اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

حکم دادگاه بدوی تبعه بلژیک صادر شد

دادگاه انقلاب اسلامی تهران برای ۴ عنوان اتهامی تبعه بلژیک که چندی پیش دستگیر شده بود حکم بدوی صادر کرد.

به گزارش سایت طلا،بر اساس حکم صادر شده از سوی دادگاه انقلاب اسلامی تهران الیویر وند کاستیل، فرزند برنارد، متولد سال ۱۹۸۱ با ۴ عنوان اتهامی در دادگاه محاکمه شده است که در پایان دادگاه انقلاب اسلامی تهران در هر ۴ عنوان اتهامی وی را مستحق مجازات دانسته است.

بر اساس کیفرخواست صادر شده الیویر وند کاستیل متهم بوده است به جاسوسی علیه جمهوری اسلامی ایران به نفع سرویس اطلاعاتی بیگانه، همکاری با دولت متخاصم آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، قاچاق حرفه‌ای ارز به مبلغ ۵۰۰ هزار دلار و پولشویی به همین میزان.
دادگاه پس از برگزاری جلسات دادگاه با حضور معاون دادستان، متهم و وکیل مدافع وی در نهایت در رابطه با اتهام اول، جاسوسی علیه جمهوری اسلامی ایران به نفع سرویس اطلاعاتی بیگانه، تبعه بلژیک را به ۱۲.۵ سال حبس محکوم کرده است. همچنین دادگاه انقلاب اسلامی تهران در مورد اتهام دوم، همکاری با دولت متخاصم آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، نیز وند کاستیل را به ۱۲.۵ سال حبس محکوم کرده است.

در مورد اتهام سوم، قاچاق حرفه‌ای ارز به مبلغ ۵۰۰ هزار دلار، رئیس دادگاه برای تبعه بلژیک ۲.۵ سال حبس، ضبط ارز قاچاق، پرداخت جزای نقدی معادل دو برابر بهای ریالی دلار‌ها به قیمت روز و ۷۴ ضربه شلاق حکم صادر کرده است.

در مورد اتهام چهارم، پولشویی به میزان ۵۰۰ هزار دلار، هم دادگاه انقلاب اسلامی تهران برای این فرد ۱۲.۵ سال حبس و مصادره اصل مال درآمد و عواید حاصل از ارتکاب جرم منشا و جرم پولشویی در نظر گرفته است.

حکم صادر شده بدوی و ظرف ۲۰ روز در دادگاه تجدید نظر قابل اعتراض است.

بلژیک سفیر ایران را احضار کرد

وزیر خارجه بلژیک اعلام کرد که به علت محکومیت یک شهروند بلژیکی به ۴۰ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق در تهران، سفیر ایران را احضار کرده است.

بر اساس حکم صادر شده از سوی دادگاه انقلاب تهران الیویر وند کاستیل، متولد سال ۱۹۸۱ با ۴ عنوان اتهامی از جمله جاسوسی در دادگاه محاکمه شده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد