اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

هیچ صحبتی درباره سرمربی تیم ملی در جلسه هیئت رئیسه نشد

با وجود اظهارات سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره جلسه روز گذشته هیئت رئیسه، پیگیری‌ها نشان می‌دهد که هیچ صحبتی در این باره انجام نشده است.

به گزارش سایت طلا ، هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال روز گذشته (سه‌شنبه) برای اولین پس از ناکامی تیم ملی در جام جهانی 2022 قطر تشکیل جلسه داد. «بحث و بررسی درباره آیین‌نامه مالی و معاملاتی فدراسیون، بررسی آیین‌نامه پاداش فدراسیون، درخواست پاداش صعود تیم زیر 17 سال، بررسی گزینه‌های تیم‌های ملی بانوان، بررسی و تعیین تاریخ مجمع فدراسیون و اصلاح اساسنامه هیئت‌های استانی» دستور جلسه این نشست بود.

بی‌تفاوتی فدراسیون فوتبال نسبت به مسئله مهم روز یعنی بحث و بررسی درباره انتخاب سرمربی تیم ملی نکته عجیبی بود که خبرگزاری تسنیم در همان زمان در مطلبی به آن پرداخت.

با این حال این توقع وجود داشت که اعضای هیئت رئیسه به دلیل اهمیت موضوع انتخاب سرمربی تیم ملی، در جلسه روز گذشته در این باره صحبت کنند.

فدراسیون فوتبال برای اطلاع‌رسانی در خصوص این جلسه مصاحبه ویدئویی از احسان اصولی سخنگوی فدراسیون فوتبال منتشر کرد که وی در بخشی از آن گفت: «در این خصوص همکاران در حال گفت‌وگو هستند و اعضای هیئت رئیسه درباره یکسری اطلاعات فنی و شرایطی که باید مدنظر قرار بگیرد، گفت‌وگو می‌کنند. هنوز جلسه در حال برگزاری است و ممکن است در این جلسه به نتیجه برسیم یا نیاز به برگزاری جلسات دیگر داشته باشیم. به هر حال در مورد سرمربی تیم ملی فوتبال هم گفت‌وگو شد».

با این وجود پیگیری‌ها حاکی از آن است که در جلسه روز گذشته به هیچ عنوان و مطلقاً بحثی در مورد سرمربی تیم ملی صورت نگرفت و تمام مدت جلسه اختصاص به مواردی داشت که پیش از این در دستور جلسه آمده بود. اعضای هیئت رئیسه به دلیل اینکه چنین موضوعی در دستور کار نبوده و همچنین به خاطر طولانی شدن صحبت‌ها در خصوص مواردی که در دستور جلسه ذکر شده بود، نتوانستند درباره سرمربی تیم ملی صحبت کنند.

اینکه چرا سخنگوی فدراسیون فوتبال با این وجود اعلام کرده در این جلسه درباره سرمربی تیم ملی صحبت شده، سؤالی است که باید خود او پاسخ دهد. این موضوع البته مسبوق به سابقه است، جایی که احسان اصولی در جلسه‌ای که اعضا درباره برکناری اسکوچیچ و انتخاب کی‌روش صحبت کردند، گفت که هیچ صحبتی برای حضور کی‌روش نشده است.

او بعدها در مورد اظهارنظر عجیبش مبنی بر اینکه «هیچ تصمیمی درباره تغییر در کادر فنی گرفته نشده و اسکوچیچ همچنان سرمربی تیم ملی است»، گفته بود: «در آن زمان ملاحظاتی درباره اسکوچیچ و رایزنی‌های نهایی با کی‌روش وجود داشت و باید صحبت من اینگونه بیان می‌شد... صحبت من براساس تصمیم هیئت رئیسه و ملاحظاتی بود که به وقوع پیوستن برخی شروط و مواردی، به تصمیم تبدیل می‌شد. زمانی که من صحبت کردم، تصمیمی صورت نگرفته بود و اسکوچیچ هنوز سرمربی تیم ملی بود. به لحاظ اخلاقی نیز درست نبود وی از رسانه بشنود و باید با اسکوچیچ توافق می‌کردیم».

در واقع آن زمان سخنگوی فدراسیون انتخاب کی‌روش را تکذیب کرد، موضوعی که بعدها مجبور شد درباره آن توضیح دهد. به نظر می‌رسد او این بار هم برای اینکه انتقادها متوجه فدراسیون نشود، «اظهارات غیر واقعی» بر زبان آورد در حالی که توقع از سخنگوی هر نهادی این است که اگر اطلاعات درست نمی‌دهد، حداقل غیر واقعی هم حرف نزند.

اینکه اصولی در پایان جلسه روز گذشته به میان خبرنگاران حاضر در مرکز ملی فوتبال نیامد و فدراسیون ترجیح داد از او ویدئویی منتشر کند نیز شاید به همین دلیل بود که او در مواجهه با پرسش خبرنگاران قرار نگیرد. سایت فدراسیون فوتبال نیز هیچ‌گونه خبری درباره مصوبات جلسه روز سه‌شنبه و اینکه چه مواردی در این جلسه مطرح شد، روی خروجی خود قرار نداد تا ابهامات در این زمینه بیشتر شود.

روزهای طلایی فوتبال ایران در حال از دست رفتن است و در این بین اظهارات غیر واقعی نه تنها کمکی به شرایط کنونی نمی‌کند بلکه بر مشکلات موجود نیز می‌افزاید. سؤال اصلی همچنان این است که فدراسیون فوتبال چه «پِلنی» برای انتخاب سرمربی آینده تیم ملی دارد؟

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد