اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
گزارش آگهی

اهمیت استفاده از جعبه کفش چیست

در حال حاضر تمامی افراد جامعه به اهمیت استفاده از کفش مناسب واقف هستند. در واقع کفش به عنوان بهترین دوست پاها شناخته شده و می‌تواند پاها را از سرما، گرما و آسیب اجسام خارجی محافظت کند.

در حال حاضر تمامی افراد جامعه به اهمیت استفاده از کفش مناسب واقف هستند. در واقع کفش به عنوان بهترین دوست پاها شناخته شده و می‌تواند پاها را از سرما، گرما و آسیب اجسام خارجی محافظت کند. اما در این زمینه، کمتر کسی به بسته‌بندی کفش و جعبه آن توجه می‌کند. ساخت و تولید جعبه کفش از جمله مواردی است که در شرکت‌های چاپ انجام می‌گیرد. در حال حاضر نیز با گسترش دنیای تبلیغات و بازاریابی، طراحی جعبه‌های کفش نیز متنوع‌تر شده و واحدهای تولیدی در این زمینه با یکدیگر در رقابت هستند. در ادامه اطلاعات مفیدی در رابطه با این نوع بسته‌بندی‌ها گفته خواهد شد.

جعبه کشویی کفش

تاریخچه خرید جعبه کفش

تولید کفش تا قرن نوزدهم میلادی، به صورت محدود و در کارگاه‌های کوچک انجام می‌گرفت. در نتیجه خرید جعبه کفش نیز در آن زمان رونقی نداشت. در واقع سازندگان در آن دوره، فضایی برای ذخیره‌سازی جعبه‌های کفش و محصولات نداشتند. اما با گذشت زمان و افزایش تولید کفش‌های مختلف به صورت انبوه، نیاز به جعبه و کارتن برای بسته‌بندی آن‌ها نیز افزایش یافت. بسته‌بندی‌های اولیه کفش‌ها به صورت یک لایه مقوای قهوه‌ای بودند که در برخی موارد این مقواهای قهوه‌ای با کاغذ سفید پوشیده می‌شد تا جعبه‌ها ظاهر بهتری داشته باشند.

در طی سال‌های بعدی جعبه‌های راه راه کفش با کارتن‌های ضخیم تولید شده و خرید آن‌ها در سال 1875 میلادی ثبت شده است. در قرن بیستم اما، انواع پوشاک از جمله کفش به یک کالای ضروری تبدیل شدند و به صورت مد و فشن درآمدند. در این زمان نقش بسته‌بندی برای آن‌ها بسیار پررنگ‌تر شد. تولیدکنندگان نیز برای مطرح کردن برند و هویت شرکت خود، دست به تولید و طراحی جعبه کفش‌های خلاقانه و چاپ فانتزی بر روی آن‌ها زدند. در ادامه تبلیغات و برندسازی از طریق بسته‌بندی کفش، لوگو و نام تولیدی بر روی جعبه‌ها حک شد.

متریال اولیه برای ساخت جعبه کفش

به طور کلی انواع کارتن‌ها و جعبه‌های بسته‌بندی کفش، با متریال گوناگون و در کیفیت‌های مختلف تولید می‌شوند. در ادامه انواع متریال مورد استفاده در ساخت این جعبه‌ها عنوان می‌گردد؛

جعبه با مقوای ضخیم:بسیاری از تولیدکنندگان و فروشندگان کفش، از جعبه‌های مقوایی ضخیم برای عرضه محصولات خود استفاده می‌کنند. ضخامت این مقواها از طریق واحد گرم محاسبه می‌شود. ضخامت اغلب این مقواهای مورد استفاده برای ساخت جعبه‌های کفش، 250 تا 600 گرم است و تولیدکنندگان می‌توانند با توجه به بودجه و سلیقه خود، این جعبه‌ها را سفارشی‌سازی کنند. چاپ لوگو، اسم برند و دیگر محتوا از طریق دستگاه چاپ آفست و با کیفیت بسیار بالا بر روی مقوای ضخیم حک می‌شود. البته باید توجه داشت که این نوع چاپ علاوه بر کیفیت بالا، قیمت زیادی نیز دارد.

جعبه با درج لوگو و نام برند

جعبه با کارتن کرافت: یکی از بهترین انتخاب‌های برای ساخت جعبه کفش، استفاده از کارتن کرافت است. این نوع جعبه‌ها از کارتن‌های پنج لایه، سه لایه و همچنین کاغذهای کرافت با گرم 100 تا 120، ساخته می‌شوند. لازم به ذکر است که جعبه‌های ساخته شده با کارتن کرافت، به نسبت مقواهای ضخیم، دوام و استحکام بیشتری دارند.


جعبه با کارتن لمینت: جعبه‌های لمینتی اغلب توسط تولیدکنندگانی استفاده می‌شود که به بسته‌بندی کفش‌ها و محصولات خود بسیار اهمیت می‌دهند. این نوع جعبه‌ها جزو بادوام‌ترین انواع بسته‌بندی کفش به شمار می‌روند. بر روی جعبه لمینتی بعد از چاپ و سلفون، یک ورق گلاسه چسبانده شده که به زیبایی و دوام هرچه بیشتر آن‌ها کمک می‌کند.

ویژگی‌های یک جعبه کفش مناسب

در این بخش از مقاله به بیان ویژگی‌های یک بسته‌بندی مناسب کفش پرداخته می‌شود. مهم‌ترین این ویژگی‌ها شامل موارد زیر می‌شود؛

جعبه‌های مورد استفاده برای بسته‌بندی کفش باید با توجه به قیمت کفش تولید شده و صرفه اقتصادی داشته باشند.
نوع متریال مورد استفاده برای چاپ بسیار اهمیت دارد. به طور کلی برای چاپ بر روی جعبه‌ها از دو روش چاپ آفست و چاپ شابلونی استفاده شده که قیمت و کیفیت چاپ آفست به مراتب از نوع شابلونی بیشتر است.
تنوع رنگی جذاب و همچنین طراحی لوگو بر روی جعبه دارای اهمیت بسیاری بوده و با پیاده‌سازی یک طرح مناسب، می‌توان میزان فروش را افزایش داد.
جعبه کفش باید به گونه‌ای طراحی و تولید شود که حمل و جابه‌جایی آن آسان باشد.
سایز جعبه باید کاملاً متناسب با کفشی باشد که درون آن قرار می‌گیرد. در غیر این صورت اگر جعبه فضای خالی زیاد داشته باشد و یا کفش خیلی فشرده درون آن قرار بگیرد، احتمال تغییر شکل و آسیب به کفش افزایش می‌یابد.
وزن جعبه‌های بسته‌بندی کفش نیز باید متناسب با خود کفش‌ها طراحی گردد. اگر کفش سنگین بوده و جعبه مقاومت خوبی نداشته باشد، پاره می‎شود.
در انتخاب جعبه مناسب کفش باید به عملکرد جعبه نیز توجه داشت. در واقع جعبه‌ها طراحی متفاوتی دارند. برخی از آن‌ها به صورت کشویی باز شده و برخی دیگر دارای درب بالایی هستند. همچنین جعبه‌ها با قفل پلاستیکی یا مغناطیسی نیز عملکرد متفاوتی دارند.

طراحی خلاقانه برای ساخت بسته‌بندی کفش

سفارشی‌سازی انواع جعبه کفش

نمونه‌هایی از جعبه‌ها با طراحی سفارشی‌سازی شده موجود است. طراحی مناسب بر روی جعبه کفش برای شرکت‌های تولیدی اهمیت زیادی دارد. این امر می‌تواند بر روی موارد بسیاری تأثیر داشته باشد. از جمله این موارد می‌توان به تجربه جعبه‌گشایی مشتری و همچنین مقدار پولی که وی پرداخت می‌کند، اشاره کرد. در این صنعت بسیار رقابتی، برندهای کفش برای بازدهی بیشتر، در بسته‌بندی‌های خود تجدید نظر کرده و اقدام به طراحی جعبه‌های متنوع و خلاقانه کرده‌اند.

همچنین طراحی جعبه‌های کفش، به نوع محصول و نحوه فروش آن نیز بستگی دارد. به طور مثال جعبه کفش‌های مورد استفاده در خرده‌فروشی‌ها با جعبه‌های عمده‌فروش تفاوت دارد. به طور کلی اگر تولیدکننده به دنبال یک عملکرد پایدار، کاهش هزینه‌های حمل و نقل و در نهایت کاهش آسیب به محصول است، باید از روش‌های نوآورانه بسته‌بندی کفش و جعبه‌ها مناسب استفاده کند . شرکت چاپ و بسته بندی پویا فراز خلاق در این زمینه، می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. برای ارتباط با مشاوران این شرکت می‌توان به سایت مجموعه مراجعه نمود.

بسته‌بندی متناسب با نوع کفش

سوالات متداول

1. بهترین متریال برای ساخت جعبه کفش چیست؟

بهترین متریال برای ساخت انواع بسته‌بندی کفش نظیر جعبه‌های کفش برند، لوکس و خلاقانه، مقوا بوده که در صنعت جعبه‌سازی نیز پرکاربردترین متریال به حساب می‌آید. البته می‌توان از جعبه‌های طلقی و شفاف نیز برای بسته‌بندی کفش استفاده کرد.

2. بهترین جعبه برای حمل کفش کدام است؟

کارتن حمل کفش برای ارسال به نقاط مختلف، بر اساس نوع کفش انتخاب خواهد شد. اغلب کفش‌های گران قیمت، در کارتن‌های ضخیم و محکم قرار می‌گیرند تا در حین حمل و نقل آسیبی به کفش وارد نمی‌شود. کارتن‌های دایکات، به علت بسته‌بندی و پوشش بسیار محکم، جزو بهترین جعبه‌ها برای جابه‌جایی کفش به حساب می‌آید.

3. کفش صندل باید چگونه بسته‌بندی شود؟

متاسفانه در زمان تولید و عرضه انواع صندل‌ها، به نوع بسته‌بندی آن‌ها توجه نمی‌شود. تولیدکنندگان می‌توانند با استفاده از یک بسته‌بندی و جعبه مناسب، ارزش تجاری محصولات خود را افزایش دهند. استفاده از کیسه‌های نایلونی برای بسته‌بندی صندل‌ها مناسب نیستند و آینده تجاری درخوری را برای این محصولات به همراه نخواهد داشت. بنابراین با طراحی یک جعبه خلاق، فروش افزایش می‌یابد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد