اونس طلا2316.59
مظنه15,266,000
18 گرم3,524,100
ارزش سکه34,394,298
قدیم (بهار)39,300,000
جدید (امامی)42,000,000
نیم25,000,000
ربع15,000,000

تشکر ویژه رئیس جدید مجلس نمایندگان آمریکا از ترامپ

«کوین مک کارتی» که بعد از جنجال‌های بسیار توانست رئیس مجلس نمایندگان آمریکا شود، از دونالد ترامپ به دلیل حمایت از ریاست وی بر این نهاد قانونگذاری قدردانی کرد.

به گزارش سایت طلا،رئیس جدید و جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا بعد از تکیه زدن بر کرسی این مجلس، له تعریف و تمجید از دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق این کشور پرداخت و از وی تشکر کرد.

«کوین مک‌کارتی» نماینده جمهوری‌خواه پس از چند روز مذاکره و رای‌گیری ناموفق سرانجام توانست در دور پانزدهم رای‌گیری، آرای لازم برای تصدی ریاست مجلس نمایندگان آمریکا را کسب کند.

این قانونگذار ارشد ایالت کالیفرنیا که در کنگره قبلی رهبر اقلیت جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان بود، به دلیل اختلافات داخلی جمهوری‌خواهان نتوانسته بود در ۱۴ دور رای‌گیری، آرای لازم را برای ریاست بر این مجلس کسب کند.

حزب جمهوری‌خواه برتری بسیار اندکی نسبت به حزب دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا با ۲۲۲ کرسی در مقابل ۲۱۲ کرسی دارد. در این رای‌گیری ۴۲۸ عضو مجلس نمایندگان رای دادند که مک‌کارتی توانست ۲۱۶ رای اکثریت را کسب کند. حکیم جفریز نامزد دموکرات ۲۱۲ رای به دست آورد.

کوین مک کارتی بعد از تعیین شدن به عنوان رئیس جدید مجلس نمایندگان آمریکا در جمع خبرنگاران حاضر شد و طی سخنانی کوتاه به تعریف و تمجید از حمایت‌های دونالد ترامپ پرداخت.

رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا گفت: «من می‌خواهم به طور ویژه از رئیس‌جمهور (سابق) ترامپ تشکر کنم. فکر نمی‌کنم هیچ کسی درباره تاثیر ترامپ (روی انتخاب من به عنوان رئیس مجلس نمایندگان) تردید داشته باشد».

این قانونگذار ارشد ایالت کالیفرنیا افزود: «او (ترامپ) از همان ابتدا در کنار من بود...با من و همه دیگر نمایندگان تماس گرفت. او واقعا کمک کرد تا آنها (نمایندگان جمهوری‌خواه مخالف مک کارتی) رای آخر را بدهند».

قدردانی ویژه رئیس جدید مجلس نمایندگان آمریکا از ترامپ در شرایطی انجام شد که پیش از این رئیس‌جمهور سابق این کشور در سخنانی صراحتا از نمایندگان جمهوری‌خواه خواسته بود به مک کارتی رای بدهند.

به رغم درخواست ترامپ در از اعضای جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا، چهار روز و 15 دور رای گیری زمان برد که در نهایت کوین مک کارتی بتواند آرای لازم برای ریاست بر این نهاد قانونگذاری را کسب کند.

این اولین بار در طول یک سده بود که انتخاب رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به چند دور رای‌گیری نیاز پیدا می‌کرد. طولانی‌ترین رأی‌گیری در تاریخ آمریکا در سال ۱۸۵۵ بود که ۱۳۳ دور در طول دو ماه از دسامبر ۱۸۵۵ تا فوریه ۱۸۵۶ زمان برد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد