اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بازار طلا دوباره مورد توجه قرار گرفت

طلا در سه ماهه پایانی سال 2022 با افزایش 11 درصدی قیمت ها از پایین ترین سطح دو سال گذشته به 1800 دلار در هر اونس افزایش چشمگیری داشته است.

به گزارش سایت طلا، در حالی کمتر از یک هفته به پایان سال 2022 میلادی باقی مانده است، طلا همچنان در مرز 1800 دلاری باقی مانده است.

اگرچه بازار طلا از بالاترین سطح اخیر خود خارج شده است اما با وجود اینکه تورم به طور مداوم بالاست، همچنان به ۱۸۰۰ دلار در هر اونس ادامه می‌دهد.

طلا امسال را در حالی به پایان می برد که از ابتدای سال تاکنون در حدود یک درصد فقط افت داشته است؛ در حقیقت پس از این سال پر نوسان طلا تقریبا در نقطه ابتدایی خود ایستاده است. البته این موضوع به خوبی سالی که گذشت را نشان نمی دهد؛ سالی که در آن قیمت هر اونس سقف بالاتر از 2 هزار دلار و کف نزدیک به 1630 دلار را به چشم دید.

وزارت بازرگانی ایالات‌متحده روز جمعه اعلام کرد که شاخص قیمت اصلی هزینه‌های مصرف شخصی آن پس از افزایش ۰.۲ درصدی اکتبر در ماه نوامبر ۰.۲ درصد افزایش یافته است. داده‌ها مطابق با انتظارات اقتصاددانان بود.

تورم اصلی در سال جاری، مطابق با انتظارات اقتصاددانان ۴.۷ درصد افزایش یافت. تورم اصلی در مقایسه با افزایش پنج درصدی اکتبر کاهش یافته است. بازار طلا نسبت به آخرین آمارهای تورم واکنش چندانی نمی‌بیند. هر اونس طلا آخرین بار با ۰.۴۵ درصد افزایش به ۱۸۰۳ دلار و ۳۰ سنت رسید.

مایک مک‌گلون کارشناس در بلومبرگ معتقد است احتمالا طلا در سال 2022 کف های قیمتی خود را تجربه کرده است و سال 2023 در صورتی که فدرال رزرو نیز کاهش نرخ بهره را آغاز کند، می تواند سال خوبی برای این بازار باشد.

بر اساس نظر این تحلیل گر طلا در سال 2023 می تواند به بالای مرز 2 هزار دلار برسد و هرگز هم به زیر آن برنگردد. به ویژه اینکه سال آینده میلادی فدرال رزرو قصد دارد از یکی از شدیدترین عملیات های انقباضی خود در طول تاریخ به سطوح نرمال نرخ بهره بازگردد. البته این موضوع را نیز باید در نظر داشت که شاید روند صعودی قیمت طلا در ابتدای سال آغاز نشود زیرا هنوز بر اساس نظر مقامات فدرال رزرو جنگ با تورم به پایان نرسیده است.

بر اساس گزارش کیتکونیوز، برخی از اقتصاددانان اظهار کردند که به نظر می‌رسد با افزایش درآمد، ترس از رکود بر مصرف‌کنندگان آمریکایی تأثیر می‌گذارد اما هزینه‌های شخصی ضعیف‌تر از حد انتظار می‌شود.

در این گزارش آمده است که مصرف شخصی ۰.۱ درصد نسبت به اکتبر ۰.۸ درصد افزایش داشته است. اقتصاددانان افزایش ۰.۲ درصدی را پیش‌بینی کرده بودند. در همان زمان، درآمد شخصی ۰.۴ درصدی افزایش یافت. اقتصاددانان به دنبال افزایش ۰.۳ درصدی بودند.

اما به طور کلی بازار طلا دوباره مورد توجه قرار گرفته است زیرا به نظر می رسد نوری در انتهای تونل وجود دارد. طلا در سه ماهه پایانی سال 2022 با افزایش 11 درصدی قیمت ها از پایین ترین سطح دو سال گذشته به 1800 دلار در هر اونس افزایش چشمگیری داشته است.

هفته گذشته کیتکو نیوز نظرسنجی سالانه چشم انداز خود را برگزار کرد و از خوانندگان پرسید که قیمت طلا در سال 2023 به کجا ختم می شود. بر اساس نتایج، سرمایه گذاران خرد پیش‌بینی می‌کنند که قیمت ها به بالاترین حد خود و بالاتر از 2000 دلار در هر اونس برسند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد