اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

نیروی دریایی در حال نزدیک شدن به سواحل آمریکا/ ناوگان ارتش به تنگه پاناما می‌رود

فرمانده نیروی دریایی ارتش از تشکیل ۳ فرماندهی اقیانوسی در نیروی دریایی ارتش خبر داد و گفت تنها ۲ تنگه راهبردی در جهان هستند که در آن حضور نیافتیم. امسال به یکی از آن‌ها می‌رسیم و در حال برنامه‌ریزی برای رفتن به تنگه پاناما نیز هستیم.

به گزارش سایت طلا ، دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش صبح امروز در نخستین همایش ملی تمدن دریایی مسیر پیشرفت طی سخنانی اظهار داشت: امر‌ور فرصت بزرگی در حوزه دریا برای پیشرفت کشور در اختیار ما است و می توان با استفاده درست از ظرفیت دریایی، این موهبت را از یک ظرفیت اقتصادی به یک ظرفیت تمدنی تبدیل کرد.

وی افزود: امروز بهره‌مندی از دریا برای ما یک مزیت ژئوپولتیک است و کسانی که از این ظرفیت برخوردار نیستند دچار یک خفگی ژئوپولتیکی هستند.

دریادار ایرانی ادامه داد: ناوگان دریایی ما تا امروز در تمامی تنگه‌های راهبردی دنیا بجز دو تنگه حضور داشته که امسال به یکی از دو تنگه باقیمانده خواهیم رفت و همچنین درحال برنامه ریزی برای حضور در تنگه پاناما هستیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: استفاده از ظرفیت های دریایی نیازمند نگاه ویژه همه مسئولان دریایی کشور است. اقداماتی که امروز در نیروی دریایی ارتش صورت گرفته بدون همراهی جامعه نخبگانی، شرکت های دانش بنیان و وزارت دفاع میسر نمی‌شد و امروز این ظرفیت در خدمت پیشرفت کشور قرار دارد.

وی عنوان کرد: ما خیلی زودتر از اروپایی‌ها دریانوردی را شروع کردیم و دوباره این تمدن دریایی قابل احیا شدن است. امروز نیاز داریم تا حضور دریایی خودمان را قدرتمندتر کنیم و می توانیم بگوییم در حوزه علمی هیچ مشکلی برای رشد در این زمینه وجود ندارد اما بیشتر این ظرفیت در حوزه نظامی مورد استفاده قرار می‌گیرد و سایر بخش ها نیز باید در این حوزه تلاش بیشتری کنند.

دریادار ایرانی اظهار داشت: برخی قوانین دست و پاگیر در حوزه اقتصاد دریایی وجود دارد و این موضوع مشکلاتی را برای دستگاه ها ایجاد کرده که باید این مشکل حل شود.

تشکیل سه فرماندهی اقیانوسی

وی گفت: در تمدن نوین اسلامی و بیانیه گام دوم انقلاب سهم و نقش آفرینی ارگان های دریایی می تواند بسیار موثر و حتی تاریخ ساز باشد. ما باید برای ساخت ایران بزرگ جهاد بزرگی هم انجام دهیم و این موضوعی است که رهبر انقلاب هم در بیانیه گام دوم به آن تاکید کرده اند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تاکید کرد: برای رسیدن به تمدن نوین ایرانی اسلامی باید از ظرفیت های دریا استفاده کنیم. امروز اگر همرزمان من در حال نزدیک شدن به سواحل قاره آمریکا هستند، در حال به نمایش گذاشتن جلوه هایی از اقتدار ایران عزیز هستند و ما به عنوان ویترین مردم عزیز کشورمان برای اولین مرتبه در اقیانوس آرام حضور پیدا کردیم. البته در این مسیر استرالیا و فرانسوی ها تهدیداتی برای ما ایجاد کردند و سعی کردند از قوانینی که خودشان برای عبور از سواحلشان مصوب کرده بودند تخطی کنند که با اقتدار و براساس قانون جواب آنها را دادیم.

وی تصریح کرد: استراتژی دریایی پایه ای برای استراتژی بزرگ ملی است و استراتژی دریایی در جهت پیشبرد همه منافع ملی است.

دریادار ایرانی گفت: سه فرماندهی اقیانوسی شامل فرماندهی اقیانوس هند، فرماندهی اقیانوس آرام و فرماندهی اقیانوس اطلس تشکیل داده ایم که امروز در اقیانوس های هند و اطلس حضور داریم و به زودی در اقیانوس آرام هم حضور پیدا می کنیم. تجهیزاتی که در آینده به نیروی دریایی ملحق می شود در راستای ماموریت این سه فرماندهی است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: نیروی دریایی بازوی حکمرانی کشور در اقیانوس ها است و نیروی دریایی یک نیروی راهبردی است که کار ویژه های آن حوزه کلان و راهبردی کشور را متاثر می کند. در ناحیه اقدامات این نیرو در سیاست های کلان ملی اثر گذار است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد