اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

گفتگوی تلفنی بلینکن با وزیر خارجه جدید چین

وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر خارجه جدید چین که سابقا سفیر ایالات متحده بود و به تازگی در این سمت منصوب شده است، روابط پکن – واشنگتن را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش سایت طلا به نقل از خبرگزاری رویترز، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا یکشنبه در پیامی توییتری گفت که با کین گانگ، وزیر خارجه جدید چین در مورد روابط دوجانبه و تلاش‌ها برای باز نگه داشتن خطوط ارتباطی بحث و تبادل نظر کرده است.

روز جمعه چین اعلام کرد که آقای کین که سابقا سفیر کشورش در آمریکا بوده و معتمد شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین به شمار می‌رود، به عنوان وزیر خارجه جدید مشغول به کار می‌شود و این در دورانی است که واشنگتن و پکن به دنبال تثبیت روابط پرتنش خود هستند.

وزارت خارجه چین هم اعلام کرد که این دو مقام تلفنی گفت‌وگو کرده‌اند.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای در وب‌سایت رسمی خود در روز دوشنبه اعلام کرد که کین در طول این تماس با بلینکن گفت که مشتاقانه منتظر حفظ روابط کاری نزدیک با این وزیر خارجه آمریکا و ارتقای روابط چین و ایالات متحده است.

کین گانگ ۵۶ ساله جایگزین وانگ یی شد که طی دهه گذشته وزیر امور خارجه چین بود. وانگ ۶۹ ساله، در ماه اکتبر به دفتر سیاسی حزب کمونیست چین ارتقا یافت و انتظار می‌رود که نقش بیشتری در سیاست خارجی ایفا کند.

گرچه کین در طول دوره کوتاه ۱۷ ماهه خود به عنوان سفیر، پستی که سلف او به مدت هشت سال در آن مشغول به کار بود، نسبت به روابط ایالات متحده و چین ابراز خوش‌بینی می‌کرد، با این وجود دوران تصدی او با بدتر شدن روابط بین این دو کشور همزمان شد. دوران تصدی وانگ به عنوان وزیر امور خارجه چین هم شاهد افزایش شدید تنش‌ها بین پکن و واشنگتن در مورد طیف وسیعی از مسائل، از تجارت گرفته تا تایوان بود.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد