اونس طلا2337.71
مظنه15,156,000
18 گرم3,498,700
ارزش سکه34,146,468
قدیم (بهار)38,800,000
جدید (امامی)41,900,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

بالاترین رکورد قیمت طلا نزدیک است

طلا به عنوان پنگاهی برای حفظ ارزش دارایی‌ها در برابر نوسانات و بی‌ثباتی‌ها انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۳ سال پرکاری داشته باشد.

طی سال جاری عوامل متعددی می‌تواند بازار طلا را تحت شعاع قرار دهد که از جمله آنها می‌توان به رکود در اقتصاد جهانی، موج شیوع کرونا در چین و تغییر در سیاست‌های بانک مرکزی آمریکا اشاره کرد.

طلا در اولین هفته سال جدید میلادی شروع خوبی داشت و طی پنج روز معاملاتی بیش از 2.3 درصد افزایش قیمت داشت.

به گزارش سایت طلا،جورجیوا، رئیس صندوق بین‌المللی پول، انتظار دارد که یک سوم اقتصاد جهان در سال جاری در رکود باشد و این می‌تواند طلا را تقویت کند.

طلا اخیراً به بالاترین قیمت خود در نزدیک به هفت ماه گذشته رسیده است و انتظارات را تقویت می‌کند که این فلز گرانبها در مسیر رسیدن به بالاترین رکورد در سال جاری است.

قیمت طلا پس از سپری کردن هفته ای صعودی به سطح قیمتی 1865 دلار رسید. یکی از مهم ترین گزارش های منتشر شده که توسط بازارها رصد می شد گزارش اشتغال آمریکا بود که در آن با اینکه تعداد شغل های اضافه شده بیشتر از انتظار بود ولی روند کلی حکایت از نزولی شدن نمودار این شاخص در ماه های اخیر داشت.

اما مهم ترین نشانه ای که بازارها از این گزارش دریافت کردند کاهش رشد دستمزد قیمت ها بود که به نوعی نشان دهنده رام شدن تورم نیز به حساب می آید.

ادموند موی در ایالات‌متحده اظهار کرد: طلا از نوامبر تا پایان سال گذشته به میزان قابل توجهی حدود ۲۰۰ دلار در هر اونس افزایش یافت و این روند در چند روز اول ژانویه ۲۰۲۳ ادامه یافت.

قیمت‌ طلا در نوامبر ۷.۳ درصد و در دسامبر ۳.۸ درصد افزایش داشتند. قدرت نسبی دلار آمریکا و نرخ‌های بهره بالاتر طلا را تحت فشار قرار داده است. موی افزود: دلار از ماه نوامبر ضعیف شده و افزایش نرخ بهره فدرال رزرو به سمت تعدیل آغاز شده است که باعث شد طلا حرکت صعودی خود را آغاز کند.

او می‌گوید چه یک فرود نرم یا سخت برای اقتصاد ایالات‌متحده در سال جاری وجود داشته باشد، اقتصاد جهانی در حال شکل‌گیری است که سال بدتری نسبت به سال گذشته داشته باشد و طلا معمولاً در زمان رکود، تورم بالا یا عدم اطمینان اقتصادی افزایش می‌یابد.

بر اساس گزارش مارکت واچ، کریستالینا جورجیوا، رئیس صندوق بین‌المللی پول، در مصاحبه اخیرگفت که صندوق بین‌المللی پول انتظار دارد امسال یک سوم اقتصاد جهان در رکود باشد.

موی بر اساس تجربه خود به عنوان مدیر ضرابخانه ایالات‌متحده در طول بحران مالی ۲۰۰۸ تا۲۰۰۹، معتقد است که نشانه‌ها حاکی از افزایش قیمت طلا در سال جاری است و او تعجب نخواهد کرد اگر طلا رکوردهای جدیدی را ثبت کند و به بالای ۲۱۰۰ دلار یا بیشتر برسد. برخی از پیش‌بینی‌های بازار، قیمت‌هایی را تا ۳۰۰۰ دلار در هر اونس ذکر می‌کنند.

در حال حاضر برای ۱۲ ماه آینده ریسک‌های متعددی برای بازارهای مالی به خصوص طلا پیش‌بینی می‌شود و البته باید اتفاقات غیر منتظره و غیر قابل پیش‌بینی را هم که می‌تواند بازارها را تکان دهد مدنظر قرار بدهیم. از سوی دیگر انتظار یکسری تغییرات در سیاست‌های پولی و مالی کشورهای جهان از جمله آمریکا را داریم که می‌تواند مسیر قیمتی طلا را جابه‌جا کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد