اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

سرمایه‌گذاران طلا در حالت انتظار

تحلیل گران درباره رفتار قیمتی طلا بر این باورند که پس از رالی صعودی در روز سه شنبه بازار به حالت انتظار درآمد تا گزارش رشد تولید ناخالص داخلی روز پنج شنبه منتشر شود.

قیمت طلا امروز با کاهش قیمت دلار در معاملات افزایش یافت اما قیمت‌ها در بازه محدودی بود زیرا فعالان بازار منتظر اطلاعات اقتصادی برای جهت‌گیری بیشتر بودند.

به گزارش سایت طلا،بهای هر اونس طلا در لحظه تنظیم این گزارش با 4 دلار افزایش به ۱۸۲۰ دلار رسید .شاخص دلار ۰.۲ درصد کاهش یافت و طلا را برای دارندگان سایر ارزها ارزان‌تر کرد.

کاهش شاخص دلار با جهش ارز ین ژاپن ارتباط تنگاتنگی داشت و هراس از افزایش نرخ بهره را تشدید کرد، قیمت شمش طلا تقریباً 2 درصد افزایش یافت.

داده‌های تولید ناخالص داخلی ایالات‌متحده برای سه ماهه سوم و آمار بیکاری هفتگی ایالات‌متحده و همچنین داده‌های هزینه مصرف شخصی (PCE) قرار است که ارائه شود.

طلا در محدوده‌ای قرار دارد زیرا معاملات نسبتاً ناچیز است و سرمایه‌گذاران در حالت انتظار هستند. ادوارد میر، تحلیلگر ED&F Man Capital Markets گفت: اگر تورم به کاهش ادامه دهد، دلار بیشتر تضعیف می‌شود و طلا رنگ ثابت‌تری پیدا می‌کند.

فدرال رزرو پس از چهار افزایش متوالی ۷۵ واحدی نرخ بهره در دسامبر، سرعت افزایش نرخ بهره خود را به تدریج به ۵۰ واحد کاهش داد. با این حال، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، سیگنال داده است که بانک مرکزی ایالات‌متحده افزایش نرخ بهره را در سال آینده افزایش خواهد داد.

طلا از زمانی که در اواخر سپتامبر به پایین‌ترین حد خود در بیش از دو سال گذشته رسید، حدود ۲۰۰ دلار افزایش یافته است زیرا انتظارات در مورد افزایش آهسته‌تر نرخ بهره از سوی فدرال رزرو جذابیت دلار را کمرنگ کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، میر گفت: اگر قرنطینه‌ها برگردد و شاهد فلج‌شدن اقتصاد چین باشیم، تقاضا آسیب خواهد دید و برای همه کالاها از جمله طلا و سایر فلزات صنعتی نزولی خواهد بود.

گزارش های جدید منتشر شده درباره افزایش مبتلایان به کرونا در چین نیز یکی دیگر از پشتیبانان طلا در روزی که گذشت بود. اجماع تحلیل گران درباره بازه محتمل نوسان طلا در روزهای آتی میان کف 1760 دلار و سقف 1840 دلار است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد