اونس طلا2394.45
مظنه16,046,000
18 گرم3,704,200
ارزش سکه36,151,638
قدیم (بهار)40,500,000
جدید (امامی)43,400,000
نیم25,800,000
ربع15,800,000

رییس جمهور امروز درباره زنان کم حجاب چه گفت؟ + ویدیو

رییس جمهور گفت: برخی از بانوان شاید کم حجاب باشند اما دلداده شهدا و انقلاب هستند هرگز با یک دیدگاه سلیقه‌ای، این افراد نباید طرد شوند.

به گزارش سایت طلا،رییس جمهور گفت: برخی از بانوان شاید کم حجاب باشند اما دلداده شهدا و انقلاب هستند هرگز با یک دیدگاه سلیقه‌ای، این افراد نباید طرد شوند.

رییس جمهور در پاسخ به بانوان یزدی که تاکید بر پر رنگ‌تر شدن نقش این قشر در جامعه داشتند، گفت: این خواسته به حقی هست و از همه دستگاه‌ها می‌خواهم از ظرفیت بانوان استفاده کنند، استفاده از توانمندی بانوان در دولت سیزدهم یک تعارف نیست، بلکه باور این دولت است.

آیت الله سید ابراهیم رییسی روز جمعه در جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا و دختران سلیمانی در یزد افزود: همانطور که رهبری فرمودند، ظرفیت بانوان در حوزه های علمی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، تولید و صنایع دستی بسیار بالاست و باید از ظرفیت این بخش بیش از پیش در حوزه‌های تصمیم سازی استفاده شود.

وی با تبیین افتخار آفرینی بانوان کشور در همه عرصه ها یادآور شد: باید از این ظرفیت ها که همواره با فرهیختگی، علم و دانش همراه هست استفاده کنیم و علاوه بر نقش دادن به دختران در مراکز علمی و آموزشی، از دیدگاه های دانش آموزان، دانشجویان و استادان زن برای ارتقای علم و دانش در جامعه بهره بیشتری ببریم.

رییسی در ادامه در پاسخ به درخواست‌های مطرح شده توسط بانوان یزدی فعال در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی خاطرنشان کرد: در مصوبات این سفر اعتبار ویژه ای برای توسعه امکانات ورزشی ویژه بانوان پیش بینی شده است.

رییس جمهور ادامه داد: بانوان کارآفرین و فعالان اقتصادی در حوزه های مختلفی تلاش‌های ارزشمندی دارند و در نشستی که شب گذشته مرکز استان با طلایه داران پیشرفت استان یزد برگزار شد، مقرر شد که حتما از کارآفرینان و فعالان اقتصادی به خصوص بانوان فعال در این عرصه ها حمایت شود که در این راستا موضوع بیمه آنها قطعی شده و در مرحله اول برای ۱۰ هزار نفر این کار انجام می‌شود.

وی صنایع دستی را از حوزه های قابل توجه فعالیت بانوان دانست و گفت: این عرصه نه تنها در داخل کشور بلکه در سطح صادرات می‌تواند به حوزه اقتصادی و فرهنگی کمک کند، همین دلیل تاکید شد در مرحله اول ۱۰ هزار نفر از فعالان این عرصه بیمه شوند.

رییسی افزود: در ارتباط با بانوان سرپرست خانوار نیز لازم است که حمایت ویژه ای صورت گیرد و این موضوع به صورت خاص در معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در حال پیگیری است و دولت برای کمک به این حوزه نیز بسیار مصمم است.

رییس جمهور ادامه داد: به مدیران و دست‌اندرکاران نیز تاکید شده که از ظرفیت بانوان توانمند بیش از پیش استفاده شود، این یک تعارف نیست و همانگونه که می‌دانیم بانوان در مسائل اجتماعی، فرهنگی، علمی، ورزشی و دیگر عرصه‌ها نقش آفرینند.

وی با بیان اینکه بانوان کارمند علاوه بر اینکه مدیریت منزل را برعهده دارند و در ادارات نیز با انگیزه بالا کار می‌کنند، افزود: توجه به موضوع خانواده محوری، همواره باید مورد توجه باشد و نهاد خانواده که از دو رکن زن و مرد تشکیل شده در برنامه های دولت همواره مورد توجه است و استان یزد در این زمینه الگویی مناسب در کشور است.

رییسی خاطرنشان کرد: وجود مقدس حضرت فاطمه زهرا(س) همانگونه که برای تمام جامعه الگویی بی همتاست، در حوزه های شکل گیری نهضت و کارآمدی آن نیز آن حضرت یک الگو و نماد است.

الگو قراردادن حضرت فاطمه زهرا(س) راه نجات جامعه است

رییس جمهور افزود: وجود مقدس حضرت زهرا (س) برای همه ما الگوست و سلوک و زندگی ایشان در همه بخش‌های زندگی باید سرلوحه باشد، ایشان یک مقام ملکوتی دارند که دسترسی به آن به سادگی امکانپذیر نیست اما در سیره و سلوک، زندگی فاطمه(س) برای همه قابل دست یافتن است، عمل صالح، حسن خلق و ولایتمداری، ایفای نقش سیاسی و اجتماعی، حفظ رسالت رسول، همسرداری و فرزندداری برای همه آحاد بشر قابل درک و فهم است.

وی گفت: گمشده جامعه بشری حضرت فاطمه (س) است، اگر جامعه بشری می خواهد از بسیاری از تهدیدات و آسیب های اجتماعی نجات پیدا کند، شناخت و محبت حضرت فاطمه زهرا(س) و الگو قرار دادن آن می تواند راهگشا باشد.

نگاه جمهوری اسلامی به زن ابزاری نیست

رئیسی ادامه داد: امروز نگاهی که جمهوری اسلامی به تبعیت از فاطمه اطهر (س) و آموزه های اسلام دارد، مانند نگاه کالایی و ابزاری مغرب زمین به زن یا آن دیدگاه متحجرانه ای که برای زن حق هیچ گونه فعالیت علمی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی قائل نمی شود، نیست.

وی اضافه کرد: در جمهوری اسلامی نگاه فاطمی به زن می شود و در این نگاه زن یک انسان تمام عیار است که می تواند در همه عرصه‌های فکری، اخلاقی و علمی نقش ایفا کند و فردی موثر در خانواده برای تربیت فرزندان و در جامعه باشد.

نگاه جمهوری اسلامی به نقش زنان دشمن را دچار تشویش کرده است

رئیس جمهور گفت: باید دید که رهبری و امام ما از ابتدای انقلاب چه نگاهی به زن داشتند، در این نگاه زن در مجامع علمی و دانشگاهی و حتی ورزشی با حفظ ارزش ها و حفظ حجاب نقش آفرینی می کند و این امر غرب را عصبانی کرده زیرا الگویی که آنها می خواهند معرفی کنند، الگویی نیست که امروز در ایران اجرا می شود.

رییس قوه مجریه اضافه کرد: غرب ترس دارد که الگویی در جامعه شکل بگیرد که الگوی ضد استکباری باشد، این الگو برای آنها سخت است و آن را برمی تابند، امروز روزگار جنگ اراده هاست و با سبک زندگی اسلامی، دشمنان ما را دچار تشویش شده اند و می دانند که اگر این سبک در جامعه رواج پیدا کند، چه بر سر سبک زندگی غربی آنها خواهد آمد.

در برخورد با حجاب سلیقه‌ای عمل نشود

وی با بیان برخی از بانوانی که ممکن است حجابشان ضعیف باشد، افرادی دلداده انقلاب، متدین، با ایمان و به شهدا و ارزشها احترام قائل هستند، گفت: صحنه‌های زیادی دیده ام که این خانم‌ها وقتی اسم رهبری را می برند اشک می ریزند؛ آنها عشق به این نظام و انقلاب دارند و همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند زنان و دختران این جامعه هستند.

رییسی ادامه داد: به هیچ عنوان با نگاه های شخصی و سلیقه ای نباید این افراد طرد شوند و کسی نباید با آنها برخورد سلیقه ای بکند، بلکه باید در زمینه تبیین ارزش حجاب اقدام شود، نگاه سلیقه ای مشکل ایجاد می کند و در این زمینه فرمایش مقام معظم رهبری فصل الخطاب برای همه است.

غربی‌ها می‌خواهند زندگی را از زنان ما بگیرند

رئیسی گفت: کسانی که مدعی آزادی و زندگی برای زنان هستند، خوب است نگاهی بر رفتار خود داشته باشند، براساس آمار رسمی اعلام شده هر ۱۰ روز یک زن به دست پلیس در آمریکا کشته می شود، کشوری که رکورددار زندانی زنان و کشتن آنان است، می خواهد زندگی برای زنان ما بیاورد یا می‌خواهد زندگی را از زنان ما بگیرد ؟

رییس جمهور ادامه داد: بر اساس آمارهایی که رسانه های کشورهای غربی داده اند؛ ظرف ۲۸ هفته ۸۱ زن به دست پلیس بریتانیا کشته شدند، حداقل تحقیقات در مورد کشته شدن زنان را در این کشور آزاد بگذارید اینها که دیگر هلوکاست نیست که منعی برای تحقیق در مورد آن وجود داشته باشد.

حافظ حقوق زنان هستیم

رئیسی تصریح کرد: ما راضی نمی شویم به دست زن و دختر ما حتی یک خار برود یا حقوق آنها مورد تعدی قرار گیرد و همه در دولت جمهوری اسلامی، حافظ حقوق زنان خواهیم بود و این را نه به عنوان اینکه ما بخواهیم حقی به آنها بدهیم زیرا این حق را خدا داده و ما فقط می خواهیم از این حق صیانت کنیم و این حق در خانه و جامعه نباید مورد ستم قرار گیرد.

وی تاکید کرد: جایگاه زن در خانه، جامعه و محل کار مورد احترام و توجه باید باشد و هیچکس اجازه ندارد حق و حقوق آنان را ضایع کند.

زنان ما به دهان یاوه گویان سیلی زدند

رئیس جمهور اظهار داشت: امروز بسیاری از زنان ما در عرصه های سیاسی، مانند مردان مشارکت دارند، اولین گروهی که در مشهد در سال ۴۳ برای دفاع از امام به خیابان‌ها آمدند، زنان مشهدی بودند و امروز هم حضور زنان و دختران مشت محکمی بر دهان یاوه گویان است.

وی گفت: آنچه رهبری فرمودند؛ حضور خانم ها حتی آنها که حجاب ضعیفی دارند، دشمن را ناکام گذاشت و من افتخار دارم که خداوند متعال به من ۲ دختر داده و همواره قدردان این نعمت از حضرت حق هستم و شاید نتوانم شکر آن را به درستی بجا بیاورم چون داشتن دختر یک نعمت بسیار بزرگ است.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد