اونس طلا2207.64
مظنه14,181,000
18 گرم3,273,600
ارزش سکه31,949,793
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

صعود قیمت طلا همچنان ادامه دارد؟

کاهش ارزش دلار آمریکا در کنار افزایش امیدواری ها به کاهش اندازه افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در نشست بعدی خود به رشد قیمت طلا در روزهای اولیه سال 2023 کمک کرده است.

به گزارش سایت طلا،قیمت طلا سال جدید را صعودی آغاز کرده است و امروز نیز نزدیک به بالاترین حد هفت ماهه در جلسه قبل بود، در حالی که فعالان بازار برای اطلاعات مشاغل ایالات‌متحده آماده می‌شدند که می‌تواند بر مسیر سیاست فدرال رزرو تأثیر بگذارد.

بهای هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش به 1854 دلار رسید در حالیکه در روز گذشته تا 1860دلار در نوسان بود.

گزارش اشتغال ملی آمریکا و به دنبال آن داده‌های مربوط به حقوق و دستمزد غیرکشاورزی وزارت کار ایالات‌متحده منتشر خواهد شد. صورتجلسه روز چهارشنبه نشان داد که همه مقامات در نشست سیاست‌گذاری فدرال رزرو در ۱۳ تا ۱۴ دسامبر توافق کردند که بانک مرکزی ایالات‌متحده باید سرعت افزایش تهاجمی نرخ بهره خود را کاهش دهد.

کاهش ارزش دلار آمریکا در کنار افزایش امیدواری ها به کاهش اندازه افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در نشست بعدی خود به رشد قیمت طلا در روزهای اولیه سال 2023 کمک کرده است.

نکته جالب توجه این است که در حالی که چند هفته پیش اغلب معامله گران پیش بینی می کردند که بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را نیم درصد افزایش دهد اکنون اکثریت روی افزایش 25 صدم درصدی نرخ بهره توافق دارند.

شمش به عنوان محافظ تورم در نظر گرفته می‌شود اما نرخ‌های بهره بالاتر بر طلای بدون بازده تاثیر می‌گذارد. بر اساس یک نظرسنجی که نشان می‌دهد رکود اقتصادی اتحادیه اروپا ممکن است به اندازه‌ای که انتظار می‌رود عمیق نباشد، فعالیت تجاری منطقه یورو در پایان سال گذشته کمتر از آنچه در ابتدا تصور می‌شد کاهش یافت.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با ۰.۳ درصد افزایش به ۲۳.۸۱ دلار رسید، در حالی که پلاتین ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۱۰۷۵ دلار و ۴۰ سنت رسید و پالادیوم ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۱۷۸۳۰ دلار و ۶۰ سنت رسید.

این هفته برای داده های مربوط به نیروی کار نیز هفته مهمی است. اشتغال پارامتری است که فدرال رزرو از نزدیک به آن توجه می‌کند، زیرا تلاش می کند تورم بالا را بدون ایجاد رکود اقتصادی که منجر به از دست دادن مشاغل بزرگ شود، متعادل کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد