افزایش یافته است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد