اونس طلا2218.29
مظنه14,196,000
18 گرم3,277,100
ارزش سکه31,983,588
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

واکنش آمریکا به حکم اعدام علیرضا اکبری

معاون سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در اظهاراتی مداخله‌جویانه به صدور حکم اعدام برای یک جاسوس شناسایی شده واکنش نشان داد.

به گزارش سایت طلا،ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در ادامه مداخله‌جویی واشنگتن در امور داخلی کشورمان به صدور حکم اعدام برای علیرضا اکبری معاون اسبق وزیر دفاع ایران به جرم جاسوسی واکنش نشان داد و آن را ناعادلانه خواند.

بنابر گزارش وب سایت وزارت امورخارجه آمریکا، پاتل در اظهارات مداخله‌جویانه خود با اشاره درخواست دولت بریتانیا از ایران برای عدم اجرای این اعدام، اتهامات علیرضا اکبری و صدور حکم اعدام برای وی را همراه با انگیزه سیاسی خواند.

معاون سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا همچنین تصریح کرد: ما برای پاسخگو کردن ایران ابزارهایی در اختیار داریم. این ابزارها شامل تحریم‌های مختلف و قراردادن نهادها و شخصیت‌های گوناگون در فهرست سیاه است و ما این اقدامات را با هماهنگی متحدان خود انجام می‌دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این اقدامات تاثیری هم داشته است؟ مدعی شد که این اقدامات آمریکا موثر بوده و در منزوی کردن ایران تاثیر داشته است.

پاتل در پاسخ به سوالی درباره حمایت پارلمان انگلیس از قرار گرفتن نام سپاه پاسداران در فهرست تروریستی اتحادیه اروپا به اقدام خصمانه واشنگتن در تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران ایران اشاره و ادعاهایی را علیه ایران و نیروهای سپاه مطرح کرد و مدعی شد که فعالیت‌های آنها به منافع آمریکا و همچنین متحدان آن در منطقه آسیب می‌رساند.

این دیپلمات آمریکایی در ادامه مدعی شد که واشنگتن در تصمیمات سایر کشورها در این خصوص اظهار نظری نمی‌کند و این اتحادیه اروپاست که باید درباره تروریستی خواندن سپاه تصمیم‌گیری کند.

به گزارش ایسنا، وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران هفته گذشته با صدور اطلاعیه‌ای درباره علیرضا اکبری توضیحاتی را ارائه کرد که در آن آمده است: به استحضار ملّت شریف ایران می‌رساند؛ یکی از مهم‌ترین عوامل نفوذی سرویس جاسوسی انگلیس خبیث در مراکز حساس و راهبردی کشور، توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) شناسایی و پس از طی فرآیندی طولانی و چندلایه در حوزه‌های ضداطلاعاتی، فنی و عملیات فریب دستگیر شد.

جاسوس شناسایی شده به نام علیرضا اکبری دارای دسترسی‌هایی به برخی دستگاه‌های حساس کشور بود و در همان حد نیز اطلاعاتِ مکتسبه را به‌صورت کاملاً آگاهانه و به دفعات متعدد در اختیار سرویس جاسوسی دشمن قرار داده بود. این جاسوس، در جریان اخذ ویزا از سفارت انگلیس در تهران توسط مأمورین اطلاعاتی مستقر در آن سفارت، نشان شده و مورد مصاحبه قرار می‌گیرد. سپس و در خلال سفرهای شخصی خود به اروپا، به استخدام تمام عیار سازمان جاسوسی انگلستان در می‌آید.

علیرضا اکبری با توجه به اهمیت موقعیت و دسترسی‌هایش، به یک جاسوس کلیدی برای سرویس SIS تبدیل می‌شود که همزمان توسط چندین افسر برجسته‌ی میز ایران تخلیه اطلاعاتی و هدایت می‌شد. افسران ضدجاسوسی وزارت اطلاعات پس از کشف روابط جاسوسی مورد بحث، تکمیل اطلاعات پیرامون اهداف و لیست نیازمندی‌ها، شکل ارتباطات و ابزارهای ارتباطی سرویس حریف، از مقطعی به مدار ارتباطی فیما بین سرویس SIS و جاسوس مورد نظر ورود نموده و به تزریق اطلاعات هدایت شده به مدار مذکور پرداختند. نهایتاً در زمان مقتضی و با حکم مرجع محترم قضایی متهم بازداشت و پس از طی فرآیند قضایی، حکم وی صادر گردید.

جان برکفان گمنام ایران اسلامی صراحتاً اعلام می‌نمایند اگر چه دشمن خبیث انگلیسی توانسته بود از نقطه ضعف‌های این فرد بهره گیرد و او را به استخدام خویش درآورد، اما یقیناً نمی‌داند که کدام بخش از اطلاعات دریافتی، از نوع اطلاعات هدایت شده و فریب بوده است. همچنین مجاهدین گمنام ایران اسلامی قاطعانه اعلام می‌نمایند که با توکل به ذات اقدس احدیت و توسل به اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم‌السلام)، شناسایی جواسیس و عناصر نفوذی دشمن در هر سطحی و برخورد قانونی با آن‌ها را بدون هیچ‌گونه تساهل و تسامح و ملاحظه‌یی، در اولویت تلاش‌های مجاهدانه و شبانه‌روزی خویش قرار داده‌اند.

بر اساس اعلام مرکز رسانه قوه قضاییه حکم علیرضا اکبری فرزند علی دارای تابعیت مضاعف ایرانی-انگلیسی که به اتهام افساد فی‌الارض و اقدام گسترده علیه امنیت داخلی و خارجی کشور از طریق جاسوسی برای دستگاه اطلاعاتی دولت انگلیس به مجازات اعدام محکوم شده بود، اجرا شد.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد