اونس طلا2232.37
مظنه14,406,000
18 گرم3,325,600
ارزش سکه32,456,718
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

هکرهای روسی سراغ دانشمندان هسته‌ای آمریکا رفتند

یک تیم هک روسی معروف به رودخانه سرد (کولد ریور)، سه لابراتوار تحقیقات هسته‌ای آمریکا را در تابستان گذشته هدف حمله قرار داد.

به گزارش سایت طلا،طبق آمار اینترنتی که توسط رویترز مشاهده شده است و اظهارات پنج کارشناس امنیت سایبری، در فاصله اوت تا سپتامبر سال ۲۰۲۲ که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعلام کرد روسیه برای دفاع از سرزمین خود از تسلیحات هسته‌ای استفاده خواهد کرد، گروه کولد ریور، سه لابراتوار بروک هون، آرگون و لابراتوارهای ملی لارنس لایومور را هدف قرار دادند. این هکرها صفحات ورود به سیستم جعلی برای هر کدام از این موسسات ساختند و به دانشمندان هسته‌ای ایمیلی ارسال کردند تا از این طریق بتوانند به کلمه عبور آنها دست پیدا کنند.

رویترز در بررسی خود موفق نشد دریابد آیا این لابراتوارها هدف قرار گرفته اند و یا رخنه به آنها موفقیت آمیز بوده است یا خیر. موسسات مذکور هم حاضر نشدند در این باره توضیح دهند.

به گفته محققان امنیت سایبری و مقامات دولتی غربی، گروه کولد ریور از زمان آغاز جنگ اوکراین، کمپین هک علیه متحدان کی‌یف را تشدید کرده است. این گروه که نخستین بار پس از حمله به دفتر وزارت خارجه انگلیس در سال ۲۰۱۶، مورد توجه متخصصان اطلاعاتی قرار گرفت، ده‌ها عملیات نفوذ مهم در سالهای اخیر انجام داده است. رد حسابهای ایمیل مورد استفاده در عملیاتهای هک که در فاصله سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ انجام شده‌اند، به یک کارمند فناوری اطلاعات در شهر سیکتیوکار رسیده است.

سرویس امنیت فدرال روسیه که سازمان امنیت داخلی این کشور است، هم کمپین‌های جاسوسی برای مسکو انجام می‌دهد. مقامات غربی می‌گویند دولت روسیه، سرمدار هک و جاسوسی سایبری برای جاسوسی از دولت‌ها و صنایع خارجی با هدف برتری رقابتی است. با این حال، مسکو مکررا دست داشتن در عملیات‌های هک را انکار کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، پنج کارشناس امنیت سایبری بر اساس اثر انگشت دیجیتالی که محققان متعلق به گروه کولد ریور می‌دانند، دست داشتن این گروه در تلاش برای هک لابراتوارهای هسته‌ای آمریکایی را تائید کردند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد