اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

سال ۲۰۲۳ سخت‌تر از سال ۲۰۲۲ خواهد بود

رئیس صندوق بین المللی پول اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۳ را تیره‌تر و سخت‌تر از سال گذشته میلادی توصیف کرد.

به گزارش سایت طلا ، کریستالینا جورجیوا، مدیر عامل صندوق بین‌المللی پول (IMF) در مصاحبه‌ای که روز یکشنبه پخش شد به سی‌بی‌اس نیوز گفت که سال ۲۰۲۳ سخت‌تر از سالی است که پشت سر گذاشتیم.

جورجیوا در توضیح این سختی گفت: «سه اقتصاد بزرگ، آمریکا، اتحادیه اروپا، [و]چین، همه به طور همزمان در حال افول هستند. اگرچه آمریکا ممکن است با بازار کار انعطاف پذیر خود از سقوط به رکود حفظ کند، یک موهبت خواهد بود، زیرا اگر بازار کار بسیار قوی باشد، نرخ‌های بهره کنترل خواهند شد.»

جورجیوا خاطرنشان کرد که تقریباً نیمی از اتحادیه اروپا به احتمال زیاد در رکود اقتصادی قرار خواهند گرفت، زیرا قاره کهن به شدت از جنگ در اوکراین ضربه خورده است. وی ادامه داد: زمستان سختی خواهد بود، شاید زمستان بعدی حتی سخت‌تر باشد، اما آزادی از وابستگی به روسیه در راه است.

او همچنین اظهار داشت که رشد چین در سال ۲۰۲۳ بیشتر کاهش خواهد یافت که به روند‌های منفی در سطح جهانی تبدیل خواهد شد. وی گفت: برای اولین بار در ۴۰ سال گذشته، رشد چین در سال ۲۰۲۲ احتمالاً در حد رشد جهانی یا کمتر از آن خواهد بود.

تحلیلگران اعلام کردند اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۲، بدترین میزان رشد اقتصادی را در ۲۱ سال گذشته ثبت کرد که به علت عوامل متعدد بود که در صدر آنها، جنگ روسیه در اوکراین است که منجر به جهش بی سابقه قیمت غذا و انرژی شد. میزان تورم در جهان به بالاترین میزان در ۴۰ سال گذشته رسید که باعث شد بانک‌های مرکزی کشور‌های بزرگ، نرخ بهره بانکی را چند بار افزایش دهند. این شرایط باعث سقوط ارزش ارز‌های متعدد در برابر دلار آمریکا شد که این شرایط در دو دهه گذشته بی سابقه بود.

سازمان‌های بین المللی مالی، دیدگاه بدبینانه خودشان را درباره شرایط اقتصاد جهانی در سال آینده پنهان نمی‌کنند. صندوق بین المللی پول پیش بینی کرد اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۳ شرایط تیره‌تری پیدا کند و بسیاری از اقتصاد‌های جهان با خطر رکود مواجه شود.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد