اونس طلا2288.86
مظنه14,766,000
18 گرم3,408,700
ارزش سکه33,267,798
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

11 تا از جذاب‌ ترین گنج های کشف شده که مبهوتتان می کند + تصاویر

اینکا بزرگترین امپراتوری قاره آمریکا پیش از آمدن کلمبوس بود. تمدن پیشرفته Inca جاذبه‌های زیادی از خود به‌جا گذاشته است که می‌توانند شما را شگفت‌زده کنند. در ادامه به جذاب ترین آثار باستانی تمدن اینکا می‌پردازیم.

به گزارش سایت طلا، اینکا بزرگترین امپراتوری قاره آمریکا پیش از آمدن کلمبوس بود. تمدن پیشرفته Inca جاذبه‌های زیادی از خود به‌جا گذاشته است که می‌توانند شما را شگفت‌زده کنند. در ادامه به جذاب ترین آثار باستانی تمدن اینکا می‌پردازیم.

امپراتوری اینکا در سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۵۰۰ میلادی در قاره آمریکا حکمرانی می‌کرد و بخش‌هایی از بولیوی، پرو، آرژانتین، شیلی، اکوادورو کلمبیای امروزی را تحت سیطره خود داشت. در مجموع ۱۲ میلیون نفر زیر پرچم اینکاها بودند و به‌زبان‌های گوناگون صحبت می‌کردند. با نگاهی به شهرهای فوق‌العاده، معابد، جاده‌های گسترده و قلعه‌های مستحکم باقيمانده از اینکاها مي‌توان به عظمت و میزان پیشرفت آنها پی برد.

نگاهی به ۱۱ مورد از آثار باستانی تمدن اینکا

همچنین تمدن اینکا از خود آثار باستانی زیادی را برجا گذاشته است که شامل ، چاقوهای تشریفاتی، کیف‌های دستی، مجسمه‌های طلایی و … می‌‌شوند.

کیف دستی

اولین مورد یک کیف دستی ساخته شده از نخ و پر است. این کیف به قرن پانزدهم و اوایل قرن شانزدهم میلادی تعلق دارد و هم‌اکنون در موزه متروپولیتن هنر نگهداری مي‌شود.

سرپوش مردم تمدن اینکا

یکی دیگر از آثار باستانی تمدن اینکا یک سرپوش ساخته شده از مو، پر و پارچه است. روی این سرپوش (متعلق به ۱۴۰۰ تا ۱۵۳۲ میلادی) طرح‌هایی از جانوران دریایی دیده می‌شود. سرپوش مورد اشاره در پرو یافت شده است؛ اما در موزه بریتانیا قرار دارد.

قنداق نوزاد

قدمت این قنداق بچه به سال‌های ۱۴۵۰ تا ۱۵۳۲ میلادی برمی‌گردد و از پشم خانواده شتر ساخته شده است. این مورد نیز اگرچه در پرو پیدا شده، اما در موزه متروپولیتن هنر نگهداری می‌شود.

چاقوی تشریفاتی

در ادامه آثار باستانی تمدن اینکا به این چاقوی تشریفاتی می‌رسیم. این چاقو در مراسم‌های قربانی کردن و همچنین برای جراحی استفاده می‌شده است. جالب است بدانید که شواهدی مبنی بر انجام جراحی جمجمه توسط اینکاها در دوران باستان وجود دارد.

کیف دستی

یک کیف دستی ساخته شده از پشم شتر دیگر بازمانده تمدن اینکاها است. برای دیدن این کیف باید به موزه متروپولیتن هنر سر بزنید.

کلاه اینکایی

باستان‌شناسان در کاوش‌های خود در پرو متوجه این کلاه شدند. کلاه مورد اشاره به قرن ۱۴ تا ۱۶ میلادی تعلق دارد و از ترکیب پشم شتر و موی انسان بافته شده است.

ظرفی متفاوت

آنچه در تصویر می‌بینید یک پای مصنوعی نیست، بلکه صرفا یکی از ظروف اینکاها بوده است.

مجسمه طلایی

یکی از جذاب ترین آثار باستانی کشف شده از تمدن اینکا این مجسمه از یک زن است. اینکاها ابتدا جزئیات طرح خود را روی ورقه‌ای فلزی پیاده می‌کردند و سپس طرح کلی را شکل می‌دادند. این مجسمه بین سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۵۳۳ میلادی از ترکیب طلا و نقره ساخته شده است. برای دیدن آن نیز می‌توانید بازدیدی از موزه متروپولیتن هنر آمریکا داشته باشید.

فرشینه

در این تصویر فرشینه بافته‌شده توسط اینکاها را با طرحی از ستارگان مشاهده می‌کنید.

کیپو

کیپو یکی از آثار جالب باقیمانده از تمدن اینکا است. آنها از این وسیله برای ثبت اطلاعات، نظارت بر مالیات، سرشماری، سازماندهی‌های نظامی و یادداشت‌های تقویمی استفاده می‌ردند. گره‌های روی کیپو هرکدام ارزش عددی یا مفهوم خاصی داشتند.

ماسک طلایی

آخرین مورد از جذاب ترین آثار باستانی تمدن اینکا نیز یک ماسک طلایی است. این ماسک نمادی از خدای خورشید Inti تلقی می‌شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد