اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ادعای عجیب وزیر دفاع اوکراین در مورد روسیه

«الکسی رزنیکوف» (Oleksii Reznikov ) ، وزیر دفاع اوکراین در ادعایی عجیب، مدعی شد که کرملین بدنبال موج جدید از بسیج نیروها بوده و قصد دارد تا ظرف یک هفته آتی با اعلام حکومت نظامی، مرزهای کشور را به روی اتباع خود ببندد.

به گزارش سایت طلا ، نشریه اوکراینی «کی‌یف ایندیپندنت» (The Kyiv Independent) با انتشار این خبر،نوشت: رزنیکوف ۳۰ دسامبر (۹ دی ماه ۱۴۰۱) در یک پیام ویدویی خطاب به مردم روسیه با زبان روسی درحالی که درباره موج جدید بسیج نیروهای روسیه علیه اوکراین هشدار می داد، مدعی شد که مردم این کشور برای خروج از خاک روسیه فقط یک هفته فرصت دارند.

بنابراین گزارش، وزیر دفاع اوکراین در ادامه ادعای خود خطاب به مردم روسیه افزود: در اوایل ماه ژانویه، مقام های روسیه مرزها را بر روی مردان روسی خواهند بست و با اعلام حکومت نظامی، موج جدیدی از بسیج نیروها را به راه خواهند انداخت، مرزهای (روسیه) حتی با بلاروس نیز بسته خواهند شد.

براساس این گزارش، اوایل ماه دسامبر نیز «کایریلو بودانُف» (Kyrylo Budanov) رئیس اداره اطلاعات اوکراین در مصاحبه ای با بی بی سی گفته بود که روسیه به علت فقدان نیروی نظامی «مرد»، از پنج ژانویه ۲۰۲۳ (۱۵ دی ما ۱۴۰۱) موج جدیدی از بسیج نیروها را به راه خواهد انداخت.

کی‌یف ایندیپندنت نوشت: بنابر آخرین آمار ستادکل نیروهای مسلح اوکراین ، روسیه تاکنون بیش از یکصدهزار سرباز خود را در جنگ با اوکراین از دست داده و مسکو پیشتر در ۲۱ سپتامبر ۲۰۲۲ (۳۰ شهریور۱۴۰۱) اعلام بسیج با هدف جذب ۳۰۰ هزار سرباز جدید کرده بود.

روسیه به دنبال نادیده گرفتن نگرانی‌های امنیتی خود از سوی غرب به سرکردگی آمریکا، پنجم اسفند ۱۴۰۰ عملیات ویژه نظامی به اوکراین را آغاز کرد، تاکنون کشورهای غربی با حمایت واشنگتن از دنبال کردن رویه سیاسی برای پایان دادن به آتش این جنگ در شرق اروپا، خودداری ورزیده و به حمایت های نظامی هنگفت چندین میلیارد دلاری از کی‌یف بر آمده‌اند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد